Originally posted by Carbonfiber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 umpion lasit
Collapse
X
-
Originally posted by -PT- View PostPesurit löytyy. Se voi olla mahdollista, että lämpötilan vaihtelut ja lasinpesuneste rikkoo nuo ajovalonlasit.
Nuo muoviosat ovat ongelmallisia lämpötilojen vaihteluiden suhteen.
Jotkut kestää ja jotkut ei.
Mutta kyseinen ongelma on erittäin yleinen.
No, onneksi edullisia ja helppoja vaihtaa eli siinä kai selitys tehtaiden valintaan.
Comment
-
-
Taitaa olla tyyppivika just noissa e46 malleissa:think.omassa autossa sama ilmiö ajovalon muoveissa.Luulen että johtuu halogeenien lämmöstä...siksi hommasin xenonit jos ei olis niin kuumat.Huomasin että jos paljon kaupungissa pyörii autolla ja ajoviima ei jäähdytä umpioita niin halkeilu paheni.
Comment
-
-
En usko tuohon että ajovalon pesuri aiheuttaa tämän halkeilun. Nyt puhutaan ilmeisesti siitä kun umpion lasin pinta menee pitsikuvioiseksi lähivalon kohdalta. Muistaakseni valopesuri ruuttaa hieman sivuille ja siis kahteen kohtaan.
Mutua: "Lasi" on jotain kertamuovia mikä ei kestä sitä toistuvaa lämpökäsittelyä minkä tavan polttimo antaa. Enkä usko että halkeilua aiheuttaa ulkopuolelta tuleva pakkanen/kylmä vs. lämpö sisältä, jos kerran muissakin maissa leviää e46 lasit. Materiaali/design on yksinkertaisesti paska.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Lasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostLasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostLasinvaihto ei pitäisi olla paha noitten E46 Fanaticsin ohjeiden mukaan.. Olin henkisesti varautunut puskurin ja koko umpion irroitukseen.
Vaikeuttaako hommaa jotenkin se että autossa on valopesurit?
Sama ongelmahan on facelift E36 valoissa mutta niihin ei tietääkseni saa ostettua muoveja erikseen (umpion sisällä olevat muovit)? Pre faceliftissä nuo oli sentään vielä lasia niin ei ollut tuota ongelmaa.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Saattaa olla viisasta uusia tiiviste lasin vaihdon yhteydessä. Itsellä tehdas xenonit ja toinen umpio huurtuu koko ajan. Avasinkin sen ja kuivalin, kun ajattelin että on mennyt autofixissä vesi sisään. No ei mitään seuraava ajolenkki suomen loskakelissä ja umpio huurteessa. Nyt kävin hakemassa Kl:stä tiivisteen katotaan loppuuko huurtuminen.
Muuten älkää koskeko noi heijastin pintoihin vaikka niissä olis jotain paskaa pinnassa, toi pinnoite irtoa välittömästi jos roplaa rätillä tai sormella. Jos ei paineilmalla lähde niin kannattaa antaa vain olla.''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostJos/kun otat sivuvilkut pois ensin, niin älä sitten hajota niitten kiinnikkeitä niinkuin Metroautolla on tapana tehdä...
Mutta.. täytyy varata liimaa varuiksi jos taitan rikki jotain nipsuja.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by marsupilami View PostArvelinkin,että saatta olla kertakäyttötiiviste.Kiitos vinkistä tosta puhdistusjutusta..meinasin samalla puhdistella umpion sisältä mutta taidan jättää väliin!
Comment
-
-
Tietty sillä muovin vanhenemisellakin on varmaan vaikutusta asiaan. Muistelisin silti jostain lukeneeni etteivät pleksit kestä UV-suojaamattomia polttimoita.
Itse olen aina huolehtinut että polttimot ovat UV-suojattuja ja kyseistä ongelmaa ei ole koskaan vuosien varrella ollut. Molemmissa autoissa on ollut alkup. pleksit. :thinknyky: E46 330d touring '01 tällä mennään
ex: E46 316i 1.9l '00
Comment
-
Comment