Häkäarvo CO% korkea M54B25

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 328
    • Pirkkala

    #1

    Häkäarvo CO% korkea M54B25

    325ti, peltinen pakosarja ja high flow katit ennen keskimmäistä äänenvaimenninta. Uudet Bremi puolat ja NGK 3199 tulpat.
    Katsurin mittariin häkäarvo 0,69, kun pitäis olla max. 0,2%. Lamdat rajoissa tällöin. Vaihdoin kuitenkin takimmaiset lambdat (realoem osanumerolla boschilaiset), koska moottorin vikavalo paloi ja bank 1 ja 2 cat efficiency 0000EA ja 0000E9 vikakoodit päällä. Nollauksen jälkeen vikavalo syttyi ja koodit päällä aina uudelleen pidempää matkaa ajaessa.
    Lambdojen vaihdon jälkeen vikakoodeja ei ole, mut jälkkäristä taas hylätty, koska CO% edelleen korkea 0,76.

    Mitähän tuon kanssa seuraavaksi kannattais tehdä? Uudet katit?
    e61 530xd LCI 3/2007
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1891
    • Karjaa

    #2
    Minkä ikäiset katit? Olihan ajettu kunnolla lämpöiseksi ennen mittausta? Lämpökäärötkin kattien ympärille voivat auttaa asiaa riittävästi. Samaa ongelmaa oli aikanaan mullakin M54B25:sen kanssa halpiskattien kanssa, korjaantui vaihtamalla kunnollinen katti tilalle.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    Working...
    X