ittellä sama vika ja sama auto, eli E46 328 -98. Ilmenee yleensä motarilla ajon jälkeen (vähintään 20km). Tulppien vaihto ei auttanut ja vikakoodejen mukaan yksi lamda "ei vaihda asentoa" riittävän nopeasti. Viat on nollattu ja odotetaan et tuleeko takas....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 328i Nykii 1500- 2000 rpm (VIKA SELVINNYT!)
Collapse
X
-
ettei liittyisi tähän kuuluisaan vanoksen tiivisteiden kulahtamiseen joka aiheuttaa alakierroksilla ongelmia sekä tyhjäkäynin notkahtamisen kylmänä..
ja tuolta apu..
kaverilla boksin softa päivitettiin ja ongelmat pysyivät muutaman kk poissa ja nyt ovat ongelmat taas päällä.. tyhjäkäynti kylmänä notkahtelee.. nyt on tiivisteet tilattu ja pariin autoon olisi tarkoitus ne asennella..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postettei liittyisi tähän kuuluisaan vanoksen tiivisteiden kulahtamiseen joka aiheuttaa alakierroksilla ongelmia sekä tyhjäkäynin notkahtamisen kylmänä..
ja tuolta apu..
kaverilla boksin softa päivitettiin ja ongelmat pysyivät muutaman kk poissa ja nyt ovat ongelmat taas päällä.. tyhjäkäynti kylmänä notkahtelee.. nyt on tiivisteet tilattu ja pariin autoon olisi tarkoitus ne asennella..E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
No nyt o vikakoodit luettu ja 2 sylinterille anto koodin. Tossa vaihoin puolan tuohon 2 sylinteriin ja puhdistin kaikki liittimet contact cleanerilla.
Vaikutus:
Hieman tuntui auttavan mutta ei kovin merkittävästi. Johtosarjoissa ei näkynyt mitään murtumia tai mitään erikoista. Pitänee kokeilla ostaa uus tulpanhattu/johto ja koikeilla sitä tuoho 2 sylinteriin. Ja jos ei tämäkää ni sit pitää jo vakavasti harkita auton viemistä korjaamolle.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by _temppa View Postnyt tais löytyä syy tähän omaan tapaukseen, elikkä vaihdoin ilmamassamittarin suunnilleen kuukaus sitte uuteen ku epäilin sitä tän syyks, no nyt yks tuttu sano
että kun sen 530D:hen vaihdettiin ilmamassamittari niin piti päivittää joku uus softa että alko toimimaan kunnolla. Niimpä kokeilin tota silleen että se ilmamassamittarin johto irti niin toimii just niinku pitää! Torstaina menee sen softan päivitykseen, toivotaan parasta!E46 320d
Comment
-
-
Asiasta sen enempää tietämättä, luulisin että jos ajaa ilmamassamittarin johto irti, menee moottorinohjaus oletusarvoille. Ei anna täysiä tehoja, mutta kait pitäis toimia ihan normaalisti, eikä särkeä mitään.
Veli osti 523 bemarin(-96 tosin), jossa entinen omistaja sanoi olleen tommosia nyhtämisiä ajossa. Oli vaihdettu kampiakselin asennontunnistin, ja toimii ainakin tällä hetkellä ok.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Voi helevetin helevetti. Tuntuu et toi nykiminen vaa pahenee. Taas sytty moottorin vikavalo hetkeksi ja tuntu et auto kävi vajaana. Ei kait se kohta muu auta ku viiä toi romu kojaamolle valohoitoon. Mikähä vittu tuota vaivaa, pikkuse alkaa kohta hitsaa kii!E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostVoi helevetin helevetti. Tuntuu et toi nykiminen vaa pahenee. Taas sytty moottorin vikavalo hetkeksi ja tuntu et auto kävi vajaana. Ei kait se kohta muu auta ku viiä toi romu kojaamolle valohoitoon. Mikähä vittu tuota vaivaa, pikkuse alkaa kohta hitsaa kii!
Tarkista onko tuo kumihässäkkä täysin ehjä. Kuvassa no. 5.
Aiheuttaa juuri vastaavanlaisia oireita.Last edited by soldia; 31-01-2008, 19:59.
Comment
-
-
Mikäs se vikakoodi oli silloin ekalla kerralla? Eli tarkalleen, minkä vikakoodin se antoi 2. sylinterille? Sytytyshäiriöhän voi johtua myös siitä, ettei ole mitään mitä sytyttää...
Btw. eikös kuulostakin komialta kun viis pyttyä raikaa Haikeasti viime kesää muistellen...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostNyt se myrkyn lykkäs. Toi häiriövalo alko palamaan kokoajan ja tuntuu ku auto kävis 5 pytyllä. Kone käy ku kylmä diesel ja koko auto tärisee. Nyt ei oo enää yhtää hauskaa.
Alkaa toi korjaamolle vienti näyttää väistämättömältä
Tarkista onko tuo kumihässäkkä täysin ehjä. Kuvassa no. 5.
Aiheuttaa juuri vastaavanlaisia oireita.
Ps. Imuvuodot aiheuttaa erilaisia vikakoodeja koska järjestelmä sekoaa.Last edited by soldia; 31-01-2008, 22:19.
Comment
-
-
Originally posted by soldia View PostUudestaan!
Tarkista onko tuo kumihässäkkä täysin ehjä. Kuvassa no. 5.
Aiheuttaa juuri vastaavanlaisia oireita.
Ps. Imuvuodot aiheuttaa erilaisia vikakoodeja koska järjestelmä sekoaa.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMikäs se vikakoodi oli silloin ekalla kerralla? Eli tarkalleen, minkä vikakoodin se antoi 2. sylinterille? Sytytyshäiriöhän voi johtua myös siitä, ettei ole mitään mitä sytyttää...
Btw. eikös kuulostakin komialta kun viis pyttyä raikaa Haikeasti viime kesää muistellen...E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostTarkistin sen, käytin irti ja pyörittelin käsissä, ei löytynyt mitään halkeamia/ murtumia.
Tulee vikakoodeja sieltä sun täältä ja joutuu osia vaihdella.
Lopuksi vika löytyy jostain imu-vuodosta ja joudut maksamaan silti kaikki.
Normaali hässäkkä.Last edited by soldia; 31-01-2008, 23:00.
Comment
-
Comment