clutch delay valve poisto e46 323 vm 99... kokemuksia? ohjeita? kuvia?:think
clutch delay valve poisto e46 323 vm 99
Collapse
X
-
Otin omastani (e39 528i) ko. venttiilin pois keväällä eikä ole tullu takas laitettua.. Mielestäni kytkin toimii tarkemmin ja "hallitummin" ilman sitä kuristusta. Hommana helppo, meni alle tunti, siitäkin suurin osa ihmetellessä tilannetta.Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24563 Tosa on E39:n ohje, ei luulisi ainakaan paljon eroavan tuohon neljäkutoseen.
Comment
-
missähän se sijaitseeOriginally posted by Zolton View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24563 Tosa on E39:n ohje, ei luulisi ainakaan paljon eroavan tuohon neljäkutoseen.
Comment
-
Comment
-
Poistettu on, kiitos palstalta tulleiden vinkkien!Originally posted by PAAAAAA View Postclutch delay valve poisto e46 323 vm 99... kokemuksia? ohjeita? kuvia?:think
Muuten olisi mokomasta mokkulasta koskaan edes tiennyt mitään.
Hyötyä on, että kytkimestä tulee "kovemman" tuntuinen mutta saa tarkasti jatkossa painella, ettei turhaan luistattele kytkintä. Nopeasti kyllä tottuu ja kannattaa siis operaatio tehdä.
-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 15.5" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Just sain operaation valmiiksi, yritin eka selvitä sillain et poistan venttiilin mut en saanut millään kierteille sitä nippaa, lopulta suivaannuin ja porasin 4mm terällä läpi reijän CDV-venttiiliin, ja menipä nätisti
Nyt kytkin on niin löysän oloinen siit pinnasta et menee varmaan hetki ku taas tottuu...
..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Mitenkäs tämä venttiilin poisto tarkalleen vaikuttaa? ja eikös e36 faceliftissä oo jo tommonen? Itellä vaan tahtoo olla sellasta ongelmaa et ei tahdo millään päästä lähteen ilman nykytystä ja ilman kaasua auto ns. "tukehtuu". Muuten kyllä pelaa tosi hyvin, mutta juurikin liikkeelle lähtiessä on vaikea lähtä silleen ettei auto nyi tai sammu :think ja autona tuo sigun 328i.
Comment
-
Itsellä 528:ssa on käsittääkseni tuo samanlainen venttiili, harmitti kytkimen toiminta ja ehdin syyttää tuota venttiiliäkin siitä, alkoi sitten koko paska luistamaan ja laitoin uuden Lukin kytkinpaketin autoon ja työsylinterikin uusi niin kytkimestä tuli helvetin hyvä, ei oo ollu mielessäkään CDV:n poisto.
Lähinnä vaan, että mitenhän paljon tuo CDV:n poisto rasittaa sitten rankemassa ajossa voimansiirtoa? Ettei tule niitä kuuluisia peränrepeämisiä jne? :BToistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
mulla tuli yhteen e36 -91 aikoinaan tollanen vika siinä yhteydessä ku vaihdatin uuden kytkimen siihen.. :think mistähän johtu?Originally posted by Bemu500 View PostMitenkäs tämä venttiilin poisto tarkalleen vaikuttaa? ja eikös e36 faceliftissä oo jo tommonen? Itellä vaan tahtoo olla sellasta ongelmaa et ei tahdo millään päästä lähteen ilman nykytystä ja ilman kaasua auto ns. "tukehtuu". Muuten kyllä pelaa tosi hyvin, mutta juurikin liikkeelle lähtiessä on vaikea lähtä silleen ettei auto nyi tai sammu :think ja autona tuo sigun 328i.Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
Kyllähän näillä +10v wanhoilla pommeille perä ja muutkin voimansiirron osat irtoavat siinä "rankassa ajossa". :think Jos meinaa rällätä autollaan, niin pitää olla valmistautunut myös mahdollisiin rikki menneisiin osiin... Ei siinä yksi CDV poisto vaikuta puoleen tahi toiseen.Originally posted by Alfredson View Post
Lähinnä vaan, että mitenhän paljon tuo CDV:n poisto rasittaa sitten rankemassa ajossa voimansiirtoa? Ettei tule niitä kuuluisia peränrepeämisiä jne? :B-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 15.5" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Helvetin totta! Tilasin omaani (325Ci -02) tuon venttiilin, joka kulkee marmoritiskillä nimellä lock valve. Mitään en ajatellut autosta poistaa, mutta tuo uusi venttiili on kyllä tarkoitus porata auki. Orggis jää hyllyyn ja kytkinlinja ulkoasuineen ei muutu tippaakaan. Epävirallisesti väittävät kytkimen toiminnasta tulevan johdonmukaisempaa "ilman venttiiliä".Originally posted by Zeta View PostKyllähän näillä +10v wanhoilla pommeille perä ja muutkin voimansiirron osat irtoavat siinä "rankassa ajossa". :think Jos meinaa rällätä autollaan, niin pitää olla valmistautunut myös mahdollisiin rikki menneisiin osiin... Ei siinä yksi CDV poisto vaikuta puoleen tahi toiseen.
Osan hinta tinkimättä on 13€, joten jos jollain tavoin vaikuttaa voimansiirron hajoamiseen, on sakemanni laskenut pahasti pieleen.
Comment
-
Huomasin nosturilla autoa tutkiessani, että kytkimeen menevään kumiletkuun on tullut patti. Eli kyseinen letku menee vaihtoon. Samalla ilmeisesti onnistuisi helposti cdv:een poisto, mutta mietityttää, onko venttiilin poistosta mitään hyötyä normiajossa. Ainoa, mikä kytkimen toiminnassa tällä hetkellä ärsyttää, on nykäykset, jotka tulevat helposti varsinkin 1-2 vaihteiden vaihdossa. Jotenkin ottaa kytkin oudosti kiinni, jonka takia vaihdosta tulee nykivä. Auttaisiko cdv poisto tähän?f22 220i
Comment
-
Eikös tuon kokeile varsin nopeasti jos ja kun on sopivan pituiset kytkinputken pätkät, ilmaamaan joutuu toki toiseenkin kertaan mutta äkkiähän senkin tekeeOriginally posted by maukka86 View PostHuomasin nosturilla autoa tutkiessani, että kytkimeen menevään kumiletkuun on tullut patti. Eli kyseinen letku menee vaihtoon. Samalla ilmeisesti onnistuisi helposti cdv:een poisto, mutta mietityttää, onko venttiilin poistosta mitään hyötyä normiajossa. Ainoa, mikä kytkimen toiminnassa tällä hetkellä ärsyttää, on nykäykset, jotka tulevat helposti varsinkin 1-2 vaihteiden vaihdossa. Jotenkin ottaa kytkin oudosti kiinni, jonka takia vaihdosta tulee nykivä. Auttaisiko cdv poisto tähän?
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Omasta E46 330i:stä tuo venttiili on poistettu, mutta en tykkää kytkimen toiminnasta. En edes tiedä onko autossa vakio kytkin, koska autossa on remmiahdin asennettuna.
Kytkin ottaa kuitenkin tosi ylhäältä ja lyhyeltä matkalta kiinni, eikä sillä ole mukava lähteä liikkeelle. Ajan kuitenkin käytännössä vain kaupunkiajoa, niin liikkeellelähtö on aika oleellinen asia.
Onko jotain haittaa jos laittaa tuon venttiilin takas paikoilleen, vaikka auto onkin viritetty? Polttaako kytkimen tms jos antaa vähän enemmän hanaa? Ja vaikuttaako tuo yleisesti kytkimen toimintaan, vai pelkästään liikkeellelähtöön?
Comment
Comment