Näyttäis saavan DEPOn projektorit D2S Xenonsetillä ja Predator Chromium Angeleilla ~$550 pintaan. Ja valuuttakurssit huomioiden hinta ei olis ollenkaan paha..
Paketissa tulee umpiot, tarvittavat piuhat, valomoduli ja korkeudensäätöanturit + ohjelmointi. Suomen "lisät" mukaan niin paketin hinta nouseekin useammalla sadalla ainakin tuosta. Siihen vielä asennuksesta tuleva lisälasku niin päästään sinne 2 kilo€uron tuntumaan....
Työhön kuluu valmistajan mukaan 5,5 tuntia, alustavana arviona siis ...
Jos haluat, niin voin lähettää sulle sähköpostiiin BMW:n asennusohjeen, siitä selviää jo aika paljon asennuksen eri vaiheista...
Hmm, toimiiko valot kuitenkin pelkästään piuhat vaihtamalla konehuoneeseen? Vaikka korkeussäätöä ei tulisikaan?
Taitaa olla helpompi laittaa asennussarja vaan taas paikalleen..
Upataas tätä vähäsen. Eli kuinka iso ja tyyris homma käytännössä ? Korkeudensäätöjen ja tarvittaen piuhojen yms hintaa ? Alkuperäiset xenonumpiot saattaa löytyä jo itseltä.
Hmm, toimiiko valot kuitenkin pelkästään piuhat vaihtamalla konehuoneeseen? Vaikka korkeussäätöä ei tulisikaan?
Taitaa olla helpompi laittaa asennussarja vaan taas paikalleen..
Itseäni kiinnostaa myös. Olisi kiikarissa täydelliset alkuperäiset xenon umpiot. Saako ne toimimaan sellaisenaan, jos ei asentele automaattista korkeudensäätöä, vai pitääkö sinne vaihtaa johtosarjaa/valomoduulia? Eli menisikö ihan plug'n play?
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?
Itseäni kiinnostaa myös. Olisi kiikarissa täydelliset alkuperäiset xenon umpiot. Saako ne toimimaan sellaisenaan, jos ei asentele automaattista korkeudensäätöä, vai pitääkö sinne vaihtaa johtosarjaa/valomoduulia? Eli menisikö ihan plug'n play?
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?
Sopii suoraan ja toimii moitteetomasti Manuaalikorkeus säätö toimii myös!
Itseäni kiinnostaa myös. Olisi kiikarissa täydelliset alkuperäiset xenon umpiot. Saako ne toimimaan sellaisenaan, jos ei asentele automaattista korkeudensäätöä, vai pitääkö sinne vaihtaa johtosarjaa/valomoduulia? Eli menisikö ihan plug'n play?
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?
Tuossa lueskelin e46fanaticsin sivuilta, että tulee kojetauluun ilmoitus palaneesta etulampusta ja että valot vilkkuisivat johtuen korkeammasta jännitteestä. Vaatisi kondensaattorit väliin tai ohjelmoinnin. Pitääköhän tämä paikkaansa? Vai onko teillä (tomppa123, erese)omakohtaista kokemusta?
Tuossa lueskelin e46fanaticsin sivuilta, että tulee kojetauluun ilmoitus palaneesta etulampusta ja että valot vilkkuisivat johtuen korkeammasta jännitteestä. Vaatisi kondensaattorit väliin tai ohjelmoinnin. Pitääköhän tämä paikkaansa? Vai onko teillä (tomppa123, erese)omakohtaista kokemusta?
Itsellä ei ainakaan ole esiintynyt kumpaakaan! Eikä ole kondensaattoreita eikä myöskään ole ohjelmoitu.
Tuossa lueskelin e46fanaticsin sivuilta, että tulee kojetauluun ilmoitus palaneesta etulampusta ja että valot vilkkuisivat johtuen korkeammasta jännitteestä. Vaatisi kondensaattorit väliin tai ohjelmoinnin. Pitääköhän tämä paikkaansa? Vai onko teillä (tomppa123, erese)omakohtaista kokemusta?
Ite laitoin alkuperäiset xenonit halogeenien tilalle, eikä toiminu ollenkaan. Välkky kyllä ja saattoi hyvänä päivänä toimia molemmatkin valot moitteetta, mutta pääasiassa ei toiminu. Syynä oli valomoduuli joka on ohjelmoitu halogeeneille ja syöttää jotenkin erilaista virtaa valoille kuin kuin xenonit vaatii. Ratkaisuksi löytyi Xenonkaupasta kondensaattoripiuha jolla kaikki viat poistui ja valot toimii täydellisesti. piuha maksoi 9€
Korkeussäädön pidin manuaalisena joka toimii niinkuin pitääkin. Lainsäädännön mukaan siellä kai tulisi olla säätöautomatiikka, mutta katsastusmies ei siihen ainakaan puuttunut.
Ite laitoin alkuperäiset xenonit halogeenien tilalle, eikä toiminu ollenkaan. Välkky kyllä ja saattoi hyvänä päivänä toimia molemmatkin valot moitteetta, mutta pääasiassa ei toiminu. Syynä oli valomoduuli joka on ohjelmoitu halogeeneille ja syöttää jotenkin erilaista virtaa valoille kuin kuin xenonit vaatii. Ratkaisuksi löytyi Xenonkaupasta kondensaattoripiuha jolla kaikki viat poistui ja valot toimii täydellisesti. piuha maksoi 9€
Korkeussäädön pidin manuaalisena joka toimii niinkuin pitääkin. Lainsäädännön mukaan siellä kai tulisi olla säätöautomatiikka, mutta katsastusmies ei siihen ainakaan puuttunut.
No nyt on vaihdettu xenonit halogeenien tilalle. En laittanut vielä mitään kondensaattoria väliin, ja valot syttyvät normaalisti, eivätkä välky. Ongelmana on vaan se, että valoteho on aivan onneton. Tuntuu, kuin parkkivaloilla ajaisi. En tiedä onko polttimot tulossa tiensä päähän vai mikä maksaa. Pitää varmaan tilata uudet polttimot näin aluksi. D2s:t taitaa olla tyypiltään? Meronetissä näyti olevan philipsin polttimot 40 e/kpl. Mistähän muualta tuota valoteho-ongelmaa voisi lähtä paikallistamaan?
Ostin nuo xenon-umpiot viikonloppuna, enkä huomannut, että molemmista lähivaloista on kromaukset hieman kuluneet linssin yläpuolelta ja sieltä paistaa valoa vähän läpi....prkl. Minkälainen tuo linssi-umpio on oikein rakenteeltaan/toiminnaltaan. Ajattelin vain, että jos maalaisi sen kromatun osan esim. mustaksi (auton väri). Vaikuttaisiko se jotenkin valotehoon? Onko se sisäpinta siellä seinämillä jotain heijastavaa materiaalia?
No nyt on vaihdettu xenonit halogeenien tilalle. En laittanut vielä mitään kondensaattoria väliin, ja valot syttyvät normaalisti, eivätkä välky. Ongelmana on vaan se, että valoteho on aivan onneton. Tuntuu, kuin parkkivaloilla ajaisi. En tiedä onko polttimot tulossa tiensä päähän vai mikä maksaa. Pitää varmaan tilata uudet polttimot näin aluksi. D2s:t taitaa olla tyypiltään? Meronetissä näyti olevan philipsin polttimot 40 e/kpl. Mistähän muualta tuota valoteho-ongelmaa voisi lähtä paikallistamaan?
Ostin nuo xenon-umpiot viikonloppuna, enkä huomannut, että molemmista lähivaloista on kromaukset hieman kuluneet linssin yläpuolelta ja sieltä paistaa valoa vähän läpi....prkl. Minkälainen tuo linssi-umpio on oikein rakenteeltaan/toiminnaltaan. Ajattelin vain, että jos maalaisi sen kromatun osan esim. mustaksi (auton väri). Vaikuttaisiko se jotenkin valotehoon? Onko se sisäpinta siellä seinämillä jotain heijastavaa materiaalia?
Sinäkö veit multa nenän edestä 200 e xenonit nettivaraosasta ?
Sinäkö veit multa nenän edestä 200 e xenonit nettivaraosasta ?
Nyt kävi näin No ei vaan, eihän ne uudet olleet ja tosiaan tuo valoteho-ongelma. Eipähän nuo silti älyttömmän hintaiset olleet. Jospa niistä vielä kalut tulisi...pitää vielä kokeilla hioa/kiillottaa nuo pleksit vanhoista laseista ja katsoa miten onnistuu.
Nyt kävi näin No ei vaan, eihän ne uudet olleet ja tosiaan tuo valoteho-ongelma. Eipähän nuo silti älyttömmän hintaiset olleet. Jospa niistä vielä kalut tulisi...pitää vielä kokeilla hioa/kiillottaa nuo pleksit vanhoista laseista ja katsoa miten onnistuu.
Eihän ne uudetkaan maksa kuin ~50 €/kpl. Muutenkin kun sait umpiot halvalla jumalauta.
Eihän ne uudetkaan maksa kuin ~50 €/kpl. Muutenkin kun sait umpiot halvalla jumalauta.
Mistä saa viidelläkympillä? Sain sellaisen käsityksen, että faceliftiin maksaa satasen kipale. Ei nuo xenonien pleksit oo pahat, mutta mielenkiinnosta kokeilen noihin vanhoihin plekseihin, miten tuo fiksaus onnistuu.
Mistä saa viidelläkympillä? Sain sellaisen käsityksen, että faceliftiin maksaa satasen kipale. Ei nuo xenonien pleksit oo pahat, mutta mielenkiinnosta kokeilen noihin vanhoihin plekseihin, miten tuo fiksaus onnistuu.
Comment