Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 umpion lasit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #16
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Onkos sulla pesurit? Itse luulen, että noi linssit voi ottaa kipeetä kovista/tietyn tyyppisistä lasinpesunesteistä?
    Pesurit löytyy. Se voi olla mahdollista, että lämpötilan vaihtelut ja lasinpesuneste rikkoo nuo ajovalonlasit.
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #17
      Originally posted by -PT- View Post
      Pesurit löytyy. Se voi olla mahdollista, että lämpötilan vaihtelut ja lasinpesuneste rikkoo nuo ajovalonlasit.
      Eli materiaalivirhe.

      Nuo muoviosat ovat ongelmallisia lämpötilojen vaihteluiden suhteen.

      Jotkut kestää ja jotkut ei.

      Mutta kyseinen ongelma on erittäin yleinen.

      No, onneksi edullisia ja helppoja vaihtaa eli siinä kai selitys tehtaiden valintaan.

      Comment

      • eizzi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 234
        • jeppis

        #18
        vaihdoin pari kuukautta sitten kl-varaosista hankkimani lasit 30e/kpl. Vanhat muovit oli lähivalojen kohdalta todella kuluneet ja halkeamilla. Ikää tiesti oli 8v ja reilu 200tkm. Homma oli kuitenkin helppo tehdä itsekkin joten edullinen korjaus kaikenkaikkiaan.

        Comment

        • jou jou
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 76
          • Oulu

          #19
          Taitaa olla tyyppivika just noissa e46 malleissa:think.omassa autossa sama ilmiö ajovalon muoveissa.Luulen että johtuu halogeenien lämmöstä...siksi hommasin xenonit jos ei olis niin kuumat.Huomasin että jos paljon kaupungissa pyörii autolla ja ajoviima ei jäähdytä umpioita niin halkeilu paheni.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            En usko tuohon että ajovalon pesuri aiheuttaa tämän halkeilun. Nyt puhutaan ilmeisesti siitä kun umpion lasin pinta menee pitsikuvioiseksi lähivalon kohdalta. Muistaakseni valopesuri ruuttaa hieman sivuille ja siis kahteen kohtaan.
            Mutua: "Lasi" on jotain kertamuovia mikä ei kestä sitä toistuvaa lämpökäsittelyä minkä tavan polttimo antaa. Enkä usko että halkeilua aiheuttaa ulkopuolelta tuleva pakkanen/kylmä vs. lämpö sisältä, jos kerran muissakin maissa leviää e46 lasit. Materiaali/design on yksinkertaisesti paska.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
              Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
                Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?
                Jos/kun otat sivuvilkut pois ensin, niin älä sitten hajota niitten kiinnikkeitä niinkuin Metroautolla on tapana tehdä...
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
                  Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?
                  Ajovalopesureiden etumuovi pitää irroittaa. Itse vaihtelin kanssa nuo aikanaan ja samalla nyppäsin pois ajovalopesureiden moottorista piuhat. Omasta mielestä noilla ei tee mitään muuta kun triplaa pesunesteen kulutuksen.

                  Sama ongelmahan on facelift E36 valoissa mutta niihin ei tietääkseni saa ostettua muoveja erikseen (umpion sisällä olevat muovit)? Pre faceliftissä nuo oli sentään vielä lasia niin ei ollut tuota ongelmaa.
                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • marsupilami
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 263
                    • savo

                    #24
                    Pitääkö toi tiiviste vaihtaa samalla uuteen,jos menee lasia irroittelemaan?

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Saattaa olla viisasta uusia tiiviste lasin vaihdon yhteydessä. Itsellä tehdas xenonit ja toinen umpio huurtuu koko ajan. Avasinkin sen ja kuivalin, kun ajattelin että on mennyt autofixissä vesi sisään. No ei mitään seuraava ajolenkki suomen loskakelissä ja umpio huurteessa. Nyt kävin hakemassa Kl:stä tiivisteen katotaan loppuuko huurtuminen.

                      Muuten älkää koskeko noi heijastin pintoihin vaikka niissä olis jotain paskaa pinnassa, toi pinnoite irtoa välittömästi jos roplaa rätillä tai sormella. Jos ei paineilmalla lähde niin kannattaa antaa vain olla.
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • marsupilami
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 263
                        • savo

                        #26
                        Arvelinkin,että saatta olla kertakäyttötiiviste.Kiitos vinkistä tosta puhdistusjutusta..meinasin samalla puhdistella umpion sisältä mutta taidan jättää väliin!

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Originally posted by touring39 View Post
                          Jos/kun otat sivuvilkut pois ensin, niin älä sitten hajota niitten kiinnikkeitä niinkuin Metroautolla on tapana tehdä...
                          No ne painaa urakalla varmaan. Omathan tehdään aina viimeisen päälle.
                          Mutta.. täytyy varata liimaa varuiksi jos taitan rikki jotain nipsuja.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Matula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1706

                            #28
                            Originally posted by marsupilami View Post
                            Arvelinkin,että saatta olla kertakäyttötiiviste.Kiitos vinkistä tosta puhdistusjutusta..meinasin samalla puhdistella umpion sisältä mutta taidan jättää väliin!
                            Jos tiivisteet kumminkin jää saamatta niin tiiviiksi umpion saa kun vanhan tiivisteen käsittelee esim CRC:n rost offilla(se perus CRC) ja antaa imeytyä/vaikutta hetken ennen kuin kuivaa tiivisteen. Kasatessa laittaa tiivisteen eri päin kuin aiemmin. Näillä keinoilla omat umpiot ovat pysyneet kuivina sisältä.

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Uudessa tiivisteessa Alkuper. Bmw osa on jokin punainen nauha toisella puolella, olisko kakspuoliteippi? En oo vielä edes aukassu pakettia mutta sillä on varmaan jotain osuutta tiivistykseen....
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • Juha330d
                                Newbiemmer
                                • Aug 2007
                                • 28
                                • Oulu

                                #30
                                Tietty sillä muovin vanhenemisellakin on varmaan vaikutusta asiaan. Muistelisin silti jostain lukeneeni etteivät pleksit kestä UV-suojaamattomia polttimoita.
                                Itse olen aina huolehtinut että polttimot ovat UV-suojattuja ja kyseistä ongelmaa ei ole koskaan vuosien varrella ollut. Molemmissa autoissa on ollut alkup. pleksit. :think
                                nyky: E46 330d touring '01 tällä mennään
                                ex: E46 316i 1.9l '00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎