Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #16
    Originally posted by -Ville- View Post
    Tuo on kyllä jännä juttu ku heti alko se ääni kun lisäs sitä Motonetin ATF-öljyä sinne. Auto on E46 328 -98 ja ajettu 201 tkm. Käyköhän neloskoneessa kiinni ollut tehostimen pumppu kuutoskoneeseen? Vähän käytetyn saisin kohtuulliseen hintaan.
    Vielä kannattaa koittaa ennen pumpun vaihtoa vaihtaa ne öljyt. Tällä kertaa sitten jotain muuta kuin Motonetin ATF:ää. Motonetistä saa mm. Redlinen Powersteering fluidia jonka pitäisi sopia mm. sinun autoosi, mutta asia kannattaa tarkistaa.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • -Ville-
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 12
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by antti79 View Post
      Vielä kannattaa koittaa ennen pumpun vaihtoa vaihtaa ne öljyt. Tällä kertaa sitten jotain muuta kuin Motonetin ATF:ää. Motonetistä saa mm. Redlinen Powersteering fluidia jonka pitäisi sopia mm. sinun autoosi, mutta asia kannattaa tarkistaa.
      Joo, öljyt vaihdoin. Ihan samanlaista ääntä pitää ohjaustehostin edelleen. Ei kait siinä muu auta kuin pumpun vaihto...

      Comment

      • mrcrowley
        Newbiemmer
        • Oct 2008
        • 12

        #18
        Kuinka jäykkä tuo e46 ohjaus normaalisti kuuluu olla? Omassa autossa (320Ci vm.99)se tuntuu normaalia jäykemmältä, siis kun vertaan vaikka kaverin -04 Opel Vectraan. Lisäksi ohjauspyörään vaikuttaa tosi suuresti mm. epätasaisuudet tiessä. Kaivon kannen yli ajaessa ratti vetää rivakasti sille puolelle minne pyörä putoo. Muuten tuntuu pumppu toimivan, kun paikallaan rattia kääntäessä renkaat kääntyy helposti, mutta ajossa tuntuu suht jäykältä. Eturenkaat on kyllä 225 eli suht leveet. Onko vaikutusta?

        Sen verran raotin öljykorkkia, että öljyä siellä on (en tiedä onko riittävästi). Ja korkissa lukee ATF only.

        Voisiko alhainen öljytaso vaikuttaa, entä auttaisko öljynvaihto?
        Onko muita ehdotuksia mahdollisesta viasta? Ohjauskulmat? Rengaspaineet? Tukivarret? Jne..

        Kiitos

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #19
          Originally posted by mrcrowley View Post
          Kuinka jäykkä tuo e46 ohjaus normaalisti kuuluu olla? Omassa autossa (320Ci vm.99)se tuntuu normaalia jäykemmältä, siis kun vertaan vaikka kaverin -04 Opel Vectraan.
          Mikä on normaali jäykkyys? Eihän sellasta kukaan oo mihinkään määritelly. E46 Ci ohjaus on jämäkkä ja niin se pitää ollakkin. Ja vertailu johonkin ylitehostettuun etuvetoseen on aika turhaa.

          Originally posted by mrcrowley View Post
          Lisäksi ohjauspyörään vaikuttaa tosi suuresti mm. epätasaisuudet tiessä. Kaivon kannen yli ajaessa ratti vetää rivakasti sille puolelle minne pyörä putoo. Muuten tuntuu pumppu toimivan, kun paikallaan rattia kääntäessä renkaat kääntyy helposti, mutta ajossa tuntuu suht jäykältä. Eturenkaat on kyllä 225 eli suht leveet. Onko vaikutusta?

          Voisiko alhainen öljytaso vaikuttaa, entä auttaisko öljynvaihto?
          Onko muita ehdotuksia mahdollisesta viasta? Ohjauskulmat? Rengaspaineet? Tukivarret? Jne..
          Vaihda etualatukivarsien takapuslat. Osta Powerflexit. Ohjaustehostimen öljynvaihto voi kannattaa, jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Renkaat ei tässä tapauksessa aiheuta ongelmia, jos ei oo sisäkanteista aivan vituilleen kulunu. Onko autoasi madallettu? Milloin on viimeksi tehty nelipyöräsuuntaus?
          E61 525d LCI

          Comment

          • mrcrowley
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 12

            #20
            Originally posted by Ha2 View Post
            Mikä on normaali jäykkyys? Eihän sellasta kukaan oo mihinkään määritelly. E46 Ci ohjaus on jämäkkä ja niin se pitää ollakkin. Ja vertailu johonkin ylitehostettuun etuvetoseen on aika turhaa.



            Vaihda etualatukivarsien takapuslat. Osta Powerflexit. Ohjaustehostimen öljynvaihto voi kannattaa, jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Renkaat ei tässä tapauksessa aiheuta ongelmia, jos ei oo sisäkanteista aivan vituilleen kulunu. Onko autoasi madallettu? Milloin on viimeksi tehty nelipyöräsuuntaus?
            Ei ole madallussarjaa. Ohjauskulmat on vituillaan. Haritusta reilusti, joten pitäis käydä laitattamassa, mutta ennen sitä tulisi korjata nuo mainitsemasi tukivarsien puslat.

            Juu ei se ohjaus liian jäykkä ole. Tykkäänkin vakaammasta ja jäykemmästä ohjauksesta, mutta tässä tapauksessa se vaan sotii itseään vastaan, kun epätasaisuudet ja ajourat tuntuvat jäykässä ratissa, jolloin ajomukavuus kärsii jatkuvan vastaanväännön takia.
            Last edited by mrcrowley; 09-10-2008, 11:31.

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #21
              Originally posted by mrcrowley View Post
              ...kun epätasaisuudet ja ajourat tuntuvat jäykässä ratissa, jolloin ajomukavuus kärsii jatkuvan vastaanväännön takia.
              Tosiaan ne puslat ja kulmat kuntoon, niin loppuu se vääntely. Toivottavasti et ole ajanut jo renkaitasi pilalle väärien pyöräkulmien takia.
              E61 525d LCI

              Comment

              • mrcrowley
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 12

                #22
                Originally posted by Ha2 View Post
                Tosiaan ne puslat ja kulmat kuntoon, niin loppuu se vääntely. Toivottavasti et ole ajanut jo renkaitasi pilalle väärien pyöräkulmien takia.
                Itseasiassa sisäkulmat on melkosen sileet, vaikka uudet renkaat onkin. Täytyypi siis mennä heti huomenaamuna rengasliikkeeseen laittaan nelipyöräsuuntaus kuosiin.

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #23
                  Jos sisälaidat on jokohta kaljut niin sitten se saattaa oikeista alustakulmista huolimatta kiemurtaa. Asia korjaantuu sitten lopullisesti joskus uusilla renkailla.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • TheKnight
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 538
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by antti79 View Post
                    Vielä kannattaa koittaa ennen pumpun vaihtoa vaihtaa ne öljyt. Tällä kertaa sitten jotain muuta kuin Motonetin ATF:ää. Motonetistä saa mm. Redlinen Powersteering fluidia jonka pitäisi sopia mm. sinun autoosi, mutta asia kannattaa tarkistaa.
                    Minulla on se vihreä tarra siinä, eli pitäisi pentosiniä sinne laittaa. Mutta voiko sen tilalla käyttää tuota Redlinen Powersteering fluidia. Vai onko se tarkoitettu pelkästään AFT-öljyn tilalle. En luota noihin motonetin myyjiin tarpeeksi, että uskaltaisin kokeilla vaikka ne sitä suosittelisikin.
                    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                    Oma Connection
                    Kaide Motorsport

                    Comment

                    • miccou
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 488
                      • Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by siksta View Post

                      Eli ohjaustehostimen säiliön korkki on alkanut ilmeisesti vuotamaan.
                      Ohessa kuva selventämään asiaa..
                      Tuossa kuvassa näkyy hyvin, että ei sitä vielä valumalla sieltä ole tullut,
                      vaan ennenminkin vaan huohottanut ylimääräisiä.
                      Lisäksi ulostulleeseen öljyyn on ilmeisesti sekoittunut pölyä, kun on tuollasta
                      paakkuista p_skaa!
                      Mulla loppui tuo vuoto kun perjantaina vaihdoin säiliön korkin tiivisteen.
                      VW Passat 1.8t -04


                      X1 20Da X-Drive -13
                      E39 530Da Touring -01
                      E39 525iA Touring -01
                      E46 325iA Sedan -01
                      E46 320D Touring -00
                      Audi A3 1.9TDI -01
                      VW Multivan 2.5 TDI -05

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        #26
                        Originally posted by miccou View Post
                        Mulla loppui tuo vuoto kun perjantaina vaihdoin säiliön korkin tiivisteen.
                        Ja mulla todennäköisesti loppuu, kun LAITAN tiivisteen sinne!
                        Eli mulla siellä ei ole tiivistettä ollenkaan, joten yllättävän hyvin pitää pelkkä
                        muovi-muovi yhdistelmä.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • maukka86
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 488
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by siksta View Post
                          Ja mulla todennäköisesti loppuu, kun LAITAN tiivisteen sinne!
                          Eli mulla siellä ei ole tiivistettä ollenkaan, joten yllättävän hyvin pitää pelkkä
                          muovi-muovi yhdistelmä.
                          Itseltäkin puuttuu näköjään kokonaan tuo tiiviste. Kyllähän se kannattaa uusia kaikki letkun kiristimet ym., ennen kuin vilkaisee tuon yksinkertaisimman vuotopaikan!
                          f22 220i

                          Comment

                          • miccou
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 488
                            • Iisalmi

                            #28
                            Oletteko ihan varmoja ettei ole tiivistettä? Minulla tuo vanha tiiviste oli nimittäin painautunut niin kiinni siihen kuoreen ettei sitä ensin meinannut huomata. Avaimen kärjellä kun rupesin sitä kierteen juurta kaivelemaan niin vanha tiiviste irtosi...
                            VW Passat 1.8t -04


                            X1 20Da X-Drive -13
                            E39 530Da Touring -01
                            E39 525iA Touring -01
                            E46 325iA Sedan -01
                            E46 320D Touring -00
                            Audi A3 1.9TDI -01
                            VW Multivan 2.5 TDI -05

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by siksta View Post
                              Eli ohjaustehostimen säiliön korkki on alkanut ilmeisesti vuotamaan.
                              Korkissahan on reikä josta se huohottaa. Jos kastuu paljon, on liikaa öljyä. Jos vähän, niin se vaan huohottaa.

                              Pitäisi laittaa pieni putki siihen reikään ja letkulla jatkaa alaspäin.

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Korkissahan on reikä josta se huohottaa. Jos kastuu paljon, on liikaa öljyä. Jos vähän, niin se vaan huohottaa.

                                Pitäisi laittaa pieni putki siihen reikään ja letkulla jatkaa alaspäin.
                                Onhan siinä se huohotusreikä, mutta jos säiliö on ympäriinsä kostea (niinkuin minulla oli) niin sitten vuotaa tiiviste. Tiiviste ilmeisesti kovettuu ajan myötä ja ainakin tuossa minun autossa tiiviste oli painunut aivan litteäksi.
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎