Originally posted by -Ville-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 Ohjaustehostin
Collapse
X
-
Originally posted by antti79 View PostVielä kannattaa koittaa ennen pumpun vaihtoa vaihtaa ne öljyt. Tällä kertaa sitten jotain muuta kuin Motonetin ATF:ää. Motonetistä saa mm. Redlinen Powersteering fluidia jonka pitäisi sopia mm. sinun autoosi, mutta asia kannattaa tarkistaa.
Comment
-
-
Kuinka jäykkä tuo e46 ohjaus normaalisti kuuluu olla? Omassa autossa (320Ci vm.99)se tuntuu normaalia jäykemmältä, siis kun vertaan vaikka kaverin -04 Opel Vectraan. Lisäksi ohjauspyörään vaikuttaa tosi suuresti mm. epätasaisuudet tiessä. Kaivon kannen yli ajaessa ratti vetää rivakasti sille puolelle minne pyörä putoo. Muuten tuntuu pumppu toimivan, kun paikallaan rattia kääntäessä renkaat kääntyy helposti, mutta ajossa tuntuu suht jäykältä. Eturenkaat on kyllä 225 eli suht leveet. Onko vaikutusta?
Sen verran raotin öljykorkkia, että öljyä siellä on (en tiedä onko riittävästi). Ja korkissa lukee ATF only.
Voisiko alhainen öljytaso vaikuttaa, entä auttaisko öljynvaihto?
Onko muita ehdotuksia mahdollisesta viasta? Ohjauskulmat? Rengaspaineet? Tukivarret? Jne..
Kiitos
Comment
-
-
Originally posted by mrcrowley View PostKuinka jäykkä tuo e46 ohjaus normaalisti kuuluu olla? Omassa autossa (320Ci vm.99)se tuntuu normaalia jäykemmältä, siis kun vertaan vaikka kaverin -04 Opel Vectraan.
Originally posted by mrcrowley View PostLisäksi ohjauspyörään vaikuttaa tosi suuresti mm. epätasaisuudet tiessä. Kaivon kannen yli ajaessa ratti vetää rivakasti sille puolelle minne pyörä putoo. Muuten tuntuu pumppu toimivan, kun paikallaan rattia kääntäessä renkaat kääntyy helposti, mutta ajossa tuntuu suht jäykältä. Eturenkaat on kyllä 225 eli suht leveet. Onko vaikutusta?
Voisiko alhainen öljytaso vaikuttaa, entä auttaisko öljynvaihto?
Onko muita ehdotuksia mahdollisesta viasta? Ohjauskulmat? Rengaspaineet? Tukivarret? Jne..E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostMikä on normaali jäykkyys? Eihän sellasta kukaan oo mihinkään määritelly. E46 Ci ohjaus on jämäkkä ja niin se pitää ollakkin. Ja vertailu johonkin ylitehostettuun etuvetoseen on aika turhaa.
Vaihda etualatukivarsien takapuslat. Osta Powerflexit. Ohjaustehostimen öljynvaihto voi kannattaa, jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Renkaat ei tässä tapauksessa aiheuta ongelmia, jos ei oo sisäkanteista aivan vituilleen kulunu. Onko autoasi madallettu? Milloin on viimeksi tehty nelipyöräsuuntaus?
Juu ei se ohjaus liian jäykkä ole. Tykkäänkin vakaammasta ja jäykemmästä ohjauksesta, mutta tässä tapauksessa se vaan sotii itseään vastaan, kun epätasaisuudet ja ajourat tuntuvat jäykässä ratissa, jolloin ajomukavuus kärsii jatkuvan vastaanväännön takia.Last edited by mrcrowley; 09-10-2008, 12:31.
Comment
-
-
Originally posted by mrcrowley View Post...kun epätasaisuudet ja ajourat tuntuvat jäykässä ratissa, jolloin ajomukavuus kärsii jatkuvan vastaanväännön takia.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostTosiaan ne puslat ja kulmat kuntoon, niin loppuu se vääntely. Toivottavasti et ole ajanut jo renkaitasi pilalle väärien pyöräkulmien takia.
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostVielä kannattaa koittaa ennen pumpun vaihtoa vaihtaa ne öljyt. Tällä kertaa sitten jotain muuta kuin Motonetin ATF:ää. Motonetistä saa mm. Redlinen Powersteering fluidia jonka pitäisi sopia mm. sinun autoosi, mutta asia kannattaa tarkistaa.Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
-
Originally posted by siksta View Post
Eli ohjaustehostimen säiliön korkki on alkanut ilmeisesti vuotamaan.
Ohessa kuva selventämään asiaa..
Tuossa kuvassa näkyy hyvin, että ei sitä vielä valumalla sieltä ole tullut,
vaan ennenminkin vaan huohottanut ylimääräisiä.
Lisäksi ulostulleeseen öljyyn on ilmeisesti sekoittunut pölyä, kun on tuollasta
paakkuista p_skaa!VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostMulla loppui tuo vuoto kun perjantaina vaihdoin säiliön korkin tiivisteen.
Eli mulla siellä ei ole tiivistettä ollenkaan, joten yllättävän hyvin pitää pelkkä
muovi-muovi yhdistelmä.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostJa mulla todennäköisesti loppuu, kun LAITAN tiivisteen sinne!
Eli mulla siellä ei ole tiivistettä ollenkaan, joten yllättävän hyvin pitää pelkkä
muovi-muovi yhdistelmä.f22 220i
Comment
-
-
Oletteko ihan varmoja ettei ole tiivistettä? Minulla tuo vanha tiiviste oli nimittäin painautunut niin kiinni siihen kuoreen ettei sitä ensin meinannut huomata. Avaimen kärjellä kun rupesin sitä kierteen juurta kaivelemaan niin vanha tiiviste irtosi...VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostEli ohjaustehostimen säiliön korkki on alkanut ilmeisesti vuotamaan.
Pitäisi laittaa pieni putki siihen reikään ja letkulla jatkaa alaspäin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKorkissahan on reikä josta se huohottaa. Jos kastuu paljon, on liikaa öljyä. Jos vähän, niin se vaan huohottaa.
Pitäisi laittaa pieni putki siihen reikään ja letkulla jatkaa alaspäin.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Comment