E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kouris
    replied
    Kuskin ovi on varmasti puhdas valmistusvirhe koska on jo ruosteessa. Tähän olisi pitänyt puuttua jo takuu aikana, koska ne kuplat ovat varmasti näkyneet jo silloin (olettaen että takuu 6v?). En kyllä ymmärtänyt mistä sitä sisälokarin takaa olevaa kohtaa on hitsattu (..kai siitä ruoste kohdasta) mutta näyttää pinta ruosteelta joka ei kai ole tommosessa paikkaa ongelma. Puhdistaa kunnolla ruosteet pois ja massaa päälle. Onko näissä e46 :ssa yleisesti ruosteessa ne taka alatukivarsien kiinnityskohdat korissa? Yhtä e46 :sta alustan osalta hiukan huoltanut ja totesin että vm98 ruostuu samasta kohtaa kuin vm92 e36.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Jo kai sitä ton ikäsessä helpostikin on ruostetta, olipa sitten ollut saksassa tai suomessa. Suolaa lentää ihan liikaa talvisin molemmissa maissa, tiettyjä alueita lukuunottamatta...

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    E39 -99, kuskinoven taka-alakulma ja takaluukun alareuna, muuten ei mitään. Ei näkyny vielä takuu-aikana mitään oireita
    Ja tota on pesty ihan kiitettävästi. Nojoo - alkaa sillä oleen jo ikääkin...

    Leave a comment:


  • Tomppa123
    replied
    -00 ja konepellin reunat myös menossa, maali noussut ja sisäpuolelta irronnut

    Leave a comment:


  • Spoosh
    replied
    Mulla oli muuten virheettömässä -00 e46 farkussa konepellin sisäreunan saumakohdat täysin ruosteessa, kun sen silloin hankin. Tämä siis vuonna 2005. Meni silloin vielä takuuseen, kun oli alta 6 vuoden ikäinen. Sinun tapauksessa ei taida enää mennä. Mutta näitä tosiaan on varmaan joka toisella e46 omistajalla. Nykyisessä vm 2001 olevassa e46 ei vielä mitään näy, onneksi...

    Leave a comment:


  • AMP
    replied
    OT: 2:lla työkaverilla meni mondeosta ovet vaihtoon nuo mondeot muutenkin vanhempana sukupolvena aika paskoja ruoste herkkyydellään.

    Leave a comment:


  • himonussija
    replied
    Onko tuo käytetty alustamassauksessa? Tuota hitsausta vaan mietin että niillä on joskus tapana samalla "korjata" alkavia ruostevaurioita kun heittävät pikivellit pohjaan. Noita E46:siahan ei saisi massata pikivellillä.

    Offtopic:
    Fordillahan meni iso erä tämän vuosituhannen Mondeoita takuukorjaukseen kun oli juuri samalla tavalla saumat kukkineet. Eräs tuttu vei Mondeonsa korjattavaksi niin olivat juuri purkamassa rekkakuormasta Mondeon uusia ovia. Taisi Focuksissakin olla samaa ongelmaa. Fordin lähettämässä kirjeessä luki että sauma-aine oli vääränlaista ja aiheutti ruostumisen.

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Originally posted by softboot View Post
    Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
    Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
    Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.
    Tuonti vai suomen suolateitä imenyt?

    Leave a comment:


  • softboot
    replied
    Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
    Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
    Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.

    Leave a comment:


  • Juubi
    replied
    Noista saumamassa ongelmista voit lueskella usean eri automerkkien foorumeilta (paljon myös BTCF:ltä), eli et ainakaan tästä syystä voi pitää itseäsi mitenkään erityisen onnekkaana tai epäonnisena.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Valitettavaa, mutta nämä autot eivät ole uusia enää ja huonolla ylläpidolla (lue: huonosti pesty ja paljon suolattu) auto voi näyttää jo tälle.

    En siinä mielessä ymmärrä mitä ajat tässä takaa. Ei ole ainut E46 jonka olen nähnyt ruosteessa

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Eihän tuo vielä vakavaa ole. Toivo vaan, ettei taka-akselisto ole vielä revennyt irti korista..

    Yleensähän noista ruostuu konepellin etukulmat sisäpuolelta, peräkontin luukku yms

    Leave a comment:


  • softboot
    started a topic E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

    E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

    Taisin ostaa maanantai-kappaleen.
    Rapsuttelin hieman kuskin oven sisäreunaan ilmestyneitä kuplia ja homma levisi aika lailla. Vauriot levisi myös julkisivun puolelle joten maalaamoon menee.
    Aika omituinen sinänsä että muut ovet on ihan tiptop. Myös kahvan kohdalla oli
    jo kukkaa tulossa.
    Click image for larger version

Name:	Picture 060.jpg
Views:	1
Size:	133.5 KB
ID:	4843367Click image for larger version

Name:	Picture 061.jpg
Views:	1
Size:	138.8 KB
ID:	4843368Click image for larger version

Name:	Picture 062.jpg
Views:	1
Size:	133.6 KB
ID:	4843370
    Eikä siinä kaikki. Otin sisälokarin pois niin siellähän oli aika miehekäs savikakku vaikka sisälokari peittää aika hyvin tuon kohdan. Onneksi helma on muovia.
    Potentiaalia mätäkohdaksi.
    Click image for larger version

Name:	Picture 059.jpg
Views:	1
Size:	54.5 KB
ID:	4843369
    Ja sitten löytyi omituinen uudelleenhitsaus ruosteessa massauksen alta.
    En kyllä keksi miksi saumaa on pitänyt hitsata tai miksi pettänyt. Onko auto vielä mällättykin?? Hermo pitää-ei pidä-pitää...
    Click image for larger version

Name:	Picture 057.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	4843366
Working...
X