Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Jurina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alhimiq
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 194
    • Helsinki

    #16
    Osaisko joku näyttää realoemista, missä sijaitsevat autossa e46 320i 11/1998
    1. vakionopeusnivel
    2. tukilaakeri
    3. rättinivel
    4. vetonivel

    ??

    Eikös tuo tukilaakeri ole jotenkin yhdessä kiinni kumijutun kanssa?

    xzxz
    "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

    Comment

    • Alhimiq
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 194
      • Helsinki

      #17
      eikö ketään?
      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

      Comment

      • tomppa84
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 60

        #18
        juupelin tärinä!

        Auto 320d E46 -00 305000km. eilen vaidoin kardaanin kuminivelen ja aivan juupelin moinen jyrinä vauhdikkaasti kiihdyttäessä eikun jatkuu.. tuntuu et kardaani lie tippuu..het kun höllää kaasua niin helpottaa! Onkos kellään varmuutta missä mättää ettei tarvii suuresti hukkaa tehä..?
        Last edited by tomppa84; 30-07-2009, 12:45.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #19
          Originally posted by tomppa84 View Post
          Auto 320d E46 -00 305000km. eilen vaidoin kardaanin kuminivelen ja aivan juupelin moinen jyrinä vauhdikkaasti kiihdyttäessä eikun jatkuu.. tuntuu et kardaani lie tippuu..het kun höllää kaasua niin helpottaa! Onkos kellään varmuutta missä mättää ettei tarvii suuresti hukkaa tehä..?
          Tarkista se tukilaakeri myös

          Comment

          • Ryde
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 15
            • Lohja Finland

            #20
            Jurina alkaa kuulua omassakin e46:ssa 50km/h-->. Voimakkuus vaihtelee vähän tienpinnan mukaan. Ääni kuuluu vasemmalta takaa aika selkeästi. Voisko olla renkaasta(Fulda 255/40/17) johtuva vika?:think

            Ihmettelen sitä että BMW:llä sanoivat että perä hajalla. Olivat kuunnelleet sitä stetoskoopilla. Autohan oli menossa takalaakerin vaihtoon, mutta siinä ei heidän mukaan ollutkaan vikaa ja sitä ei vaihdettu.

            Uusi perä maksais BMW:llä 1450€ ja vaihtotyö 300€....Ihanan kallista

            En kuitenkaan jaksa uskoa että perä ois hajalla, täytyy kokeilla eri renkailla jos se auttais.

            Merkkiliikkeen ratkaisuna on näitä viestejä luettuani, ollut muutaman kerran perän vaihto, mutta ei ole auttanut. Ei viitsisi turhaan vaihtaa.

            Comment

            • Ryde
              Newbiemmer
              • Jan 2009
              • 15
              • Lohja Finland

              #21
              Renkaathan ne siellä ujelsi Sidos poikki toisesta takarenkaasta ja se siellä jyrisi.

              Uutta kumia ja taas mennään


              Villi oli toi merkkiliikkeen analyysi

              Comment

              • Druan
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 334
                • Espoo

                #22
                Jurisee ja paljo

                Moi rakas päiväkirja!

                Autoni on bmw e46 328 Ci 10/99. Autoon tuli toi tuttu jyrinä ja samalla kun siihen vaihdettiin kytkin niin pyysin vaihtamaan myös rättinivelen sinne. Vika poistui ja jyrinä loppui. auto toimi hienosti viikon ja jyrinä alkoi tulla pikkuhiljaa takaisin eli auto nosturille ja huomasinki että huollossa oli laitettu vaihteen siirtimen "akseli" väärinpäin ja se otti kiinni rättiniveleen. Oli kuluttanut rätin reunaa kakkos vaihtella (keppi heilui) sekä sen lisäksi rätti oli repeytynyt ihan riekaleiksi. Vaihdoin uuden rätin ja viikkoa myöhemmin taas sama jyrinä. Eli mitä muuta sieltä on paskana joka rikkoo ton rätin uudelleen ja uudelleen. Kannatin laakeri näytti ehjältä eikä siinä välyksiäkään ollut. Olen miettinyt et jurraako siellä joku kardaanin nivelistä ja tietysti tohon ei voi niveliä pelkästään vaihtaa vaan pitää vaihtaa koko kardaaniakseli kerralla.

                Autolla kun lähdetään liikkelle jyrinä alkaa kierrosten ollessa 2500-> ja joka vaihteella samanlailla. sit ku painaa ihan kunnolla kaasua niin niin tuntuu että kardaani tulee hyttiin asti.

                Olen haalinut nyt siihen uutta osaa, kardaani-akseli (heti ku tiedän onko toi getrac vai zf), takakelkan puslat, jälleen kerran uusi rättinivel mutta eri valmistajalta sekä kaikesta huolimatta uusi kardaanin kannatinlaakeri. Mitä vielä kannattis vaihdella samalla ku kerran purkamaan alkaa? Peräöljyt vaihdettu viime huollossa.

                Jotku ovat veikkailleet myös kaksoismassa vauhtipyörää mut ei viittis alkaa sinnepäin autoa purkamaan ihan vielä koska aina kun laittaa uudet rätin niin vika poistuu. Uskoisin että vika tulee toisesta suunnasta.

                -Jussi-
                Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.

                Bmw f06 640d gran coupe -12
                ex-Bmw e88 135i -08
                ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
                ex-Bmw e36 325i cabrio -93
                ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
                ex-Bmw X5 3.0d -04
                ex-Bmw e36 325i coupe -92
                ex-Bmw e30 316 -84
                ex-Bmw e21 323i -80
                ex-Bmw e21 316 -82
                ex-Bmw e21 315 -81

                Comment

                • asay
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 10
                  • Raahe

                  #23
                  Itsellä jurinat loppui kun vaihdoin kardaanin vakionopeusnivelen. Jurina ilmeni pelkästään moottorijarrutuksessa. Auto on e46 320d manuaali -03, ajettu 400tkm.

                  Comment

                  • KorbenDallas
                    Newbiemmer
                    • Dec 2006
                    • 26
                    • Finlando

                    #24
                    Originally posted by Ryde View Post
                    Renkaathan ne siellä ujelsi Sidos poikki toisesta takarenkaasta ja se siellä jyrisi.

                    Uutta kumia ja taas mennään


                    Villi oli toi merkkiliikkeen analyysi
                    Mitenkäs tuo renkaan viallisuus huomattiin, näkyikö vika päällepäin?

                    Mulla on alkanut pitää outoa jurinaa kärry (E60) ja ääni kuuluu kovimmillaan n.60km/h nopeudessa ja häviää sitten lähes kokonaan nopeuden noustessa. Pinnoiltaan kaikki näyttäisi olevan OK, ja kumit on goodyear F1set. Pukkien päällä ei ainakaan etupään laakerit tuntuneet pitävän ääntä käsin pyörittäessä.

                    Comment

                    • jermu82
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 151

                      #25
                      mullaki alkoi nytte e46 tärisemään. renkaita katoin eikä näyttäny päälle päin olevan mitään vikaa?? auto siis alkoi yhtäkkiä 300 kilsan matkan puoles välis tärisee aika paljon. mistähän vikaa kannattais alkaa ettii? auto tärisee vaikka vapaalla rullais..

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        #26
                        Originally posted by jermu82 View Post
                        mullaki alkoi nytte e46 tärisemään. renkaita katoin eikä näyttäny päälle päin olevan mitään vikaa?? auto siis alkoi yhtäkkiä 300 kilsan matkan puoles välis tärisee aika paljon. mistähän vikaa kannattais alkaa ettii? auto tärisee vaikka vapaalla rullais..
                        Näin talvella alumiinivanteiden sisäkehälle kertynyt epätasaisesti kertynyt lumi ja jää aiheuttaa renkaiden epätasapainoa.
                        Aina lumipyryn/irtolumessa ajon jälkeen joutuu käydä vanteet sisältä viruttamassa lämpimällä vedellä, kun alkaa tärräämään.
                        17" vanteessa ei tarvitse olla kuin pieni kokkare, niin tärisee jo 80 nopeudessa...

                        Eli pöllyävä lumi jää vanteen sisäkehälle tasaisesti ja seuraavan kerran kun pysähdyt vaikka huoltsikalle ja jarruttelet, jarrut lämpiää. Sitten kun jätät parkkiin, jarrujen lämpö nousee vanteen yläkehälle, josta lumi sulaa ja valuu vanteen alakehälle jäätyen sinne. Sitten kun lähdet liikkeelle niin jopa puistaa
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • eri-ernesti
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 241
                          • Hämeenlinna / Mikkeli

                          #27
                          itsellä autona 330da -02 aj. 210tkm
                          Kolahdus kuuluu ku lähden paikaltani reippaalla kaasulla ja maantiellä ku päästän kaasun kokonaan ja sitten painan reilusti kaasua. Onkos kellään vastaavaa ollut?
                          VOOORT
                          K7 gsx-r 1000 rata

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #28
                            Samanlainen tuomio annettu tänne ja auto oli myös menossa takalaakerin vaihtoon.
                            Ääni kuuluu ainoastaan 50 km/h vauhdissa vapaalla/kytkin pohjassa rullaten, veto päällä ääntä ei kuulu tai ei ainakaan erota. Ääni ei muutu kaartaessa.
                            Ääni kuulostaisi tulevan myös vasemmalta takaa, mutta takana istuessa on vaikea sanoa kummalta puolelta ääni tulee. Täytyy vielä kokeilla vaihtaa talvirenkaat taakse.
                            Ideoita?


                            Originally posted by Ryde View Post
                            Jurina alkaa kuulua omassakin e46:ssa 50km/h-->. Voimakkuus vaihtelee vähän tienpinnan mukaan. Ääni kuuluu vasemmalta takaa aika selkeästi. Voisko olla renkaasta(Fulda 255/40/17) johtuva vika?:think

                            Ihmettelen sitä että BMW:llä sanoivat että perä hajalla. Olivat kuunnelleet sitä stetoskoopilla. Autohan oli menossa takalaakerin vaihtoon, mutta siinä ei heidän mukaan ollutkaan vikaa ja sitä ei vaihdettu.

                            Uusi perä maksais BMW:llä 1450€ ja vaihtotyö 300€....Ihanan kallista

                            En kuitenkaan jaksa uskoa että perä ois hajalla, täytyy kokeilla eri renkailla jos se auttais.

                            Merkkiliikkeen ratkaisuna on näitä viestejä luettuani, ollut muutaman kerran perän vaihto, mutta ei ole auttanut. Ei viitsisi turhaan vaihtaa.

                            Comment

                            • Art_Zi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 170
                              • Kemi

                              #29
                              Originally posted by jake2710 View Post
                              Samanlainen tuomio annettu tänne ja auto oli myös menossa takalaakerin vaihtoon.
                              Ääni kuuluu ainoastaan 50 km/h vauhdissa vapaalla/kytkin pohjassa rullaten, veto päällä ääntä ei kuulu tai ei ainakaan erota. Ääni ei muutu kaartaessa.
                              Ääni kuulostaisi tulevan myös vasemmalta takaa, mutta takana istuessa on vaikea sanoa kummalta puolelta ääni tulee. Täytyy vielä kokeilla vaihtaa talvirenkaat taakse.
                              Ideoita?
                              Puslia kannattee kans kattella..Itellä vaihettin just ylätukivarsien helat ja pyörännavan ulommat helat molemmille puolille..jyrisi sitä ennen aina välillä..
                              E61 525dA preLCI -2007
                              VW Typ2 -1967
                              Ex. E46 328ia touring

                              Comment

                              • janne30
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 2198
                                • Vantaa

                                #30
                                Samaa jurinaa täällä, eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. MANUAALI.

                                • Tärisee 100+ km/h vauhdissa veto päällä/vapaalla.
                                • Alkanut täristämään välillä oikein kunnolla. Moottoritiellä ohitustilanteessa kun lyö tallan pohjaan tuntuu että kardaani kolisee lattiasta läpi!


                                Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin, kardaanin keskitysholkin, korimassat tukilaakereiden väliin, moottorin kumityynyt ja rasvattiin vetarit.

                                Missä vika?
                                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                                1 x F20
                                3 x E30
                                2 x E36
                                5 x E46
                                3 x E9X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎