Kun kiihdyttää 4 tai 5-vaihteella täyskaasulla, niin tulee hetkellistä matalataajuista mörinää/tärinää? Ikäänkuin jos käyttäisi liian isoa vaihdetta eikä auto jaksa. Outoa on vaan, että esim. 5-vaihteella äänet tulee ensin n. 85km/h ja sitten uudestaan n. 115km/h kohdalla. Sekunnin kestäviä häiritseviä piikkejä... veto kyllä pysyy samana koko ajan ja vauhti kiihtyy tasaisesti? Öh?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330D Outo tärinä?
Collapse
X
-
Originally posted by peeämvee View PostMoottorin kannatinkumi? Kato altapäin kuinka lähellä turbon alipainekello moottorinkorvakkoa, pitäisi olla rakoa n,2cm. Mulla piti juuri tuollaista katkonaista jurinaa vedättäessä ku oli tukikumi väsyny ja turbo alip,kello hipo korvakkoa.
Omassa kiesissä olen nyt kesän aikana havainnut seuraavaa. Lähinnä 5-vaihteella momentinmuunnin lukittuna vedätettäessä esiintyy ajoittain jyristystä/jurinaa. Esiintyy siis ainoastaan turbiini lukossa esim. 80 km/h lähtien kiihdyttäessä reippaammin mutta niin, että ei kuitenkaan vielä vaihda pienemmälle tai avaa lukitusta. Kuulostaako tutulta? Moottori ei mielestäni kuitenkaan heilahtele poikkeavasti esim. sammuttaessa. Onko moottorin ja tomaatin tukikumien tarkastamiseen muita hyviä keinoja visuaalisen lisäksi? Mikä muu paikka voisi tuollaista mahdollisesti aiheuttaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMikä muu paikka voisi tuollaista mahdollisesti aiheuttaa?
Poikki oleva putken kannake, ensimmäinen turbon jälkeen ja kiinni laatikon ja koneen yhdistävän pultin alla. Siinä yksi mahdollinen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVarastetaan vähän topikkia, kun vaikuttaa hipovan omia havaintoja.
Omassa kiesissä olen nyt kesän aikana havainnut seuraavaa. Lähinnä 5-vaihteella momentinmuunnin lukittuna vedätettäessä esiintyy ajoittain jyristystä/jurinaa. Esiintyy siis ainoastaan turbiini lukossa esim. 80 km/h lähtien kiihdyttäessä reippaammin mutta niin, että ei kuitenkaan vielä vaihda pienemmälle tai avaa lukitusta. Kuulostaako tutulta? Moottori ei mielestäni kuitenkaan heilahtele poikkeavasti esim. sammuttaessa. Onko moottorin ja tomaatin tukikumien tarkastamiseen muita hyviä keinoja visuaalisen lisäksi? Mikä muu paikka voisi tuollaista mahdollisesti aiheuttaa?
Comment
-
-
Automaatin kohdalla voisi kyseeseen tulla turbiinissa sijaitsevan kitkapinnan (joka lukitsee turbiinin kiinteäksi) kiillottuminen, jolloin se ei enää pidä niinkuin pitäisi. Se aiheuttaa lukituksen kytkemishetkellä tärinää, mutta voi se luistella kovan väännön kohdalla silloinkin kun lukitus on jo kytkettynä.---
Comment
-
-
Kysytääs tässä topickissa. Eli tulee liikkeelle lähdettäessä ja kytkimellä kusettaessa kävelyvauhdissa pientä tärinää/jyrinää, samaten kävelyvauhdissa kun kusetat kytkimellä ja painat kytkimen kokonaan pohjaan ja kun veto lakkaa niin "tärähtää"/jyrähtää hiukan. Mistä vosi johtua, onko joku tukikumi entinen, vai voisiko viitata kardaaniin? Normaali ajossa ja kiihdytyksissä ei tule mitään outoa. Auto -03 facelift (150 kw) manuaali.E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostKysytääs tässä topickissa. Eli tulee liikkeelle lähdettäessä ja kytkimellä kusettaessa kävelyvauhdissa pientä tärinää/jyrinää, samaten kävelyvauhdissa kun kusetat kytkimellä ja painat kytkimen kokonaan pohjaan ja kun veto lakkaa niin "tärähtää"/jyrähtää hiukan. Mistä vosi johtua, onko joku tukikumi entinen, vai voisiko viitata kardaaniin? Normaali ajossa ja kiihdytyksissä ei tule mitään outoa. Auto -03 facelift (150 kw) manuaali.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Autossa on jokin softa, saksassa laitettu, koska tehoa ja vääntöä on enemmän kuin vakiossa. Millä tavalla tuo vauhtipyörä voisi olla viallinen? Tai sitten vain moottorintukikumit ovat vain finaalissa, vai voiko tukikumit aiheuttaa tämmöistä? Ulkoapäin kuuneltaessa yksi tuttava sanoi, että onko sulla jokin pakoputken suojapelti irti, mutta itsestäni tämä tuntuu vähän liian massiiviselta tärähdykseltä/tärinältä semmoiseen verrattuna. Onko tässä moottorissa jokin tietty tukikumi mikä on ns. heikoin lenkki?
Ei tämä ainakaan vielä ole mikään suuri ongelma, mutta parempi alkaa vähän etukäteen kartoittaan tätä.E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Moottorin tukikumit huomaa yleensä kolinana / jyrinänä kun painaa kaasua eli kun kone kallistuu..
Oma 530d täristi yhessä välissä ku ykkösellä lähti nostaa kytkintä mutta menny ohi.. syytä ei ole tiedossa.. villinä veikkauksena pidän pientä tukosta tjms. kytkimen "rajotus" suuttimessa.. tai mikä lieneekään mikä siellä kytkinlinjassa on.. tosin mikäli tärinää pystyt yhtään paikantamaan.. sehän voi olla kytkin en uskalla suoraan sanoa..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Vauhtipyörän vika tarkoittanee pohjaamista, eli kaksoimassan välissä olevat jouset pohjaavat. Tämä ilmenee pienillä kierroksilla isolla vaihteella kiihdytettäessä, eli kun lähdetään vedättämään esim. nelosvaihteella alta 1500rpm:n. Tällaista vikaa saattaa tulla nimenomaan lastutettuun, koska siellä yleensä on vääntöä jo alhaalla enemmän kuin vakiossa, jolloin jouset eivät enää pysy mukana.
Tumpsahtelu viittaisi kardaanin tukikumiin. Tämän huomaa sillä, että lähtee kiihdyttämään, nostaa jalan kaasulta ja painaa pian uudestaan. Jos tukikumi on huonossa kunnossa, niin takapäästä kuuluu selvä tumpsahdus."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Post
Oma 530d täristi yhessä välissä ku ykkösellä lähti nostaa kytkintä mutta menny ohi.. syytä ei ole tiedossa.. villinä veikkauksena pidän pientä tukosta tjms. kytkimen "rajotus" suuttimessa.. tai mikä lieneekään mikä siellä kytkinlinjassa on.. tosin mikäli tärinää pystyt yhtään paikantamaan.. sehän voi olla kytkin en uskalla suoraan sanoa..E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
Comment