Kulutuksesta puheenollen millä tavalla pääsee alle 7litran saati sitten alle 6 Tuli heitettyä 2000km lapinreissu ja ajotietokoneen kulutus näytti 7,2 ja tankkaamalla laskettu 7,8l/100km 3henkilön kuorma ja keskinopeus 94kmh.. autona 330xd vanhakoneinen ja lastutettu
Mulla sama auto lastuttamattomana ja vastaus kuuluu: Ei niin millään!
Ja mulla tomaatti...
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kulutuksesta puheenollen millä tavalla pääsee alle 7litran saati sitten alle 6 Tuli heitettyä 2000km lapinreissu ja ajotietokoneen kulutus näytti 7,2 ja tankkaamalla laskettu 7,8l/100km 3henkilön kuorma ja keskinopeus 94kmh.. autona 330xd vanhakoneinen ja lastutettu
Mulla on e46 330xd farmari lastuttamattomalla 135kw koneella ja automaattina. Menee kesällä puhtaassa maantieajossa tasan 7 litraa satasella ilman kuormaa ja kyytiläisiä. Ajotietokone näyttää silloin 6,3 l. Tosin ajelen yleensä pohjoisen teillä, jossa ei paljon tarvi ohitella tai jarrutella hidastelijoiden takia. Renkaat on 225/45/17.
20 000 viimeisen kilometrin todellinen yhdistetty kulutus on ollut 7,7 l
Kerran oli vähällä loppua diisseli, ja piti körötellä hiljakseen seuraavalle huoltsikalle muutama kymmenen kilometriä. Silloin nollasin mittarin ja ajotietokoneen kulutus oli 5,6. Jos viitsit Lapinreissun heittää ajamalla 50km/h, niin vois mennä lähelle kuutta
Joo, ooteetä lisää, mutta kuten kaverini sanoisi:"millä te hinaatte niitä, jokka seiskaan tai alle menee?" Kaasu pystyssä, nilikka kipeänä jännittämisestä ajelin tuommosta xd:tä, eikä se kyllä paljo alle kasin menny..laskettua, ajotietsikka kylläkin oli kovin optimistinen, että seiskan pintaan päästiin.
HUOAAAAH...
Hmm, bemaristin elämä EI OLE helppoa.. tänään palasi tämä kuuluisa kolina taas ilmapiiriin.
Diagnoosi: Jakolaatikko sökö, laakeri väljä ja ainoastaan jakolaatikon saa uutena, ei muita osia. Hintaa ~ 2000€ Saksasta + 500€ työt.. jää tekemättä.. katotaan mitä autoliike vastaa, soppariin merkittiin tosiaan kolinan poisto ja sama kolina palasi.. voi olla että käräjillä tapellaan yms
Jos ei muuten niin auto kiertoon takaisin vaikka tappiolla , buahhh...
Selvisikö kolinan syy? Joutuiko vaihtamaan jakolaatikon? Täällä olisi kanssa työn alla yksi xd jossa on aika voimakas kolahdus eteen / taaksepäin liikkeelle lähdettäessä ja vaihdetta vaihdettaessa. Jakolaatikon kardaanin tumpeissa on väljää aika paljon, eli laakerit vissiin menossa. Tukilaakeri ja puslat yms ok, et ei voi johtua oikein niistäkään. Kiinnostaisi vain tietää että hävisikö topicin aloittajan autosta vika tuolla jakolaatikon vaihdolla.
Selvisikö kolinan syy? Joutuiko vaihtamaan jakolaatikon? Täällä olisi kanssa työn alla yksi xd jossa on aika voimakas kolahdus eteen / taaksepäin liikkeelle lähdettäessä ja vaihdetta vaihdettaessa. Jakolaatikon kardaanin tumpeissa on väljää aika paljon, eli laakerit vissiin menossa. Tukilaakeri ja puslat yms ok, et ei voi johtua oikein niistäkään. Kiinnostaisi vain tietää että hävisikö topicin aloittajan autosta vika tuolla jakolaatikon vaihdolla.
Siinä jakolaatikon päässä etukardaanin tumpissa tuntuu aina vähän välystä kun siinä tumpissa on väljä boori laatikon sisälle. näyttää että laakeri olis väljä muttei todellisuudessa ole. Itse ainakin olen tottunut jo siihen ääneen kun sitä ei tunnu saavan millään pois niin olkoot. lähes kaikissa xd:ssä millä olen ajanut kuuluu jonkilainen "tumpsaus" 1-2 vaihdossa
Kulutuksesta puheenollen millä tavalla pääsee alle 7litran saati sitten alle 6 Tuli heitettyä 2000km lapinreissu ja ajotietokoneen kulutus näytti 7,2 ja tankkaamalla laskettu 7,8l/100km 3henkilön kuorma ja keskinopeus 94kmh.. autona 330xd vanhakoneinen ja lastutettu
Pitänee ottaa vähän sanoja takas Kyllä kun oikeen varovasti kiihdytteli ja ajoi vakionopeus säätimellä toisen lapinreissun. 3henkilön kuorma ja auto muutenkin tavaraa aivan täynä niin meni vain 6,25l/100km ajotietokone näytti luonnollisen optimistisesti 5,8l.
Siinä jakolaatikon päässä etukardaanin tumpissa tuntuu aina vähän välystä kun siinä tumpissa on väljä boori laatikon sisälle. näyttää että laakeri olis väljä muttei todellisuudessa ole. Itse ainakin olen tottunut jo siihen ääneen kun sitä ei tunnu saavan millään pois niin olkoot. lähes kaikissa xd:ssä millä olen ajanut kuuluu jonkilainen "tumpsaus" 1-2 vaihdossa
Joo mutta ainakin takapäässä on väljää ihan akselillakin, ei siis ole tumppi paikallaan. Tietäis vaan että vaihtaisko sen jakolaatikon, ei ole enää mikään pieni tumpsaus ja ajotilanteessa pienelläkin väännätyksellä jyristää.
Originally Posted by Särki Kulutuksesta puheenollen millä tavalla pääsee alle 7litran saati sitten alle 6 Tuli heitettyä 2000km lapinreissu ja ajotietokoneen kulutus näytti 7,2 ja tankkaamalla laskettu 7,8l/100km 3henkilön kuorma ja keskinopeus 94kmh.. autona 330xd vanhakoneinen ja lastutettu
Pitänee ottaa vähän sanoja takas Kyllä kun oikeen varovasti kiihdytteli ja ajoi vakionopeus säätimellä toisen lapinreissun. 3henkilön kuorma ja auto muutenkin tavaraa aivan täynä niin meni vain 6,25l/100km ajotietokone näytti luonnollisen optimistisesti 5,8l.
Isot erot olet saanut ajotavalla. Muutama kymppi säästyi ja maailma pelastui siinä sivussa
lähes kaikissa xd:ssä millä olen ajanut kuuluu jonkilainen "tumpsaus" 1-2 vaihdossa
Mulla ei kyllä tällaista ääntä ilmene .
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment