Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i nokka-akselin asentotunnistin? VIKA KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takatalvi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1019
    • Jokela

    #31
    Originally posted by Tozi View Post
    Tuota...eikös tuo nyt kuitenkin ole nokka-akselin imupuolen tunnistimen vaihto-ohje? :think

    Camshaft = nokka-akseli
    Kyllä, väärä linkki lipsahti.
    BMW i3

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #32
      Haitarihuohotinputki.. nyt on amatööri kyseessä, joten mistä tuon löytää ?

      Ainakin kun tuon imunokka-anturin vaihdoin niin en kyllä huomannut että mikään putki olisi ollut huonossa kunnossa. Siis vaihto tapahtui ottamalla ilmpanputsarikotelon kokonaan pois, ja sitten sen anturin edestä sellainen "mötikkä".. jotenkin ilmeisesti liittyy öljynpaineen tms mittaamiseen? Uusi anturi tilalle. Toisella käynnistyksellä sahas jälleen pitkään käyntiin.

      Auto menee huomenna pajalle tutkintaan, joten mitä kaikkea käsken siellä tutkia ettei mene turhaan parin tunnin työ hukkaan?

      Ilmeneekö tuo moottorihäiriövalo ainoastaan kuumalla moottorilla?
      Moottorihäriövalo ei pala lainkaan. Kerran Jyväskylän reissulla se paloi ja tällöin vikana oli "polttoaineen säätöryhmä 2, tilapäinen raja-arvon ylitys". Ja tuo sahaaminen ja tehojen puutuminen tapahtuu kylmällä ja kuumalla koneella. Tosin talvella tuota ei tapahtunut koskaan.
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #33
        No nyt selvisi tämä vika. Ongelma ei ollut anturissa, vaan siinä johtosarjassa, mihin anturi tulee kiinni. Tämä johtosarja ei ollut kunnolla kiinni, joten signaalia ei tullut lainkaan. Joten älkää viekö autoa turhaan huoltoon ennen kuin tarkastatte tuon johtosarjan jos vastaava vika on päällä!
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #34
          Originally posted by mikalkai View Post
          No nyt selvisi tämä vika. Ongelma ei ollut anturissa, vaan siinä johtosarjassa, mihin anturi tulee kiinni. Tämä johtosarja ei ollut kunnolla kiinni, joten signaalia ei tullut lainkaan. Joten älkää viekö autoa turhaan huoltoon ennen kuin tarkastatte tuon johtosarjan jos vastaava vika on päällä!
          Tarkoitatko siis sitä imusarjan alla olevaa mustaa koteloa jonka etureunaan nokka-akselin tunnistimen liitin/johto tulee kiinni?Mitä sieltä oli irti tarkemmin?
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • mikalkai
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 308
            • Oulu

            #35
            Tarkoitatko siis sitä imusarjan alla olevaa mustaa koteloa jonka etureunaan nokka-akselin tunnistimen liitin/johto tulee kiinni?Mitä sieltä oli irti tarkemmin?
            Juurikin näin. Tarkalleen en tiedä mikä siellä oli irti, mutta signaalia sieltä ei tullut. Voihan se olla että se johtosarja hapristuu ja menee ajan myötä poikki kun noita antureita vaihdellaan "tiheään" tahtiin
            Ajossa:
            E39 530i Touring M-Sport

            Comment

            • BlazeRR
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 13
              • Seinäjoki

              #36
              Mulla todettiin autosalvassa sama ongelma, yksi johdoista pätkii. Onko kukaan irroittanut/avannut kyseistä boksia? Onnistuuko purkamatta puolta autoa?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #37
                Originally posted by BlazeRR View Post
                Mulla todettiin autosalvassa sama ongelma, yksi johdoista pätkii. Onko kukaan irroittanut/avannut kyseistä boksia? Onnistuuko purkamatta puolta autoa?
                Ei nyt ihan puolta autoa tarvitse purkaa mutta ei se helpolla sieltä esiin tule.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #38
                  Nostetaas tätä topiccia niin ei tarvi uutta tehdä.

                  Itsellä pomppas katsastus muunmuassa vikakoodiin.

                  Katsastuslapussa lukee: #ECU:12 #DTC:P0011
                  "Nokka-akselin A Asento - Sytytysennakko liian suuri tai järjestelmän toiminta (johto 1)"

                  Vikakoodit luettu myös Carsoftilla: Kuva

                  Onko tässä nyt kyseessä vikaantunut asentotunnistin?
                  Osa 18?

                  Comment

                  • Warra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 483

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    m52TU/m54 moottoreissa ei enään ole vikaantuvaa kampiakselintunnistinta, vaan tämä vikaantuva konstruktio jäi m52 moottoreihin.
                    Se m52TU/m54 moottorien muovinen haitarihuohotinputki usein halkeaa ko.haitarin juuresta kun sitä joudutaan irroittamaan tuon imupuolen asentotunnistimen vaihdossa.
                    Originally posted by mikalkai View Post
                    Haitarihuohotinputki.. nyt on amatööri kyseessä, joten mistä tuon löytää ?
                    Kiinnostaa itseänikin että mikäs tämä putki nyt on. Juuri vaihdettu molemmat nokka-akselin asentotunnistimet, enkä kuvauksen perusteella ymmärrä mistä haitarihuohotinputkesta on kyse..
                    E46 320i Facelift Touring M54b22
                    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #40
                      Tuossahan se piirretyn renkulan yläpuolella

                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • Warra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 483

                        #41
                        Kiitos siitä. Kyllähän tuota putkea räplättiin mutta tuo nimitys haitari ei vaan iskostunut päähän Onhan tuossa hieman tuollaista haitarimaista osuuttakin..
                        E46 320i Facelift Touring M54b22
                        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                        Comment

                        • Koistiloinen
                          Newbiemmer
                          • Aug 2017
                          • 4
                          • Kuhmo/Kajaani

                          #42
                          Ongelma

                          Minulla on samanlainen ongelma, Välillä kun käynnistää auton (lämpötilalla ei merkitystä), Auto "sahaa" useamman sekunnin ajan ja sitten käynnistyy moiteetta, kuitenkin aina kun tämä "sahaaminen" tapahtuu, Inpa antaa vikakoodin imunokan asentotunnistimesta. auto tosiaan E46 M54B25.
                          Mikä voisi olla vikana? Tehoihin yms. vaikutusta ei ole, eikä vikavalo syty. :think

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎