Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i nokka-akselin asentotunnistin? VIKA KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 490
    • Pirkanmaa

    #16
    Itsellä vastaavia ongelmia aiheutti kampiakselin tunnistin. Eli sai sahata käyntiin sekä tehot täysin pois. Tosin itsellä kyllä tuli vikakoodi tuosta viasta.
    f22 220i

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #17
      Millainen homma tuo kampiakselin asentotunnistin on vaihtaa kotikonstein? Nokka-akselin tunnistin ainakin oli helppo homma. Paljos tuo kampiakselin asentotunnistin kustantaa suurinpiirtein? Ei huvittais joka ikistä anturia ruveta yksitellen vaihtamaan...
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • maukka86
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 490
        • Pirkanmaa

        #18
        Joo unohtui muuten sanoa, että itse anturi oli minun tapauksessa ehjä, mutta sen johto oli mennyt poikki. Johto laitettiin kuntoon ja auto toimi sen jälkeen. Työn teetin liikkeessä, joten ei omia kokemuksia anturin sijainnista. Toimiiko sulla luistonesto? Itsellä ei toiminut, kun anturin johto oli poikki.
        f22 220i

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by mikalkai View Post
          Pari kertaa on myös käynyt sellainen vikakoodi, kuin "polttoaineen säätöryhmä 2, tilapäinen raja-arvon ylitys" mutta tuota ei enää vikakoodeissa näkynyt. Pientä ja korkeaa vihellystä on havaittavissa vedossa, jotain imupuolen häikkää kenties?
          Oletko tutkinut siinä imusarjan päällä olevan huohotusletkun kuntoa?
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • mikalkai
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 308
            • Oulu

            #20
            Nyt täytyy kyllä sanoa, että ei ole kyllä tullut tarkastettua. Näkyykö huohotusletku ilman irroittamatta noita muovisuojia? Pitää kyllä tilata tuo kampiakselinasentotunnistin vielä ja vaihtaa se. Jos se on rikki, mutta jostain syystä ei vain anna siitä vikakoodia.
            Ajossa:
            E39 530i Touring M-Sport

            Comment

            • -PT-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 580
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by mikalkai View Post
              Nyt täytyy kyllä sanoa, että ei ole kyllä tullut tarkastettua. Näkyykö huohotusletku ilman irroittamatta noita muovisuojia? Pitää kyllä tilata tuo kampiakselinasentotunnistin vielä ja vaihtaa se. Jos se on rikki, mutta jostain syystä ei vain anna siitä vikakoodia.
              Sen imusarjan päällä olevan muovin joutuu irrottamaan. Muistaakseni se huohotusletku on jossain siellä imusarjassa 1 ja 2 pytyn välissä. Se letku ruukaa haljeta taitekohdasta aika läheltä heti letkun juuresta.
              Peugeot 407 HDi 136 -04
              Ex: E46 320i -00
              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Auto taitaa olla kuitenkin M54 moottorilla jossa ei enää ole tuota kumista huohotinletkua vaan ns. "kovamuoviset" parannetut versiot.Mutta tutkimallahan se selviää.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • -PT-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 580
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Taidat olla creative22 oikeassa. Tuo tyyppivika ei taidakkaan koskea tuota M54:sta. Eli tuohon M54 moottoriin on tullut sellainen muutos verrattuna esim. M52TU moottoriin, että suoran letkun liittimen tilalle on tullut kulmaliitin. Kannattaa kuitenkin tutkia imuilmavuodot tuon vihellyksen takia.
                  Peugeot 407 HDi 136 -04
                  Ex: E46 320i -00
                  Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    No tiedä sitten onko tuokaan versio vielä virheetön ja on alkanut heräämään epäilys että omankin autoni käyntihäiriö/ravistus kylmänä johtuisi juuri tuosta huohottimen toiminnasta.Ainakin nyt on alannut kuulumaan tuo voimakas suhahdus kun auton sammuttaa ja auton käydessä kuulu kummallinen sihinä imusarjan tienoilta joten jotain siellä on pielessä ja "mukava" irroitus operaatio taitaa olla tiedossa...
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • mikalkai
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 308
                      • Oulu

                      #25
                      Yritin tänään katsella tuota huohotinletkua, mutta jos nyt oikeaa letkua katsoin niin kyllä se ainakin ihan ehjältä vaikutti. En irroittanut sitä, kun en moottoritekniikasta sen kummemmin tiedä.
                      Ajossa:
                      E39 530i Touring M-Sport

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Ilmeneekö tuo moottorihäiriövalo ainoastaan kuumalla moottorilla?
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #27
                          ...................
                          Last edited by -PT-; 25-05-2008, 19:54. Reason: tuplat
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • takatalvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1019
                            • Jokela

                            #28
                            Originally posted by mikalkai View Post
                            Millainen homma tuo kampiakselin asentotunnistin on vaihtaa kotikonstein? Nokka-akselin tunnistin ainakin oli helppo homma. Paljos tuo kampiakselin asentotunnistin kustantaa suurinpiirtein? Ei huvittais joka ikistä anturia ruveta yksitellen vaihtamaan...
                            Tuossa joku ohje, jos vika on siinä kampiakselin asentotunnistimessa.
                            Last edited by takatalvi; 26-05-2008, 15:57. Reason: väärä linkki
                            BMW i3

                            Comment

                            • Tozi
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2056
                              • Epsoo

                              #29
                              Originally posted by takatalvi View Post
                              Tuossa joku ohje, jos vika on siinä kampiakselin asentotunnistimessa.
                              http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=358494
                              Tuota...eikös tuo nyt kuitenkin ole nokka-akselin imupuolen tunnistimen vaihto-ohje? :think

                              Camshaft = nokka-akseli

                              BMW varaosat, tuning & styling!

                              E92 335i -06
                              ex E46 330Ci -02
                              ex E46 328i Coupe -99
                              ex E36 325i Coupe -92

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by takatalvi View Post
                                Tuossa joku ohje, jos vika on siinä kampiakselin asentotunnistimessa.
                                http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=358494
                                m52TU/m54 moottoreissa ei enään ole vikaantuvaa kampiakselintunnistinta, vaan tämä vikaantuva konstruktio jäi m52 moottoreihin.
                                Se m52TU/m54 moottorien muovinen haitarihuohotinputki usein halkeaa ko.haitarin juuresta kun sitä joudutaan irroittamaan tuon imupuolen asentotunnistimen vaihdossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎