mulla on 330xi se pitää järkyttävää jyrinää alle 2000rpm sitten rauhottuu mitä isompi vaihde sen kovempo jyrinä/resonointi. onkos kellään ideoita mikä vois olla. ex omistaja sano että autossa on kiintee vauhtipyörä kun vanha meni paskaks...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Jurina
Collapse
X
-
Tuntuu olevan vaikeaa tuo vian selvittäminen...
e46 facelift 320d manuaalina, tärisee 100km/h+, tutisee 4/5 vaihteilla kovassa vedätyksessä.
Vaihdettuja osia: Rättinivel, etummainen tukilaakeri, moottorin kumityynyt, kardaanin keskitysholkki, butyylinauhat. Lisäksi vetarit rasvattu.
Voiko vika olla jossain vakionopeusnivelessä tjsp, voiko joku näyttää realoem.com -kuvasta missä semmoinen sijaitsee?
Kaikki perän puslat on tilattu ja menossa vaihtoon viikon päästä. Nyt tarvittais sitä ammattiapua, ei viittis koko autoa uusia...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Vois herätellä tätä topiccia taas pikkusen
Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.
Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?
EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
tärrää
Ei tietääkseni 320 d omista vakionopeusniveltä. eikös kaksoismassapyörä kolahda kun sammuttaa auton jos se kerta on rikki. itse painin saman ongelman kanssa ja olen miettinyt, että voisko kardaanin ristikot olla kuivat ja näin ollen rasituksesta takertelee?! Talvipakkasella kardaani alkaa ujeltaa kun lähtee liikkuu. kun ajaa jonkiaikaa nii ujellus loppuu. Kardaanin tukikumit laakereineen uudet, sekä kumilimppu.
Originally posted by janne30 View PostVois herätellä tätä topiccia taas pikkusen
Ei oo tullu vielä vastausta ongelmaan. Onko muuten tuossa 320d :ssä vakionopeusniveltä? Tukilaakerit ja kumilimppu vaihdettu, perän puslat menossa vaihtoon ja vetarit rasvattu/moottorin tyynyt vaihdettu.
Viel vois yrittää vakionopeusnivelen vaihtoa (mikäli autossa on semmoinen), jos ei niin vien puslien vaihdon jälkeen tuonne Ko-Met nimiseen firmaan juvanmalmille, ne kuulemma tasapainottaa kardaaneita.. Olen nii väsynyt tohon tärinään. Vastaisko joku?
EDIT: Mimmoisia oireita rikkinäisellä/kuluneella vauhtipyörällä on? tai mikä kaksoismassa pyörä se onkaan nimeltään..
Comment
-
-
Kardaanin tärinä ratkaistu
Originally posted by tomppa84 View PostEi tietääkseni 320 d omista vakionopeusniveltä. eikös kaksoismassapyörä kolahda kun sammuttaa auton jos se kerta on rikki. itse painin saman ongelman kanssa ja olen miettinyt, että voisko kardaanin ristikot olla kuivat ja näin ollen rasituksesta takertelee?! Talvipakkasella kardaani alkaa ujeltaa kun lähtee liikkuu. kun ajaa jonkiaikaa nii ujellus loppuu. Kardaanin tukikumit laakereineen uudet, sekä kumilimppu.
Suosittelen muillekin tärinän kanssa taisteleville ottaa osa pöydälle ja käyttää kardaani ristikon vaihdossa sekä tasapainotus.
Comment
-
-
330da touring vm. 00 tärinä kiihdyttäessä
Moi. Itse kans tuon tärinän kans olen paininut. Rättinivel, keskitysholkki ja kardaanin tukilaakeri nyt vaihdettu, eikä vika poistunu. Keskimmäinen ristikko kardaanissa pelaa hyvin, mutta takimmainen ns.vakionopeusnivel takertelee, vaikka putsasin sen ja vaihdoin uudet vaseliinit. Olen melkein 100 varma,että vika on nyt siinä. Mistä tuon nivelen sais kaikista edullisemmin, vai onko käyttöauto ainut paikka?
Comment
-
-
No Käyttöautoa edullisempi ja palvelualttiimpi paikka on vaikkapa Pielmeier. Täällä ainakin loppu päässä juttua.
Maililla osanumeroa menemään ja vastauksessa lasku... Osanumeronhan saat vaikka realoem.com
Onneksi on vaihtoehtoja, ettei ainakaan Vaasan Käyttikselle tarvi mennä.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostPerämurikka menee vaihtoon jurinan ja reilun vetovälyksen takia. Itse en pysty asialle mitään tekemään, joten minkälainen homma tuo on vaihtaa? Paljonko tunteja korjaamolla menee?
Autossa alkaa olee muut korjattu, paitsi murikka, vetarit ja turbiini. kilsoja on kohta 310tkm.
Vetareissa oli mielestäni muissa paitsi kuskin puolen ulkonivelessä pientä klappia. Testasin siten, että irroitin vetarit murikasta ja pyörittelin käsin. Pieni kolahdus tuntui kolmesta..
EDIT: Turbiini vaihdettu ja auto toimii kuin karkkiLast edited by Antsa320; 14-12-2013, 13:40.E46 320d touring M-sport II
E90 325i
Comment
-
-
Originally posted by Antsa320 View PostMiten tämä vetovälys todetaan? Mulla jurisee vain hana tiskissä ja satunnaisesti moottorijarrutuksella, auto on sigun .
Autossa alkaa olee muut korjattu, paitsi murikka, vetarit ja turbiini. kilsoja on kohta 310tkm.
Vetareissa oli mielestäni muissa paitsi kuskin puolen ulkonivelessä pientä klappia. Testasin siten, että irroitin vetarit murikasta ja pyörittelin käsin. Pieni kolahdus tuntui kolmesta..
Ei tuo perämurikan vaihto (käytetty -05) omassani kovin suurta apua tuonut, tosin tässä on vielä jakolaatikko ja etuperä...Omassa jurina on suurinta 50-65 kmh nopeuksilla ja kierrokset 1500 molemmin puolin, turbiinilukko on tässä modatussa vaihteiston ohjauksessa tulloin jo kiinni, eli itse aiheutettu "vika" tältä osin, vielä kun vääntöä on lisätty vakioon verrattuna.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Omassakin tuo kolahdus ja jurinat häiritsi viimetalveen asti.... Vasen vetari oli n.30tkm ajettu ja oikean vaihdoin uuteen, jakolaatikon-takaperän kardaaniin vaihdettiin ristikot ja tukilaakeri+keskitysholkki, jakolaatikon kannakekumi myös. Auttoi jonkun verran, mutta edelleen huomasi kolahduksen/tymähdyksen, toki vaimeampana kuin ennen...
Jakolaatikossa oli kuitenkin myös klappia ja etukardaanin ristikossa. Enään en jaksa välittää pienestä jurinasta.Tulee nimittäin kalliiks rempata eikä asiaan auta omassa tapauksessa ainakaan se että keulaa on reilusti madallettu ja syö etuvetareita niiden kulmien takia.
Yhteenvetona, jos et halua mahdollisesti upottaa remonttiin hirveää summaa euroja suhteessa auton arvoon niin jätä vaihtamatta...G05 X5 45e Msport
E70 X5 35d
E36 Compact VR6T
E60 M5 VR6T
E92 VR6T Build
Comment
-
Comment