Häkäarvo CO% korkea M54B25

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 332
    • Pirkkala

    #1

    Häkäarvo CO% korkea M54B25

    325ti, peltinen pakosarja ja high flow katit ennen keskimmäistä äänenvaimenninta. Uudet Bremi puolat ja NGK 3199 tulpat.
    Katsurin mittariin häkäarvo 0,69, kun pitäis olla max. 0,2%. Lamdat rajoissa tällöin. Vaihdoin kuitenkin takimmaiset lambdat (realoem osanumerolla boschilaiset), koska moottorin vikavalo paloi ja bank 1 ja 2 cat efficiency 0000EA ja 0000E9 vikakoodit päällä. Nollauksen jälkeen vikavalo syttyi ja koodit päällä aina uudelleen pidempää matkaa ajaessa.
    Lambdojen vaihdon jälkeen vikakoodeja ei ole, mut jälkkäristä taas hylätty, koska CO% edelleen korkea 0,76.

    Mitähän tuon kanssa seuraavaksi kannattais tehdä? Uudet katit?
    e61 530xd LCI 3/2007
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1895
    • Karjaa

    #2
    Minkä ikäiset katit? Olihan ajettu kunnolla lämpöiseksi ennen mittausta? Lämpökäärötkin kattien ympärille voivat auttaa asiaa riittävästi. Samaa ongelmaa oli aikanaan mullakin M54B25:sen kanssa halpiskattien kanssa, korjaantui vaihtamalla kunnollinen katti tilalle.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • edva
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 332
      • Pirkkala

      #3
      Kattien iästä ei oo tietoo, mut ulkonäön perusteella olleet vuosia. Sekapuolat ja NGK halvemmat pään tulpat oli ennen auton mulle tuloo. Oisko huonompi sytytys sit lyhentäny kattien elämää.

      Öljyt oli yli varmasti yli 100 astetta ja katsurikin yritti kyl polkee reippaasti, mut ei auttanu.
      Minkälaista lämpökääröö tarkotat? Ei taida mitkää palovilla/folio-viritykset kelvata leimalla

      Mitä mieltä raati on, jos tilais parin näitä ja tinailis kiinni?
      Eikös tuo 5/2001 325ti ole vielä EURO 3 päästöluokitusta? Saatavilla olis myös EURO 4-malli tuosta. Onko siinä mitään etuja vs. EURO 3-malliin?
      e61 530xd LCI 3/2007

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16619
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by edva View Post
        Kattien iästä ei oo tietoo, mut ulkonäön perusteella olleet vuosia. Sekapuolat ja NGK halvemmat pään tulpat oli ennen auton mulle tuloo. Oisko huonompi sytytys sit lyhentäny kattien elämää.

        Öljyt oli yli varmasti yli 100 astetta ja katsurikin yritti kyl polkee reippaasti, mut ei auttanu.
        Minkälaista lämpökääröö tarkotat? Ei taida mitkää palovilla/folio-viritykset kelvata leimalla

        Mitä mieltä raati on, jos tilais parin näitä ja tinailis kiinni?
        Eikös tuo 5/2001 325ti ole vielä EURO 3 päästöluokitusta? Saatavilla olis myös EURO 4-malli tuosta. Onko siinä mitään etuja vs. EURO 3-malliin?
        https://www.upgradeperformanceparts....o-3-2-0-3-0-l/
        Halvemman pään tulpat ? Tulpat on mitä sattuu, w123 mesessä oli bocsh made in russia, motonetista ngk made in thailand...

        Comment

        • edva
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 332
          • Pirkkala

          #5
          Tarkoitin, että malliltaan olivat ennen yhellä väkäsellä. Samalla myös halvemmat, esim. nämä:


          Nyt tulpat neljällä väkäsellä nämä, jotka kai M54:seen "paremmat" sekä kalliimmat:


          Vai mitä meinasit? Valmistusmaa ei suoraan vaikuta laatuun tai hintaan.
          e61 530xd LCI 3/2007

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6254
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by edva View Post
            Minkälaista lämpökääröö tarkotat? Ei taida mitkää palovilla/folio-viritykset kelvata leimalla

            Vaikka tuollaista, mulla oli vuosia tuo tarvike katin ympärillä, ei koskaan katsuri maininnut mitää
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • edva
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2018
              • 332
              • Pirkkala

              #7
              Täytyy koittaa tuolla
              Voisko noita katteja koittaa puhistaa jollain brake clean/carb clean + paineilma kombolla putki irrotettuna. Sit takas kiinni, ajaa johki mettätielle ja polkee lappua, kunnes voimasavut on poistunu.

              Veikkaan, et nämä siel taitaa olla. Ei olis paha hinta investoida kyl uusiakaan.
              Last edited by edva; 17-09-2025, 09:33.
              e61 530xd LCI 3/2007

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1895
                • Karjaa

                #8
                Originally posted by edva View Post
                Tarkoitin, että malliltaan olivat ennen yhellä väkäsellä. Samalla myös halvemmat, esim. nämä:


                Nyt tulpat neljällä väkäsellä nämä, jotka kai M54:seen "paremmat" sekä kalliimmat:


                Vai mitä meinasit? Valmistusmaa ei suoraan vaikuta laatuun tai hintaan.
                Itse sytytyksen kannalta noissa ei ole mitään eroa, nuo kalliimmat vain kestävät pidempään. NGK:n yksiväkäisiä tullut itse käytettyä jo vuosia kaikissa autoissa, ei jää niistä kiinni.

                Kyllähän tuo kuulostaa siltä että siellä on katti entinen kun sen iästäkään ei ole edes arvausta, ei muuta kuin vaihtoon niin eiköhän tuo sillä tokene. Vuosimallista noilla main ei voi suoraan päätellä minkä EURO-luokituksen auto on kyseessä, Traficomilla on omissa tiedoissaan.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • edva
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2018
                  • 332
                  • Pirkkala

                  #9
                  Hyvä selvennyt tulpista, kiitos.

                  70/220/ETY - 1999/102B
                  Trafissa noin. Mitä EURO-luokitusta tuo nyt sitten onkaan..?

                  Taidan laittaa nuo Schmiedmanin halpis-katit tilaukseen. Hitsailen ja vetäsen vielä noita bilteman lämpötuotteita päälle ja katotaan mitä leimasetä tuumaa.
                  e61 530xd LCI 3/2007

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4369
                    • Finnland

                    #10
                    Originally posted by edva View Post
                    Tarkoitin, että malliltaan olivat ennen yhellä väkäsellä. Samalla myös halvemmat, esim. nämä:


                    Nyt tulpat neljällä väkäsellä nämä, jotka kai M54:seen "paremmat" sekä kalliimmat:


                    Vai mitä meinasit? Valmistusmaa ei suoraan vaikuta laatuun tai hintaan.
                    Made in China -tägi puhdistettiin juuri ja kiiltää kuin uusi. Mah-ta-vaa
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 792
                      • Uusimaa

                      #11
                      Noista yksi tai moniväkäsistä tulpista: melkein mieluummin käyttäisin yksiväkäsiä. Moniväkäset tuntuu toimivan puoliksi jos sinne kertyy karstaa, antaa pientä kipinää edelleen eikä seos pala kunnolla. Tästä ei seuraa mitään hyvää. Yksiväkäsessä karstan kertyessä sytytys loppuu kokonaan ja asian huomaa ja on aika vaihtaa uusi tulppa tai selvitellä miksi sytkä on kateissa. Silloin mitään isompaa vahinkoa ei ehdi tapahtua.

                      Se perinteinen keino on ajaa kolmosella 80-100km/h kymmenen kilometriä ja siitä suoraan hakemaan päästölappu.
                      Last edited by Rattiukko; 17-09-2025, 15:16.

                      Comment

                      Working...
                      X