Announcement

Collapse
No announcement yet.

clutch delay valve poisto e46 323 vm 99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 438
    • lohja

    clutch delay valve poisto e46 323 vm 99

    clutch delay valve poisto e46 323 vm 99... kokemuksia? ohjeita? kuvia?:think
  • miq
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 352
    • Hyvinkää

    #2
    Otin omastani (e39 528i) ko. venttiilin pois keväällä eikä ole tullu takas laitettua.. Mielestäni kytkin toimii tarkemmin ja "hallitummin" ilman sitä kuristusta. Hommana helppo, meni alle tunti, siitäkin suurin osa ihmetellessä tilannetta.
    Hullu saa olla muttei tyhmä.

    e61 530xd LCI

    Comment

    • Zolton
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 75
      • Suomi

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24563 Tosa on E39:n ohje, ei luulisi ainakaan paljon eroavan tuohon neljäkutoseen.

      Comment

      • PAAAAAA
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 438
        • lohja

        #4
        Originally posted by Zolton View Post
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24563 Tosa on E39:n ohje, ei luulisi ainakaan paljon eroavan tuohon neljäkutoseen.
        missähän se sijaitsee

        Comment

        • Zolton
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 75
          • Suomi

          #5
          http://www.zeckhausen.com/CDV.htm#Figure%201 Kytkimen työsylinterin ja sen putken välissä..

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7521
            • Kotona

            #6
            Originally posted by PAAAAAA View Post
            clutch delay valve poisto e46 323 vm 99... kokemuksia? ohjeita? kuvia?:think
            Poistettu on, kiitos palstalta tulleiden vinkkien! Muuten olisi mokomasta mokkulasta koskaan edes tiennyt mitään.

            Hyötyä on, että kytkimestä tulee "kovemman" tuntuinen mutta saa tarkasti jatkossa painella, ettei turhaan luistattele kytkintä. Nopeasti kyllä tottuu ja kannattaa siis operaatio tehdä.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            -

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              Just sain operaation valmiiksi, yritin eka selvitä sillain et poistan venttiilin mut en saanut millään kierteille sitä nippaa, lopulta suivaannuin ja porasin 4mm terällä läpi reijän CDV-venttiiliin, ja menipä nätisti Nyt kytkin on niin löysän oloinen siit pinnasta et menee varmaan hetki ku taas tottuu...
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Bemu500
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2992
                • INvaLA

                #8
                Mitenkäs tämä venttiilin poisto tarkalleen vaikuttaa? ja eikös e36 faceliftissä oo jo tommonen? Itellä vaan tahtoo olla sellasta ongelmaa et ei tahdo millään päästä lähteen ilman nykytystä ja ilman kaasua auto ns. "tukehtuu". Muuten kyllä pelaa tosi hyvin, mutta juurikin liikkeelle lähtiessä on vaikea lähtä silleen ettei auto nyi tai sammu :think ja autona tuo sigun 328i.
                -Official member of BTCF-Sauna team-


                e91 325i -06

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  #9
                  Itsellä 528:ssa on käsittääkseni tuo samanlainen venttiili, harmitti kytkimen toiminta ja ehdin syyttää tuota venttiiliäkin siitä, alkoi sitten koko paska luistamaan ja laitoin uuden Lukin kytkinpaketin autoon ja työsylinterikin uusi niin kytkimestä tuli helvetin hyvä, ei oo ollu mielessäkään CDV:n poisto.

                  Lähinnä vaan, että mitenhän paljon tuo CDV:n poisto rasittaa sitten rankemassa ajossa voimansiirtoa? Ettei tule niitä kuuluisia peränrepeämisiä jne? :B
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • iikka
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2597
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Mitenkäs tämä venttiilin poisto tarkalleen vaikuttaa? ja eikös e36 faceliftissä oo jo tommonen? Itellä vaan tahtoo olla sellasta ongelmaa et ei tahdo millään päästä lähteen ilman nykytystä ja ilman kaasua auto ns. "tukehtuu". Muuten kyllä pelaa tosi hyvin, mutta juurikin liikkeelle lähtiessä on vaikea lähtä silleen ettei auto nyi tai sammu :think ja autona tuo sigun 328i.
                    mulla tuli yhteen e36 -91 aikoinaan tollanen vika siinä yhteydessä ku vaihdatin uuden kytkimen siihen.. :think mistähän johtu?
                    Speed costs, how fast you wanna go?

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7521
                      • Kotona

                      #11
                      Originally posted by Alfredson View Post

                      Lähinnä vaan, että mitenhän paljon tuo CDV:n poisto rasittaa sitten rankemassa ajossa voimansiirtoa? Ettei tule niitä kuuluisia peränrepeämisiä jne? :B
                      Kyllähän näillä +10v wanhoilla pommeille perä ja muutkin voimansiirron osat irtoavat siinä "rankassa ajossa". :think Jos meinaa rällätä autollaan, niin pitää olla valmistautunut myös mahdollisiin rikki menneisiin osiin... Ei siinä yksi CDV poisto vaikuta puoleen tahi toiseen.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • Anzzi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 11

                        #12
                        Originally posted by Zeta View Post
                        Kyllähän näillä +10v wanhoilla pommeille perä ja muutkin voimansiirron osat irtoavat siinä "rankassa ajossa". :think Jos meinaa rällätä autollaan, niin pitää olla valmistautunut myös mahdollisiin rikki menneisiin osiin... Ei siinä yksi CDV poisto vaikuta puoleen tahi toiseen.
                        Helvetin totta! Tilasin omaani (325Ci -02) tuon venttiilin, joka kulkee marmoritiskillä nimellä lock valve. Mitään en ajatellut autosta poistaa, mutta tuo uusi venttiili on kyllä tarkoitus porata auki. Orggis jää hyllyyn ja kytkinlinja ulkoasuineen ei muutu tippaakaan. Epävirallisesti väittävät kytkimen toiminnasta tulevan johdonmukaisempaa "ilman venttiiliä".
                        Osan hinta tinkimättä on 13€, joten jos jollain tavoin vaikuttaa voimansiirron hajoamiseen, on sakemanni laskenut pahasti pieleen.

                        Comment

                        • maukka86
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 490
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Huomasin nosturilla autoa tutkiessani, että kytkimeen menevään kumiletkuun on tullut patti. Eli kyseinen letku menee vaihtoon. Samalla ilmeisesti onnistuisi helposti cdv:een poisto, mutta mietityttää, onko venttiilin poistosta mitään hyötyä normiajossa. Ainoa, mikä kytkimen toiminnassa tällä hetkellä ärsyttää, on nykäykset, jotka tulevat helposti varsinkin 1-2 vaihteiden vaihdossa. Jotenkin ottaa kytkin oudosti kiinni, jonka takia vaihdosta tulee nykivä. Auttaisiko cdv poisto tähän?
                          f22 220i

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by maukka86 View Post
                            Huomasin nosturilla autoa tutkiessani, että kytkimeen menevään kumiletkuun on tullut patti. Eli kyseinen letku menee vaihtoon. Samalla ilmeisesti onnistuisi helposti cdv:een poisto, mutta mietityttää, onko venttiilin poistosta mitään hyötyä normiajossa. Ainoa, mikä kytkimen toiminnassa tällä hetkellä ärsyttää, on nykäykset, jotka tulevat helposti varsinkin 1-2 vaihteiden vaihdossa. Jotenkin ottaa kytkin oudosti kiinni, jonka takia vaihdosta tulee nykivä. Auttaisiko cdv poisto tähän?
                            Eikös tuon kokeile varsin nopeasti jos ja kun on sopivan pituiset kytkinputken pätkät, ilmaamaan joutuu toki toiseenkin kertaan mutta äkkiähän senkin tekee
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • |makke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 847
                              • Vaasa

                              #15
                              Omasta E46 330i:stä tuo venttiili on poistettu, mutta en tykkää kytkimen toiminnasta. En edes tiedä onko autossa vakio kytkin, koska autossa on remmiahdin asennettuna.

                              Kytkin ottaa kuitenkin tosi ylhäältä ja lyhyeltä matkalta kiinni, eikä sillä ole mukava lähteä liikkeelle. Ajan kuitenkin käytännössä vain kaupunkiajoa, niin liikkeellelähtö on aika oleellinen asia.

                              Onko jotain haittaa jos laittaa tuon venttiilin takas paikoilleen, vaikka auto onkin viritetty? Polttaako kytkimen tms jos antaa vähän enemmän hanaa? Ja vaikuttaako tuo yleisesti kytkimen toimintaan, vai pelkästään liikkeellelähtöön?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎