Originally posted by kaani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 halogeenit xenoneiksi?
Collapse
X
-
Originally posted by erese View PostPaketissa tulee umpiot, tarvittavat piuhat, valomoduli ja korkeudensäätöanturit + ohjelmointi. Suomen "lisät" mukaan niin paketin hinta nouseekin useammalla sadalla ainakin tuosta. Siihen vielä asennuksesta tuleva lisälasku niin päästään sinne 2 kilo€uron tuntumaan....
Työhön kuluu valmistajan mukaan 5,5 tuntia, alustavana arviona siis ...
Jos haluat, niin voin lähettää sulle sähköpostiiin BMW:n asennusohjeen, siitä selviää jo aika paljon asennuksen eri vaiheista...
Taitaa olla helpompi laittaa asennussarja vaan taas paikalleen..
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa123 View PostHmm, toimiiko valot kuitenkin pelkästään piuhat vaihtamalla konehuoneeseen? Vaikka korkeussäätöä ei tulisikaan?
Taitaa olla helpompi laittaa asennussarja vaan taas paikalleen..
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostItseäni kiinnostaa myös. Olisi kiikarissa täydelliset alkuperäiset xenon umpiot. Saako ne toimimaan sellaisenaan, jos ei asentele automaattista korkeudensäätöä, vai pitääkö sinne vaihtaa johtosarjaa/valomoduulia? Eli menisikö ihan plug'n play?
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostItseäni kiinnostaa myös. Olisi kiikarissa täydelliset alkuperäiset xenon umpiot. Saako ne toimimaan sellaisenaan, jos ei asentele automaattista korkeudensäätöä, vai pitääkö sinne vaihtaa johtosarjaa/valomoduulia? Eli menisikö ihan plug'n play?
Ja pystyykö ne laittamaan siten, että korkeutta voi säätää sillä valokatkaisimen vieressä olevalla rullalla?Last edited by erese; 05-03-2009, 22:55.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
-
Originally posted by erese View PostTomppa123 ehtikin jo enstex!
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostTuossa lueskelin e46fanaticsin sivuilta, että tulee kojetauluun ilmoitus palaneesta etulampusta ja että valot vilkkuisivat johtuen korkeammasta jännitteestä. Vaatisi kondensaattorit väliin tai ohjelmoinnin. Pitääköhän tämä paikkaansa? Vai onko teillä (tomppa123, erese)omakohtaista kokemusta?
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostTuossa lueskelin e46fanaticsin sivuilta, että tulee kojetauluun ilmoitus palaneesta etulampusta ja että valot vilkkuisivat johtuen korkeammasta jännitteestä. Vaatisi kondensaattorit väliin tai ohjelmoinnin. Pitääköhän tämä paikkaansa? Vai onko teillä (tomppa123, erese)omakohtaista kokemusta?
Korkeussäädön pidin manuaalisena joka toimii niinkuin pitääkin. Lainsäädännön mukaan siellä kai tulisi olla säätöautomatiikka, mutta katsastusmies ei siihen ainakaan puuttunut.
Comment
-
-
Originally posted by jaakoppi123 View PostIte laitoin alkuperäiset xenonit halogeenien tilalle, eikä toiminu ollenkaan. Välkky kyllä ja saattoi hyvänä päivänä toimia molemmatkin valot moitteetta, mutta pääasiassa ei toiminu. Syynä oli valomoduuli joka on ohjelmoitu halogeeneille ja syöttää jotenkin erilaista virtaa valoille kuin kuin xenonit vaatii. Ratkaisuksi löytyi Xenonkaupasta kondensaattoripiuha jolla kaikki viat poistui ja valot toimii täydellisesti. piuha maksoi 9€
Korkeussäädön pidin manuaalisena joka toimii niinkuin pitääkin. Lainsäädännön mukaan siellä kai tulisi olla säätöautomatiikka, mutta katsastusmies ei siihen ainakaan puuttunut.
Ostin nuo xenon-umpiot viikonloppuna, enkä huomannut, että molemmista lähivaloista on kromaukset hieman kuluneet linssin yläpuolelta ja sieltä paistaa valoa vähän läpi....prkl. Minkälainen tuo linssi-umpio on oikein rakenteeltaan/toiminnaltaan. Ajattelin vain, että jos maalaisi sen kromatun osan esim. mustaksi (auton väri). Vaikuttaisiko se jotenkin valotehoon? Onko se sisäpinta siellä seinämillä jotain heijastavaa materiaalia?
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostNo nyt on vaihdettu xenonit halogeenien tilalle. En laittanut vielä mitään kondensaattoria väliin, ja valot syttyvät normaalisti, eivätkä välky. Ongelmana on vaan se, että valoteho on aivan onneton. Tuntuu, kuin parkkivaloilla ajaisi. En tiedä onko polttimot tulossa tiensä päähän vai mikä maksaa. Pitää varmaan tilata uudet polttimot näin aluksi. D2s:t taitaa olla tyypiltään? Meronetissä näyti olevan philipsin polttimot 40 e/kpl. Mistähän muualta tuota valoteho-ongelmaa voisi lähtä paikallistamaan?
Ostin nuo xenon-umpiot viikonloppuna, enkä huomannut, että molemmista lähivaloista on kromaukset hieman kuluneet linssin yläpuolelta ja sieltä paistaa valoa vähän läpi....prkl. Minkälainen tuo linssi-umpio on oikein rakenteeltaan/toiminnaltaan. Ajattelin vain, että jos maalaisi sen kromatun osan esim. mustaksi (auton väri). Vaikuttaisiko se jotenkin valotehoon? Onko se sisäpinta siellä seinämillä jotain heijastavaa materiaalia?E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II
Comment
-
-
Originally posted by myssy View PostSinäkö veit multa nenän edestä 200 e xenonit nettivaraosasta ?
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostNyt kävi näin No ei vaan, eihän ne uudet olleet ja tosiaan tuo valoteho-ongelma. Eipähän nuo silti älyttömmän hintaiset olleet. Jospa niistä vielä kalut tulisi...pitää vielä kokeilla hioa/kiillottaa nuo pleksit vanhoista laseista ja katsoa miten onnistuu.E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II
Comment
-
-
Originally posted by myssy View PostEihän ne uudetkaan maksa kuin ~50 €/kpl. Muutenkin kun sait umpiot halvalla jumalauta.
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostMistä saa viidelläkympillä? Sain sellaisen käsityksen, että faceliftiin maksaa satasen kipale. Ei nuo xenonien pleksit oo pahat, mutta mielenkiinnosta kokeilen noihin vanhoihin plekseihin, miten tuo fiksaus onnistuu.E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II
Comment
-
Comment