Pari kysymystä E46:sen apurungon puslien vaihdosta. Auto on tallissa ja puslien vaihtotyö on pahasti vaiheessa
Pitääkö pakoputki irrottaa kokonaan jotta saa vasemman puolen apurungon puslat vaihdettua? Miten lähtee etummaiset apurungon kiinnityspultit irti?
E46 apurungon puslien vaihto
Collapse
X
-
puslat
Jos tarkoitat puslia, jotka ovat pyörän edessä piilossa korin alla, niin olen juuri vaihtanut kyseisen puslan. Pakoputkea ei irroitettu, mutta se päästettiin irti takatuista ja nojatettiin alaspäin, jotta pusta saatiin sen rungon kanssa laskettua alas."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
niistä pulteista sitten en tiiä. En itse sitä operaatiota tehnyt, mutta seurasin työtä paikan päällä, kun mekaanikot vaihtoivat. Eikös se ole ihan tavallisilla pulteilla siinä kiinni? Pahoittelen, aika vähän apuja.."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Vaihdettiinko pelkästään etummaiset apurungon puslat? Käyttikö ne ulosvetäjää vai pilkkoko ne palasiksi sen vanhan puslan? Paljonko meni aikaa työssä ja paljonko kustansi?Originally posted by Alhimiq View PostJos tarkoitat puslia, jotka ovat pyörän edessä piilossa korin alla, niin olen juuri vaihtanut kyseisen puslan. Pakoputkea ei irroitettu, mutta se päästettiin irti takatuista ja nojatettiin alaspäin, jotta pusta saatiin sen rungon kanssa laskettua alas.
Apu se on pienikin apuOriginally posted by Alhimiq View Postniistä pulteista sitten en tiiä. En itse sitä operaatiota tehnyt, mutta seurasin työtä paikan päällä, kun mekaanikot vaihtoivat. Eikös se ole ihan tavallisilla pulteilla siinä kiinni? Pahoittelen, aika vähän apuja..
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Mulla oli tuttu vaihtamassa sitä puslaa. Se pusla oli ihan kaput, joten se lähti melkein vetämällä sen paikasta. sisin lähti helposti, ulompi rautainen ympyrä lyötiin pois. Jos olet kerta vaihtamassa puslaa, niin eikös se voisi oikeastaan repiä pois konstilla millä hyvänsä? Tärkeintähän on sitten sen uuden puslan pistäminen siihen takaisiin, jotta se ei menisi vinoon."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
VAsaralla hoidettiin pusla ulos ja sisään. Tai jollain vastaavalla vemppaimella. Sen puslan vaihtamiseen piti irroittaa aika paljon elementtejä taka-akselistossa, jotta saatiin se pusla laskeutumaan sieltä alas. Ehä se purku johtui myös siitä, että vaihdettiin samalla pyörän laakeri.
Työ kustansi kiroilua, "on se vähän hankalaa tän bemarin hoitaminen", 3 tuntia töitä (huom, laakeri vaihettiin myös, siihen taisi upota tunti) sekä noin satasen yht. Mut se olikin tuttu vaihtavassa. Jostain luin, että puslia oli vaihdettu 120-150€ kummatkin. Ehkäpä sen puslan vaihtamiseen menisikin vähemmän aikaa, en sitä enää nyt saa selville
"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Pystytkös muuten kertomaan muutaman jutun tuosta sun autostasi. Käsittääkseni sulla on -99 320? Mä ihmettelin äänimaailmaa, jotka kuulluvat perän suunnalta. Onko sulla auto ylhäällä? Kuuluuko perästä mitään ääniä, jos pyörittää jompaa kumpaa pyörää?"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Tehin nyt aamupäivällä ulosvetäjän. Mittailin uuden puslan mukaan mitat. Toivottavasti toimiiOriginally posted by Alhimiq View PostMulla oli tuttu vaihtamassa sitä puslaa. Se pusla oli ihan kaput, joten se lähti melkein vetämällä sen paikasta. sisin lähti helposti, ulompi rautainen ympyrä lyötiin pois. Jos olet kerta vaihtamassa puslaa, niin eikös se voisi oikeastaan repiä pois konstilla millä hyvänsä? Tärkeintähän on sitten sen uuden puslan pistäminen siihen takaisiin, jotta se ei menisi vinoon.
Irroitittako kardaanin perämurikasta irti?Originally posted by Alhimiq View PostVAsaralla hoidettiin pusla ulos ja sisään. Tai jollain vastaavalla vemppaimella. Sen puslan vaihtamiseen piti irroittaa aika paljon elementtejä taka-akselistossa, jotta saatiin se pusla laskeutumaan sieltä alas. Ehä se purku johtui myös siitä, että vaihdettiin samalla pyörän laakeri.
Työ kustansi kiroilua, "on se vähän hankalaa tän bemarin hoitaminen", 3 tuntia töitä (huom, laakeri vaihettiin myös, siihen taisi upota tunti) sekä noin satasen yht. Mut se olikin tuttu vaihtavassa. Jostain luin, että puslia oli vaihdettu 120-150€ kummatkin. Ehkäpä sen puslan vaihtamiseen menisikin vähemmän aikaa, en sitä enää nyt saa selville
Juu, elikkä autona on 320i vm.2000. Perästä kuuluu klonkkaus ääni kun lähtee liikkeelle ja reippaalla kaasulla pykältäessä. Perä ei äännä mulla tuossa kun pyörittelee ratasta.Originally posted by Alhimiq View PostPystytkös muuten kertomaan muutaman jutun tuosta sun autostasi. Käsittääkseni sulla on -99 320? Mä ihmettelin äänimaailmaa, jotka kuulluvat perän suunnalta. Onko sulla auto ylhäällä? Kuuluuko perästä mitään ääniä, jos pyörittää jompaa kumpaa pyörää?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
En usko, tukivarren puslan saa vaihdettua ilman suuria purkutöitä: Rengas pois, tukivarren kolme pulttia auki, puslan pultti auki, kannake pois puslan ympäriltä ja pusla ulos. Eli ei tarvitse koskea pakoputkiin ym. kun taas apurungon puslaa vaihtaessa pakoputkea joutuu kyllä löysäämään, muuten se on tiellä.Originally posted by jr66Puhutte eri asiasta keskenään, -PT- apurungon puslista ja Alhimiq tukivarren puslasta?
Ja niin, en tunne e46:tta eli ei apua.."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Perään en koskenut. mulla kuuluu sellaiset naksut kun kääntelee pyöriä. Ajattelin, ettei se perä ihan äänetön voi olla. Voi olla että muuten puhutaan eri puslista. Niin kun ei ole 1 eikä kaksi, vaan... ee.. no, enemmän kuin 2 ainakin"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
itelläkin olisi tuo tukivarrenpuslien vaihto edessä, eli alemman kuvan numero 4 puslien. syö muuten aika reippaasti renkaita kun nuo puslat on paskana.
onnistuu vissiin kohtuu helposti eli pultit nr 20 joita on 3kpl & 19 auki ja vanha pois ja uus tilalle. korjatkaa jos olen väärässäLast edited by 535SD; 21-09-2007, 17:02.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
Jep, ylemmässä kuvassa nro. 2 ja 4 puslia olen vaihtamassa. Aamulla väsäämässäni ulosvetäjässä ei meinaa kierretangon kierteet kestää ja mutterikin on jo ihan paskana. Ajattelin nyt käyttää raakaa voimaa ja sahata katki tuon apurungon puslan. Jos vaikka sais edes yhden puslan vaihdettuaOriginally posted by NokiLeka View Post
.
Last edited by -PT-; 22-09-2007, 10:57.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment


Comment