Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by P10neer1 View Post
    Tuo pakosarja näyttää samanlaiselta kuin supersprintin, jos sen 300€ saisi niin aika halvalla mielestäni. Mitenkäs ne lambda anturit meneeköne suoraan tuohon pakosarjaan?
    näyttäähän siinä paikat olevan lambdoille...

    edit: vai onko lambdat kattien jälkeen?

    tästä putkistosta voisi olla paremmin jo hyötyä...

    Last edited by bemu2000; 06-01-2008, 15:49.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • P10neer1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 114

      #32
      no jos ostan tuon pakosarjan, nokat, ilmansuodattimen ja jonkin vaimentimen niin tarvitaanko vielä muuta?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Sen "intaken" voi jättää ihan suosiolla sinne kaupan hyllylle, ihan sikahinta ja hyöty 0. Ääntä kyllä tulee lisää. Nuo öljyttävät suodattimet ei tee myöskään ilmamassamittarille hyvää, oli se sitten mitä tyyppiä tahansa. Sitten taas nuo mitä ei tarvitse öljytä imevät kaiken hiekkapölyn läpi, jolloin kone kärsii. Uusi vakiosuodatin on paras vaihtoehto. Onpa noista monista virtausmittauksissa mitattu jopa suurempia vastuksia kuin aivan vakiosta. Noissa on todella usein tuon suodattimen patruunan sisällä se lähtö ihan suoraa putkea, ei minkäänlaisia torvia -> vastus kasvaa. Itse suodatinmateriaalin aiheuttama vastus on häviävän pieni koko järjestelmän muihin tekijöihin nähden.

        Ebaysta saa tosiaan supersprintin kopiosarjaa aivan pilkkahinnalla, jos pakosarjan haluaa vaihtaa niin semmonen sitten.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • P10neer1
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 114

          #34
          Originally posted by P10neer1 View Post
          no jos ostan tuon pakosarjan, nokat ja jonkin vaimentimen niin tarvitaanko vielä muuta?
          Onko tämä hyvä kokoonapano ja huomaako auton kulkevan paremmin vai näkeekö sen vain penkissä?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #35
            Huomaa taatusti, vielä jos saat säädätettyä sen jossain niin saat kaiken irti
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Antza View Post

              Edit: sullahan on kans 328, joten voitas käydä kokeilee vaikka tuossa läheisellä "suljetulla alueella" että onnistuko viritys (=tehot eivät laskeneet)
              Hmm, voishan sitä joskus kokeilla, ei paha idea
              Nyt vaan näyttää tota lunta tulevan siihen malliin ettei tiedä koska on seuraavan kerran kuivaa asfalttia tarjolla.
              Mut joo, olis kiva vertailla "suljetulla alueella"

              BTW, missä päin Espoota vikutat? Ite täällä alakivenlahdessa..
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by P10neer1 View Post
                Onko tämä hyvä kokoonapano ja huomaako auton kulkevan paremmin vai näkeekö sen vain penkissä?
                sitten kun vielä kyselet, missä sen saa säädettyä noille palikoille, niin voi olla paremmin hyötyä... kellenersin paketissa maksaa niille osille tehty uusi ohjelma.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #38
                  Originally posted by Cell View Post
                  Sen "intaken" voi jättää ihan suosiolla sinne kaupan hyllylle, ihan sikahinta ja hyöty 0. Ääntä kyllä tulee lisää. Nuo öljyttävät suodattimet ei tee myöskään ilmamassamittarille hyvää, oli se sitten mitä tyyppiä tahansa. Sitten taas nuo mitä ei tarvitse öljytä imevät kaiken hiekkapölyn läpi, jolloin kone kärsii. Uusi vakiosuodatin on paras vaihtoehto. Onpa noista monista virtausmittauksissa mitattu jopa suurempia vastuksia kuin aivan vakiosta. Noissa on todella usein tuon suodattimen patruunan sisällä se lähtö ihan suoraa putkea, ei minkäänlaisia torvia -> vastus kasvaa. Itse suodatinmateriaalin aiheuttama vastus on häviävän pieni koko järjestelmän muihin tekijöihin nähden.

                  Ebaysta saa tosiaan supersprintin kopiosarjaa aivan pilkkahinnalla, jos pakosarjan haluaa vaihtaa niin semmonen sitten.
                  niin no, lähinnä se taitaa olla tuo sileä putki "kurttuputken" tilalle mistä voi olla jo hyötyäkin...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Mahdollista. Mittaamalla selviäis. Tuollaisia hyötyjä siitä ei ainakaan ole kuin mainostavat, yli 11hp on aivan liikaa. Mittauksia vapareista muuten löytyy bellin kirjasta. Vanha toki mutta ei nuo suodattimet mihinkään ole muuttuneet.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • P10neer1
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 114

                      #40
                      Osaako joku sano nouseeko kulutus merkittävästi normaali ajossa jos laitan mainitut osat?
                      Last edited by P10neer1; 06-01-2008, 16:58.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #41
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mahdollista. Mittaamalla selviäis. Tuollaisia hyötyjä siitä ei ainakaan ole kuin mainostavat, yli 11hp on aivan liikaa. Mittauksia vapareista muuten löytyy bellin kirjasta. Vanha toki mutta ei nuo suodattimet mihinkään ole muuttuneet.
                        jostain civiceistä kuulemma mitattu useitten hevosien lisäyksiä sileän intake pipen ja vaparin yhdistelmällä... eihän nuo kurttumutka putket virtausta ainakaan paranna. 11hv on kyllä tosiaan mainoshevosia...

                        K&N takuu... :think

                        GUARANTEED HORSEPOWER
                        We will not sell an air intake that does not provide a measured increase in horsepower and torque (acceleration). Our air intakes are proven to increase horsepower and torque on a rear-wheel dynamometer (think treadmill for cars). These thoroughly engineered air intakes provide huge increases in power that a customer will definitely feel when they accelerate.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Inferno
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 36
                          • Stadi

                          #42
                          Originally posted by P10neer1 View Post
                          Osaako joku sano nouseeko kulutus merkittävästi normaali ajossa jos laitan mainitut osat?
                          Tuota. Ei kait autoja viritetä kulutusta silmälläpitäen? Jos rahat on niinkin tiukoilla että ei ole varaa ajaa edes alkuperäiskunnossa ja haluaa panostaa tuhansia euroja vapaastihengittävän moottorin muutamaan lisähevosvoimaan, niin eikö olisi parempi suoraan vaihtaa turbo diisseliin pienellä välirahalla. Turboihin saa lastuja ja ne tuovat muutaman satasen investoinnilla selvästi lisää voimaa.

                          Vaparia voi virittää kohtuullisella kustannuksella oikeastaan vain putkistolla. kaikki muu maksaa älyttömästi lisää ja erot eivät ole merkittäviä vakioon nähden. Laita vaikka vielä joku hyvä lastu niin 1000-1500 eurolla sulla on ehkä n.5-10 hevosvoimaa enemmän tehoa autossasi tai sitten on jopa 5-10 hevosvoimaa vähemmän tehoa, riippuen auringonpilkkujen määrästä ja kuun asennosta.

                          Esson-baarin keskusteluissahan tehoa tulee sitten vähintään 50 hevosvoimaa jokakerralla lisää

                          Comment

                          • P10neer1
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 114

                            #43
                            Originally posted by Inferno View Post
                            Tuota. Ei kait autoja viritetä kulutusta silmälläpitäen? Jos rahat on niinkin tiukoilla että ei ole varaa ajaa edes alkuperäiskunnossa ja haluaa panostaa tuhansia euroja vapaastihengittävän moottorin muutamaan lisähevosvoimaan, niin eikö olisi parempi suoraan vaihtaa turbo diisseliin pienellä välirahalla. Turboihin saa lastuja ja ne tuovat muutaman satasen investoinnilla selvästi lisää voimaa.

                            Vaparia voi virittää kohtuullisella kustannuksella oikeastaan vain putkistolla. kaikki muu maksaa älyttömästi lisää ja erot eivät ole merkittäviä vakioon nähden. Laita vaikka vielä joku hyvä lastu niin 1000-1500 eurolla sulla on ehkä n.5-10 hevosvoimaa enemmän tehoa autossasi tai sitten on jopa 5-10 hevosvoimaa vähemmän tehoa, riippuen auringonpilkkujen määrästä ja kuun asennosta.

                            Esson-baarin keskusteluissahan tehoa tulee sitten vähintään 50 hevosvoimaa jokakerralla lisää
                            Kysyin vaan.

                            Comment

                            • Inferno
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 36
                              • Stadi

                              #44
                              Originally posted by P10neer1 View Post
                              Kysyin vaan.
                              Kulutus tuskin nousee aluperäisesta, mutta yleensä kun ajotyyli kasvaneiden tehojen myötä muuttuu, niin toki kulutuskin samalla nousee.

                              Ihmettelin vain miksi moista kulutusta kysytään kun autoa viritetään. Tulee mieleen että on ostettu auto viimeisillä rahoilla, lue persaukiselle väärä autonvalinta, eikä enää ole varaa sen ylläpitoon ja sillä ajelemiseen.

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                #45
                                Ja lisäksi jos saat sen 10-20 hp lisää, mitä iloa siitä on?
                                Auto tuntuu hieman tehokkaammalta yhden tai kaksi päivää, sitten olet jo tottunut siihen eikä enää mee mihinkää.
                                Jos rahat on tiukoilla on toi ihan hölmöläisen hommaa. Jos taas rahaa on, 15000e väliin ja m3 alle. Saat 110 hp lisää ja auton jonka jälleenmyynti arvo säilyy paljon paremmin.
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎