Originally posted by Tuoppo
View Post
E46 330i virittely?
Collapse
X
-
Hetkinen, eikai 3,0 ja 2,5 m54 imusarjat ole samat? 2,5 m54 imusarja vain hieman isompi kuin m52tu sarja? 3,0 sarja reilusti isompi?
Minun käsittääkseni m54 3.0 ja 2.5 koneen imusarjoissa on samankokoiset ne aukot/lähdöt, mutta niiden kaulojen pituus on eri.
En mene kyllä takuuseen, mutta olen lukenut näin.:think
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostIhan pelkkä lambdojen kytkeminen ristiin saa sen koko pelin ihan sekaisin. Rykii kakoo pätkii ja röpeltää ja kaikki menohalut kateissa. Been there done that. Oli päässyt merkkiteippi irtoamaan toisesta lambdasta ja menneet ristiin johtojen uuden reitityksen johdosta. Hetken toimii normaalisti, mutta ei kauaa. Veikkaan, että ovat harisella kytkeneet lambdat ristiin. Seuraava korjaamo ostanut uudet lambdat kun luulleet niiden olevan rikki ja lopulta sitten uusilla kytkeneet ne oikein.
Mitä katteihin tulee, niin ainakin vag 1.4 TSI katit toimivat itsellä hyvin. Olivat sopivan kokoiset alkuperäisen loppuputken kanssa ja malliltaan fiksun oloiset. Äänistä tuli täydeliet peltisarjat + vakioputki yhdistemän kanssa. Riittävän hiljainen 4000r asti ja sitten tuli juuri sopivasti murinaa kabiiniin. Kovilla pakkasilla kun käytti webastolla koneen +70c lämpöihin, saattoi keltainen valo vilahtaa ja muistista löytyi herja tehottomista kateista. Johtunee siitä, että ecu luuli koneen olevan oikeasti lämmin ja oletti kattien tomivan silloin normaalisti. Jos käynnisti kylmällä koneella kovilla pakkasilla, ei valo syttynyt koskaan ja vikakoodi pysyi poissa. Mulla katit oli vaihdelaatikon takapuolella samassa paikassa missä ne schmiedmannin katitkin olivat.
http://jakoavain.files.wordpress.com...9112009047.jpg
Hienon asennuksen oot tolle putkistolle tehny noilla kateillanäytyy jostain alkaa mettästään kattia/katteja.. Tonnehan menis periaatteessa ykskin tarpeeks virtaava katti Y putkella. Eihän siä pakko oo kahta olla ? Kytkee ne takalabdat vaan sen yhen katin perään molemmat..
e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Kyllä ne sinne ristiin saa. Helpostikkin. Mä ainakin irrottelin ne lambdan johdot kokonaan koneesta ja reititin uudestaan. Hyvin riitti johdot sinne rintapellille asti. Etummaiset lambdathan on kollektoreissa eli juuri tuolla rintapellin tuntumassa. Taaksekin riitti johdot ihan nätisti vaikka ovatkin tuolla vaihteiston takapuolella. Veikkaan, että ongelmia saa aikaiseksi takimmaisten ristiinkytkemiselläkin. Jos ongelmat alkaa heti pakosarjarempan jälkeen on lambdat takuulla ristissä.
Hienon asennuksen oot tolle putkistolle tehny noilla kateilla
Jälkeenpäin jos tarttis vielä e46 putkihommeleita tehdä, niin ostaisin ihan perus ebay sarjat ja 2kpl 100cell magnaflow katteja jotka hitsaisin alkuperäiseen putkistoon. Tehoa tuli ihan saman verran ebayn sarjoilla, työn jälki ja istuvuus parempaa kuin tuolla saksalaissukuisella kiinasarjalla, jossa esim. kollektorit oli aivan kamalan näköiset sisäpuolelta. Ei ne ebayn sarjatkaan täydelliset olleet. Piti vaihtaa lambdan paikka, kun olis anturi ottanut kiinni toiseen pakosarjaan.
Last edited by Juppe; 17-02-2013, 19:29.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMulla katit oli vaihdelaatikon takapuolella samassa paikassa missä ne schmiedmannin katitkin olivat.
http://jakoavain.files.wordpress.com...9112009047.jpg
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View Post
Minun käsittääkseni m54 3.0 ja 2.5 koneen imusarjoissa on samankokoiset ne aukot/lähdöt, mutta niiden kaulojen pituus on eri.
En mene kyllä takuuseen, mutta olen lukenut näin.:think
Comment
-
-
laitoin tossa ebaysarjat kiinni ja magnaflown katit auton alle. Sellanen ongelma tuli nyt noiden vaihdon jälkeen että bank1 säätölambdan säätöalue ylitetty, ennen sarjojen asennusta ei tätä ongelmaa ollut joten imuvuoto se ei voi olla, ja eikös imuvuodon ollessa se vaikuta tasaisesti kaikille pytyille ?
Koitin vaihtaa säätölambdojen liittimet ristiin, jolloin ongelma siirtyi bank2, voiko tästä päätellä jotain ? Tosin kun johdot laittoi ristiin niin auto alko käymään epätasaisesti ja misfireä tuli lähes kaikille pytyille.. Mikä tuon bank1 säädön laittaa täppiin ? Tuossa on tyhjäkäynnillä kaapattu kuva.
e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Saattais olla oikosulussa jos jännite makaa tossa 0,01v eikä liiku, ei johdot saaneet osumaa asentaessa?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSaattais olla oikosulussa jos jännite makaa tossa 0,01v eikä liiku, ei johdot saaneet osumaa asentaessa?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostNäyttääkö toi bank2 jännite normaalilta ?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKyllähän se tuollaistakin voi näyttää ollessaan kunnossa.
150 lambda probe voltage upstrem sensor 1
190 lambda probe heating downstrem sensor 1
eikös noi poissulje imuvuodot ja viittaa nimenomaan anturin johtoon, tai jopa sulakkeeseen ? Vai onko noilla säätölambdoilla yhteinen sulake ?
Tässä pähkäilen ja kyselen, koska auto on talvisäilössä hyvän matkan päässä ja pääsen huomenna vastan uudestaan tutkimaan..e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Onko kukaan täältä kokeillut tätä?
BimmerEditor allows you to analyze and tune various BMW firmwares professionally. The process of firmware editing is performed in a very convenient way and gives you full control over a wide range of engine parameters. Additionally, BimmerEditor is the first and the best tool that supports Siemens MS41 engine control unit firmware. At this moment our application supports Bosch 413, Siemens MS41, Siemens MS42, Siemens MS43, Siemens MSS52 and Siemens MSS54 firmware files.
Now you don’t need to look for files with map descriptions for different firmware versions. All you need is load your file and BimmerEditor will automatically interpret the data in a proper format which allows easy manual editing.
Price for BimmerEditor = $199.99
Modules:
•Bosch 413 (available) = $199.99
•Siemens MS41 (available) = $199.99
•Siemens MS42 (available) = $199.99
•Siemens MS43 (available) = $199.99
•Siemens MS45 (comming soon)
•Siemens MSS52 (available) = $199.99
•Siemens MSS54 (available) = $199.99
Price includes one year free support and modules update.
Annual support and modules update renew = $49.99.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View Post
Itse näkisin houkuttelevampana sellaisen, että ohjelma maksaisi vaikka 300-400, ja modulit, eli laajentaminen vaikka satasen/moduli, tai saisi edes jotain alennusta, jos ottaa enemmän noita moduleita.
Comment
-
Comment