Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i nokka-akselin asentotunnistin? VIKA KORJATTU!
Collapse
X
-
Haitarihuohotinputki.. nyt on amatööri kyseessä, joten mistä tuon löytää?
Ainakin kun tuon imunokka-anturin vaihdoin niin en kyllä huomannut että mikään putki olisi ollut huonossa kunnossa. Siis vaihto tapahtui ottamalla ilmpanputsarikotelon kokonaan pois, ja sitten sen anturin edestä sellainen "mötikkä".. jotenkin ilmeisesti liittyy öljynpaineen tms mittaamiseen? Uusi anturi tilalle. Toisella käynnistyksellä sahas jälleen pitkään käyntiin.
Auto menee huomenna pajalle tutkintaan, joten mitä kaikkea käsken siellä tutkia ettei mene turhaan parin tunnin työ hukkaan?
Ilmeneekö tuo moottorihäiriövalo ainoastaan kuumalla moottorilla?Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
No nyt selvisi tämä vika. Ongelma ei ollut anturissa, vaan siinä johtosarjassa, mihin anturi tulee kiinni. Tämä johtosarja ei ollut kunnolla kiinni, joten signaalia ei tullut lainkaan. Joten älkää viekö autoa turhaan huoltoon ennen kuin tarkastatte tuon johtosarjan jos vastaava vika on päällä!Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostNo nyt selvisi tämä vika. Ongelma ei ollut anturissa, vaan siinä johtosarjassa, mihin anturi tulee kiinni. Tämä johtosarja ei ollut kunnolla kiinni, joten signaalia ei tullut lainkaan. Joten älkää viekö autoa turhaan huoltoon ennen kuin tarkastatte tuon johtosarjan jos vastaava vika on päällä!Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Tarkoitatko siis sitä imusarjan alla olevaa mustaa koteloa jonka etureunaan nokka-akselin tunnistimen liitin/johto tulee kiinni?Mitä sieltä oli irti tarkemmin?Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by BlazeRR View PostMulla todettiin autosalvassa sama ongelma, yksi johdoista pätkii. Onko kukaan irroittanut/avannut kyseistä boksia? Onnistuuko purkamatta puolta autoa?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Nostetaas tätä topiccia niin ei tarvi uutta tehdä.
Itsellä pomppas katsastus muunmuassa vikakoodiin.
Katsastuslapussa lukee: #ECU:12 #DTC:P0011
"Nokka-akselin A Asento - Sytytysennakko liian suuri tai järjestelmän toiminta (johto 1)"
Vikakoodit luettu myös Carsoftilla: Kuva
Onko tässä nyt kyseessä vikaantunut asentotunnistin?
Osa 18?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postm52TU/m54 moottoreissa ei enään ole vikaantuvaa kampiakselintunnistinta, vaan tämä vikaantuva konstruktio jäi m52 moottoreihin.
Se m52TU/m54 moottorien muovinen haitarihuohotinputki usein halkeaa ko.haitarin juuresta kun sitä joudutaan irroittamaan tuon imupuolen asentotunnistimen vaihdossa.Originally posted by mikalkai View PostHaitarihuohotinputki.. nyt on amatööri kyseessä, joten mistä tuon löytää?
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Ongelma
Minulla on samanlainen ongelma, Välillä kun käynnistää auton (lämpötilalla ei merkitystä), Auto "sahaa" useamman sekunnin ajan ja sitten käynnistyy moiteetta, kuitenkin aina kun tämä "sahaaminen" tapahtuu, Inpa antaa vikakoodin imunokan asentotunnistimesta. auto tosiaan E46 M54B25.
Mikä voisi olla vikana? Tehoihin yms. vaikutusta ei ole, eikä vikavalo syty. :think
Comment
-
Comment