Pari kysymystä E46:sen apurungon puslien vaihdosta. Auto on tallissa ja puslien vaihtotyö on pahasti vaiheessaPitääkö pakoputki irrottaa kokonaan jotta saa vasemman puolen apurungon puslat vaihdettua? Miten lähtee etummaiset apurungon kiinnityspultit irti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 apurungon puslien vaihto
Collapse
X
-
puslat
Jos tarkoitat puslia, jotka ovat pyörän edessä piilossa korin alla, niin olen juuri vaihtanut kyseisen puslan. Pakoputkea ei irroitettu, mutta se päästettiin irti takatuista ja nojatettiin alaspäin, jotta pusta saatiin sen rungon kanssa laskettua alas."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostJos tarkoitat puslia, jotka ovat pyörän edessä piilossa korin alla, niin olen juuri vaihtanut kyseisen puslan. Pakoputkea ei irroitettu, mutta se päästettiin irti takatuista ja nojatettiin alaspäin, jotta pusta saatiin sen rungon kanssa laskettua alas.
Originally posted by Alhimiq View Postniistä pulteista sitten en tiiä. En itse sitä operaatiota tehnyt, mutta seurasin työtä paikan päällä, kun mekaanikot vaihtoivat. Eikös se ole ihan tavallisilla pulteilla siinä kiinni? Pahoittelen, aika vähän apuja..Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Mulla oli tuttu vaihtamassa sitä puslaa. Se pusla oli ihan kaput, joten se lähti melkein vetämällä sen paikasta. sisin lähti helposti, ulompi rautainen ympyrä lyötiin pois. Jos olet kerta vaihtamassa puslaa, niin eikös se voisi oikeastaan repiä pois konstilla millä hyvänsä? Tärkeintähän on sitten sen uuden puslan pistäminen siihen takaisiin, jotta se ei menisi vinoon."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
VAsaralla hoidettiin pusla ulos ja sisään. Tai jollain vastaavalla vemppaimella. Sen puslan vaihtamiseen piti irroittaa aika paljon elementtejä taka-akselistossa, jotta saatiin se pusla laskeutumaan sieltä alas. Ehä se purku johtui myös siitä, että vaihdettiin samalla pyörän laakeri.
Työ kustansi kiroilua, "on se vähän hankalaa tän bemarin hoitaminen", 3 tuntia töitä (huom, laakeri vaihettiin myös, siihen taisi upota tunti) sekä noin satasen yht. Mut se olikin tuttu vaihtavassa. Jostain luin, että puslia oli vaihdettu 120-150€ kummatkin. Ehkäpä sen puslan vaihtamiseen menisikin vähemmän aikaa, en sitä enää nyt saa selville"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Pystytkös muuten kertomaan muutaman jutun tuosta sun autostasi. Käsittääkseni sulla on -99 320? Mä ihmettelin äänimaailmaa, jotka kuulluvat perän suunnalta. Onko sulla auto ylhäällä? Kuuluuko perästä mitään ääniä, jos pyörittää jompaa kumpaa pyörää?"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostMulla oli tuttu vaihtamassa sitä puslaa. Se pusla oli ihan kaput, joten se lähti melkein vetämällä sen paikasta. sisin lähti helposti, ulompi rautainen ympyrä lyötiin pois. Jos olet kerta vaihtamassa puslaa, niin eikös se voisi oikeastaan repiä pois konstilla millä hyvänsä? Tärkeintähän on sitten sen uuden puslan pistäminen siihen takaisiin, jotta se ei menisi vinoon.
Originally posted by Alhimiq View PostVAsaralla hoidettiin pusla ulos ja sisään. Tai jollain vastaavalla vemppaimella. Sen puslan vaihtamiseen piti irroittaa aika paljon elementtejä taka-akselistossa, jotta saatiin se pusla laskeutumaan sieltä alas. Ehä se purku johtui myös siitä, että vaihdettiin samalla pyörän laakeri.
Työ kustansi kiroilua, "on se vähän hankalaa tän bemarin hoitaminen", 3 tuntia töitä (huom, laakeri vaihettiin myös, siihen taisi upota tunti) sekä noin satasen yht. Mut se olikin tuttu vaihtavassa. Jostain luin, että puslia oli vaihdettu 120-150€ kummatkin. Ehkäpä sen puslan vaihtamiseen menisikin vähemmän aikaa, en sitä enää nyt saa selville
Originally posted by Alhimiq View PostPystytkös muuten kertomaan muutaman jutun tuosta sun autostasi. Käsittääkseni sulla on -99 320? Mä ihmettelin äänimaailmaa, jotka kuulluvat perän suunnalta. Onko sulla auto ylhäällä? Kuuluuko perästä mitään ääniä, jos pyörittää jompaa kumpaa pyörää?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by jr66Puhutte eri asiasta keskenään, -PT- apurungon puslista ja Alhimiq tukivarren puslasta?
Ja niin, en tunne e46:tta eli ei apua.."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
itelläkin olisi tuo tukivarrenpuslien vaihto edessä, eli alemman kuvan numero 4 puslien. syö muuten aika reippaasti renkaita kun nuo puslat on paskana.
onnistuu vissiin kohtuu helposti eli pultit nr 20 joita on 3kpl & 19 auki ja vanha pois ja uus tilalle. korjatkaa jos olen väärässäLast edited by 535SD; 21-09-2007, 17:02.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostLast edited by -PT-; 22-09-2007, 10:57.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Comment