Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330XD pieniä murheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by rp View Post
    No kyllä se nyt keskimääräistä todennäköisempää että vaihtoauton oston jälkeen jotain korjattavaa ilmenee verrattuna minkä verran sitä keskimäärin muuten ilmenee. Usein sitten saakin ajella pitkään ilman ongelmia kun on alkukorjaukset tehnyt. Poikkeuksia tietysti on, mutta kyllä se yleistä on, että pitkään muhinut autokuume nytkähtää ostopäätökseksi kun huomaa, että vanhassa pelissä alkaa uhata joku remppa.
    Valitettavasti näin saattaa ollakin, ja jos itselläsi näin on niin ei pidä missään tapauksessa yleistää eikä pitäisi varsinkaan itselleen suoda sitä oikeutta vaan sen takia että ajattelet kun muutkin tekee niin, niin minäkin voin tehdä.:think

    Itse henk.koht en myy yhtään autoa missä olisi tietoisesti vikaa tai varsinkaan jätä ilmoittamatta sitä vaikka olisikin, mutta kukin tavallaan..
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Hydetys
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 111
      • Lohja

      #47
      Originally posted by haloohelsinki View Post
      HUOAAAAH...
      Hmm, bemaristin elämä EI OLE helppoa.. tänään palasi tämä kuuluisa kolina taas ilmapiiriin.

      Diagnoosi: Jakolaatikko sökö, laakeri väljä ja ainoastaan jakolaatikon saa uutena, ei muita osia. Hintaa ~ 2000€ Saksasta + 500€ työt.. jää tekemättä.. katotaan mitä autoliike vastaa, soppariin merkittiin tosiaan kolinan poisto ja sama kolina palasi.. voi olla että käräjillä tapellaan yms

      Jos ei muuten niin auto kiertoon takaisin vaikka tappiolla , buahhh...
      Kukas tuommosen diagnoosin on antanut ? vai onko ihan mutua ?

      Ei muuten kiinnostais muttaku on kyseinen auto perseen alla, mut en mä kyl oo mitään kolinaa kuullu viel kertaakaan.. :P

      Kytkin oli kyl ihan loppu, mut se on vaihdettu jo. ;0
      330xd -01

      Comment

      • haloohelsinki
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 76

        #48
        Originally posted by Hydetys View Post
        Kukas tuommosen diagnoosin on antanut ? vai onko ihan mutua ?

        Ei muuten kiinnostais muttaku on kyseinen auto perseen alla, mut en mä kyl oo mitään kolinaa kuullu viel kertaakaan.. :P

        Kytkin oli kyl ihan loppu, mut se on vaihdettu jo. ;0
        Yks perkeleen "bemari"nyrkkipaja
        Kuulin jälkeenpäin että yritti kusettaa = saada rahaa asiakkaalta turhilla osienvaihdoilla

        Comment

        • ruikki
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 585

          #49
          no mikä siinä sitte oli taas vikana?
          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

          Comment

          • makkenakke
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 121

            #50
            Itellä kuuluu kans pieniä tumpsahduksia aina vaihtaessa. Laakkosella sano että vetoakselissa (vasen) ja pyöränlaakerissa(taka vasen) ois väljää. Siellä korjaus maksais ~800e. Mahtaakohan ääni tulla kyseisestä? 330d -00

            Comment

            • Hydetys
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 111
              • Lohja

              #51
              Originally posted by makkenakke View Post
              Itellä kuuluu kans pieniä tumpsahduksia aina vaihtaessa. Laakkosella sano että vetoakselissa (vasen) ja pyöränlaakerissa(taka vasen) ois väljää. Siellä korjaus maksais ~800e. Mahtaakohan ääni tulla kyseisestä? 330d -00
              kyl mä oon ainaki sitä mieltä et tulee kardaanin/perä välyksestä...tai ainaki toivon niin
              330xd -01

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #52
                Originally posted by makkenakke View Post
                Itellä kuuluu kans pieniä tumpsahduksia aina vaihtaessa. Laakkosella sano että vetoakselissa (vasen) ja pyöränlaakerissa(taka vasen) ois väljää. Siellä korjaus maksais ~800e. Mahtaakohan ääni tulla kyseisestä? 330d -00
                melko varmasti kardaaninkuminivel
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • makkenakke
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 121

                  #53
                  Tekeekö teillä myös silleen että jos painaa kaasua vähä reilummin ja sitte napakasti ottaa jalan pois niin paukahtaa?

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #54
                    Pienemmillä vaihteilla joo. Tai ei oikeastaan paukahda, mutta sellainen pieni "tumps" kuuluu ja jos tarkkaan seuraa kierroslukumittaria, niin se näkyy myös siinä. Eli pientä välystä on, mutta toisaalta rätti/kuminivel on aika lailla venähtäneen näköinen eli pitäisi vaihtaa ja katsoa tilanne sitten. En ole vaan jaksanut tuosta stressata, koska tumpsaus on täysin vältettävissä manuaalilla kun ajelee sillai ettei voimalinjaan tule äkillisiä iskuja = kytkimen oikea käyttö. Oikeastaan nyt vasta pitkästä aikaa kiinnitin huomiota siihen, kun olin tyttöystävän kyydissä ja tarkkailin apukuskin paikalta

                    Comment

                    • makkenakke
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 121

                      #55
                      Originally posted by tabasco View Post
                      Pienemmillä vaihteilla joo. Tai ei oikeastaan paukahda, mutta sellainen pieni "tumps" kuuluu ja jos tarkkaan seuraa kierroslukumittaria, niin se näkyy myös siinä. Eli pientä välystä on, mutta toisaalta rätti/kuminivel on aika lailla venähtäneen näköinen eli pitäisi vaihtaa ja katsoa tilanne sitten. En ole vaan jaksanut tuosta stressata, koska tumpsaus on täysin vältettävissä manuaalilla kun ajelee sillai ettei voimalinjaan tule äkillisiä iskuja = kytkimen oikea käyttö. Oikeastaan nyt vasta pitkästä aikaa kiinnitin huomiota siihen, kun olin tyttöystävän kyydissä ja tarkkailin apukuskin paikalta
                      Joo välttäminen on myös mahdollista mut jos pitäs vähä kiihdytyskaistalla kenkästä nii on kyllä ärsyttävä vika :|

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #56
                        Kiihdytyskaistalla? Mulla tuon huomaa alle 30km/h mutta ei enää isommissa nopeuksissa, ilmeisesti lisääntynyt taustamelu sekä kardaanin kovempi pyörintänopeus hävittää ilmiön.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #57
                          Originally posted by makkenakke View Post
                          Tekeekö teillä myös silleen että jos painaa kaasua vähä reilummin ja sitte napakasti ottaa jalan pois niin paukahtaa?
                          Itellä teki juuri tolleen, tai toinen oli kun ajoi vaikka 2. vaihteella ja vaihto 3:lle ja kytkimen ku nosti takas ylös niin kuulu se tumpsahdus ääni, sama oli myös 3-4:lle ja 4-5:lle, mutta 5-6:lle ei itellä tehnyt, tosin aika harvoin 6:sta tulee käytettyä.

                          varsinkin "kylmällä" autolla talvella lähettäessä kuului herkiten tuo ääni.

                          Tosiaan ja tuo kaasu-pois ja takasi ja pois, niin äänki kuului juuri tuolloin kun päästi kaasun pois, tätä ilmeni juuri pienissä vauhdeissa lähinnä kaupunkiajossa.

                          Mulla ei varsinaisesti paukahtanut, kuului ennemmin sellainen kuminen tumps ääni.

                          Ja vika oli tosiaan siinä kardaaninkuminivelessä...menee noissa 330d koneisissa varmaan herkiten kuluneeks.

                          Aika yleinen "ominaisuus" tietty voihan se olla joku perän puslistakin

                          Eikös ne joskus -02 vahvistanu sitä peränkiinnikkeitten rakennetta noissa 300-sarjalaisissa?

                          Tosin kyllä sen huomaa jos perä ois revenny irti korista.

                          Kirskuu, natisee ja paukkuu kovasti. Silmämääräisellä tarkastuksella selviää tai viimestään jos käyttää nosturilla ja kattoo tarkemmin.

                          Vahvasti veikkaan, että sullaki on se kuminivel siitä kardaanista väsyny ja alkaa olemaan entinen, keikka jossain liikkeessä ni selviää sillä ja uutta sitte tilanne, niin sitte se tumpsahtelu pitäs olla historiaa ainaki taas jokskin vuosiks.

                          Ilmottele sitte mikä oli vikana

                          Originally posted by tabasco View Post
                          Pienemmillä vaihteilla joo. Tai ei oikeastaan paukahda, mutta sellainen pieni "tumps" kuuluu ja jos tarkkaan seuraa kierroslukumittaria, niin se näkyy myös siinä. Eli pientä välystä on, mutta toisaalta rätti/kuminivel on aika lailla venähtäneen näköinen eli pitäisi vaihtaa ja katsoa tilanne sitten. En ole vaan jaksanut tuosta stressata, koska tumpsaus on täysin vältettävissä manuaalilla kun ajelee sillai ettei voimalinjaan tule äkillisiä iskuja = kytkimen oikea käyttö. Oikeastaan nyt vasta pitkästä aikaa kiinnitin huomiota siihen, kun olin tyttöystävän kyydissä ja tarkkailin apukuskin paikalta
                          Juu itekki tuli huomattua, että kytkimen käytöllä oli vaikutusta sihen , että kuuluiko tumps vai ei...Alussa kuuluin vaan tosi harvakseltaan jos loppuvaiheessa rupes kaupunkiajossa kuulumaan n. joka neljäs kerta (tämä riippuu siis siitä missä kunnossa kelläki se kuminivel on)...kyllä siihen tottu, että kun ajaa näin, niin ääni ei kuulu, mutta ei se varoivainen/tarkka ajo aina onnistunu, varsinki jos vähä reippaammin ajoi, en nyt tarkoita mitään auton rääkkäystä, sellasta ku en harrasta. Mutta sillon ku auto on kunnossa, niin ei sieltä niitä ääniä kuulu.

                          Itseä tosin rupes sitte vit*ttamaan se ääni, niin pistin nivelen vaihtoo viime kesänä ja nyt ei kuulu mitään ääniä ja kylläpä on mukava ajella, kun tietää, että auto on kunnossa ja kaikki toimii hyvin. Vaikka sillä kytkimellä saikin pelattua sen äänen pois, niin väljää siellä silti on. Kannattaa siis laittaa kuntoon mahd. pian. JA kuluva osa tuo on, niin vaikka yrittäs kuinka nätisti ajaa ja kytkintä käyttää, niin kyllä se väsyy. Tietysti kaiken saa rikki ja varsinkin jos käyttää huonosti ja väärin.

                          Originally posted by tabasco View Post
                          Kiihdytyskaistalla? Mulla tuon huomaa alle 30km/h mutta ei enää isommissa nopeuksissa, ilmeisesti lisääntynyt taustamelu sekä kardaanin kovempi pyörintänopeus hävittää ilmiön.
                          Sulla alkaa varmaan se kumi/rättinivel olla sitte vasta menossa huonoon kuntoon, ei se tosiaan oo mikään hälyttävä vika, ajoin minäkii varmaan puolivuotta tuon tumps äänen kanssa ja kyllä se lopussa rupes kuulumaan vähän kovemmissaki vauhdeissa kun päästi kaasun pois, ei se kuitenkaan täys risa ollu ku sen vaihdatin, mutta juurikin tumps-ääni kuului vain noissa 10-40km/h vauhdeissa.

                          Ei muuta ku osat vaihtoon, niin ei kuulu sitte muijjankaan ajaessa kestää siihen tottua vaikka käyttäski kytkintä oikeen. Tietty itekku tietää, niin helpompi ajaa ettei se kuulu. Mutta paras ku on kaikki kunnossa. Yhen ku saa kuntoon, ni kohta tulee sitte toinen...ei nyt ihan, mutta sitä se on, ku nuo tahtoo olla kaikissa kuluvia osia, on se sitte vanha tai uusi, toisissa vaan uusittavaa osaa tulee enempi. Tietty jos vaihtas aina uutta autoo vuoden-kahen välein ni ei sitte tarttis paljo remppailla, mutta siinä menee sitte hukkaan monen kunnostuksen rahat kun uuden auton arvo laskee, tosin onhan siinä takuu, mutta aika vähän tulee sellasta tosi kallista remonttia näihin takuu aikaan ja melko huolettomiä nämä 2000 alkupuoliskon vehkeetki on.

                          Välillä vaan tuntuu, että mitä vanhempi peli ois ni sen varmempi kampe
                          Last edited by henri; 05-12-2008, 12:33.
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • makkenakke
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 121

                            #58
                            Joo varsinki aamuisin ku lähtee töihi nii kolahtelee pahasti. Pidemmän ajon jälkeen pamaukset vaimenee aika reilusti.

                            Mitäköhän maksais ton nivelen vaihtaminen jossain liikkeessä tai tarjoutuuko joku vaihtamaan korvausta vastaan? :think Itellä ei oo oikee paikkaa missä harrastella

                            Comment

                            • Särki
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 143
                              • Veroparatiisi

                              #59
                              Kulutuksesta puheenollen millä tavalla pääsee alle 7litran saati sitten alle 6 Tuli heitettyä 2000km lapinreissu ja ajotietokoneen kulutus näytti 7,2 ja tankkaamalla laskettu 7,8l/100km 3henkilön kuorma ja keskinopeus 94kmh.. autona 330xd vanhakoneinen ja lastutettu
                              F20 116i
                              EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                              Comment

                              • ruikki
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 585

                                #60
                                heleposti. kokoajan keskikulutus kesärenkailla n.6,3 ja talvi renkailla jopa alle 6 ajotietokone valehtelee sen 4dl eli 6,7 ja n.6,4.
                                paras kelkankuljetuskaluston perässä ajettu 100 km nopeus n.80km/h ajotietokoneen mukaan 4,4 ltr eli alle viijen mentiin. 330xd:llä.
                                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎