Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Jurina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lorttoni
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 50
    • salo

    #31
    mulla on 330xi se pitää järkyttävää jyrinää alle 2000rpm sitten rauhottuu mitä isompi vaihde sen kovempo jyrinä/resonointi. onkos kellään ideoita mikä vois olla. ex omistaja sano että autossa on kiintee vauhtipyörä kun vanha meni paskaks...
    E92 lci 335d m-sport
    E28 520i..
    E28 535i boosted project
    E30 316i
    E91 320d
    E36 320i tracktool
    Ja paljon exiä

    -salo works-

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #32
      Tuntuu olevan vaikeaa tuo vian selvittäminen...

      e46 facelift 320d manuaalina, tärisee 100km/h+, tutisee 4/5 vaihteilla kovassa vedätyksessä.

      Vaihdettuja osia: Rättinivel, etummainen tukilaakeri, moottorin kumityynyt, kardaanin keskitysholkki, butyylinauhat. Lisäksi vetarit rasvattu.

      Voiko vika olla jossain vakionopeusnivelessä tjsp, voiko joku näyttää realoem.com -kuvasta missä semmoinen sijaitsee?

      Kaikki perän puslat on tilattu ja menossa vaihtoon viikon päästä. Nyt tarvittais sitä ammattiapua, ei viittis koko autoa uusia...
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        #33
        Vois herätellä tätä topiccia taas pikkusen

        Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.

        Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?

        EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • tomppa84
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 60

          #34
          tärrää

          Ei tietääkseni 320 d omista vakionopeusniveltä. eikös kaksoismassapyörä kolahda kun sammuttaa auton jos se kerta on rikki. itse painin saman ongelman kanssa ja olen miettinyt, että voisko kardaanin ristikot olla kuivat ja näin ollen rasituksesta takertelee?! Talvipakkasella kardaani alkaa ujeltaa kun lähtee liikkuu. kun ajaa jonkiaikaa nii ujellus loppuu. Kardaanin tukikumit laakereineen uudet, sekä kumilimppu.


          Originally posted by janne30 View Post
          Vois herätellä tätä topiccia taas pikkusen

          Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.

          Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?

          EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..

          Comment

          • tomppa84
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 60

            #35
            Kardaanin tärinä ratkaistu

            Originally posted by tomppa84 View Post
            Ei tietääkseni 320 d omista vakionopeusniveltä. eikös kaksoismassapyörä kolahda kun sammuttaa auton jos se kerta on rikki. itse painin saman ongelman kanssa ja olen miettinyt, että voisko kardaanin ristikot olla kuivat ja näin ollen rasituksesta takertelee?! Talvipakkasella kardaani alkaa ujeltaa kun lähtee liikkuu. kun ajaa jonkiaikaa nii ujellus loppuu. Kardaanin tukikumit laakereineen uudet, sekä kumilimppu.
            Tärinät poissa kiihdytyksessä ja auto hiljanen kun mikäki. Oli takimmainen ristikko väljä hiukan ja ennenkaikkea takerteli kun käsillä tunnusteli.
            Suosittelen muillekin tärinän kanssa taisteleville ottaa osa pöydälle ja käyttää kardaani ristikon vaihdossa sekä tasapainotus.

            Comment

            • janneyliranta
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 157
              • Laihia

              #36
              330da touring vm. 00 tärinä kiihdyttäessä

              Moi. Itse kans tuon tärinän kans olen paininut. Rättinivel, keskitysholkki ja kardaanin tukilaakeri nyt vaihdettu, eikä vika poistunu. Keskimmäinen ristikko kardaanissa pelaa hyvin, mutta takimmainen ns.vakionopeusnivel takertelee, vaikka putsasin sen ja vaihdoin uudet vaseliinit. Olen melkein 100 varma,että vika on nyt siinä. Mistä tuon nivelen sais kaikista edullisemmin, vai onko käyttöauto ainut paikka?

              Comment

              • abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

                #37
                No Käyttöautoa edullisempi ja palvelualttiimpi paikka on vaikkapa Pielmeier. Täällä ainakin loppu päässä juttua.

                Maililla osanumeroa menemään ja vastauksessa lasku... Osanumeronhan saat vaikka realoem.com

                Onneksi on vaihtoehtoja, ettei ainakaan Vaasan Käyttikselle tarvi mennä.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

                Comment

                • janneyliranta
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 157
                  • Laihia

                  #38
                  pistäkkö linkin, mistä osia saa edullisesti, ei tarvi ettii.

                  Comment

                  • Hasse
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 1
                    • Kotka

                    #39
                    320D -01 vauhtipyörän vaihto

                    Tervehdys arvoisa BTCF:n väki!


                    Auto on 320d -01 (M47N) manuaali, johon menossa vaihtoon vauhtipyörä kytkimineen. Kysymys: mitä muuta kannattaa vaihtaa/tarkastaa samalla kun vaihdelaatikko on irti?

                    Kiitoksia etukäteen!

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #40
                      Rättinivel vaihtoon ehdottomasti. Kenties keskitukilaakeri kardaanista. Jos on perämurikan edessä vakionopeusnivel niin mahdollisesti ahtaa se täyteen uutta CV-rasvaa.

                      Jos vaihdekeppi heiluu pahasti niin kepin siirtomekanismin muovihelat.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #41
                        Perämurikka menee vaihtoon jurinan ja reilun vetovälyksen takia. Itse en pysty asialle mitään tekemään, joten minkälainen homma tuo on vaihtaa? Paljonko tunteja korjaamolla menee?
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          #42
                          Tuolta voi arpoa työmäärää: KLIK.

                          Ei tuo nyt ihan pahalta vaikuta, vaikee veikata kyllä tarkkaa tuntimäärää, jos lonkalta heittäis niin 3-4 tuntia? :think

                          Vaihdattaisin tukikumit samalla.

                          Comment

                          • Antsa320
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 15
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Esal View Post
                            Perämurikka menee vaihtoon jurinan ja reilun vetovälyksen takia. Itse en pysty asialle mitään tekemään, joten minkälainen homma tuo on vaihtaa? Paljonko tunteja korjaamolla menee?
                            Miten tämä vetovälys todetaan? Mulla jurisee vain hana tiskissä ja satunnaisesti moottorijarrutuksella, auto on sigun .

                            Autossa alkaa olee muut korjattu, paitsi murikka, vetarit ja turbiini. kilsoja on kohta 310tkm.

                            Vetareissa oli mielestäni muissa paitsi kuskin puolen ulkonivelessä pientä klappia. Testasin siten, että irroitin vetarit murikasta ja pyörittelin käsin. Pieni kolahdus tuntui kolmesta..

                            EDIT: Turbiini vaihdettu ja auto toimii kuin karkki
                            Last edited by Antsa320; 14-12-2013, 13:40.
                            E46 320d touring M-sport II
                            E90 325i

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #44
                              Originally posted by Antsa320 View Post
                              Miten tämä vetovälys todetaan? Mulla jurisee vain hana tiskissä ja satunnaisesti moottorijarrutuksella, auto on sigun .

                              Autossa alkaa olee muut korjattu, paitsi murikka, vetarit ja turbiini. kilsoja on kohta 310tkm.

                              Vetareissa oli mielestäni muissa paitsi kuskin puolen ulkonivelessä pientä klappia. Testasin siten, että irroitin vetarit murikasta ja pyörittelin käsin. Pieni kolahdus tuntui kolmesta..
                              Joo, tarkoitin sitä klonks-klonks ääntä kun päästää kaasua ja painaa uudelleen.

                              Ei tuo perämurikan vaihto (käytetty -05) omassani kovin suurta apua tuonut, tosin tässä on vielä jakolaatikko ja etuperä...Omassa jurina on suurinta 50-65 kmh nopeuksilla ja kierrokset 1500 molemmin puolin, turbiinilukko on tässä modatussa vaihteiston ohjauksessa tulloin jo kiinni, eli itse aiheutettu "vika" tältä osin, vielä kun vääntöä on lisätty vakioon verrattuna.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • juxo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 301
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Omassakin tuo kolahdus ja jurinat häiritsi viimetalveen asti.... Vasen vetari oli n.30tkm ajettu ja oikean vaihdoin uuteen, jakolaatikon-takaperän kardaaniin vaihdettiin ristikot ja tukilaakeri+keskitysholkki, jakolaatikon kannakekumi myös. Auttoi jonkun verran, mutta edelleen huomasi kolahduksen/tymähdyksen, toki vaimeampana kuin ennen...
                                Jakolaatikossa oli kuitenkin myös klappia ja etukardaanin ristikossa. Enään en jaksa välittää pienestä jurinasta. Tulee nimittäin kalliiks rempata eikä asiaan auta omassa tapauksessa ainakaan se että keulaa on reilusti madallettu ja syö etuvetareita niiden kulmien takia.
                                Yhteenvetona, jos et halua mahdollisesti upottaa remonttiin hirveää summaa euroja suhteessa auton arvoon niin jätä vaihtamatta...
                                G05 X5 45e Msport
                                E70 X5 35d
                                E36 Compact VR6T
                                E60 M5 VR6T
                                E92 VR6T Build

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎