Omassa E34:ssä viallinen lambda aiheutti sen, että tuntui kuin yksi pytty olisi tippunut pois pelistä. Seokset luonnollisesti päin helvettiä. Tällöin kävi myös hetken tyhjäkäyntiä nätisti. Sitten alkoi se hömpötys. Pari kunnon polkaisua yli 4500rpm ja taas kävi puolisen minuuttia nätisti. Ajossa ihan mahdoton. Tarkistahan lambdat vielä, vaikka oletkin vaihtanut!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328 nykii ja on välillä tehoton
Collapse
X
-
nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Originally posted by neukka View PostNäyttäisi siltä että vaatii paljon lisätutkintaa, kalliita osia jos huvikseen alkaa vaitelemaan.. Puolat 50eur kpl = 300eur, bensapumppukaan tuskin ilmainen. Onko tosta bensapumpun tsekkauksesta kellään vinkkejä?
jos se pumppu on ehtoo puolella kun ei auton moottori jyrise siinä taustalla.
nimim: viime viikolla just yhden vastaavan tapauksen yllä mainitulla metodilla varmistanut.
kannattaa myös tarkistaa bensanpaineet jos ei ole vielä katsottu, tuo "fuel trim"- koodi viittaa sinnepäin.
Comment
-
-
98:lla ajellaan normaalisti, tuskin siitäkään johtuu. Eikä bensalinjoista löytynyt vuotoja eikä bensa haise kun esim. auton pysäyttää tms..
Eikö tuon nokka-akselin asentotunnistimen anturin (imupuoli) pitäisi viallisena antaa vikakoodi?
Pitää tsekata toi bensapumpun testi ja ne paineet, onko kotikonsteja tuohon paineiden tarkistukseen?
Comment
-
-
antaa se vikakoodin jos on totaalisen paskana. tuon bensanpaineen voit tarkistaa itse jos sulta löytyy sopeva mittari, siinä suutintukin päässä on autonrenkaan ilmaventtiiliä muistuttava liitin josta sen paineen saa mitattua ja tuon bensapumpun kyllä saa käymään ilman testeriäkin "old-school" tyyliin, oikosulkemalla johdonpätkällä bensapumpunreleen kannasta.
Comment
-
-
Olipa taas mielenkiintoa tutkia.
Otin tuon vanoksen intake johdon irti ja dadaa, käynti parantuu huomattavasti
(http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=17)
Olisikohan sittenkin tuo vanos noiden vikojen aiheuttaja, pitää tutkia vielä lisää kun tuo vika on satunnaista niin ei sitä pahinta tilaa saanut juuri nyt.
Sitten huomasin toisenkin ropleeman, tiedä sitten onko normaalia. Kun öljykorkkia kiertää auki, ja jättää raolleen kuuluu imusarjan luota/alta sellainen ujellus ääni, jatkuu niin kauan kuin pitää ölppäkorkkia raollaan, jos aukaisee korkin kokonaan käynti muuttuu raskaammaksi.
Kävin tossa välillä vedättämässä koneen lämpimäksi, ja bongasin että taaemmalta pakosarjalta lähtevä putki oli kirkkaan punainen (lämpösuojan alta paistoi kirkkaasti), onkohan toi normaalia? Toinen pakosarja ei näyttänyt läheskään niin kuumalta, en huomannut mistään välistä punoittavaa.
Comment
-
-
Originally posted by neukka View PostSitten huomasin toisenkin ropleeman, tiedä sitten onko normaalia. Kun öljykorkkia kiertää auki, ja jättää raolleen kuuluu imusarjan luota/alta sellainen ujellus ääni, jatkuu niin kauan kuin pitää ölppäkorkkia raollaan, jos aukaisee korkin kokonaan käynti muuttuu raskaammaksi.
Edit. Tässä osa numero 1. http://bmwfans.info/original/E46/Cou...1/ill-11_2194/
Muutenki jos osa on alkuperänen niin vähintään eristää sen tai hakee sellasen eristetyn mallin. Saattaa jäätyä ja öljyt tulee mäkeen.Last edited by Bääm; 05-03-2009, 00:35.330d -03 M57N
Comment
-
-
Hyvä tietää
Separaattorista ei kyllä minkäänlaista käryä, voisi juuri noilta main tuo ääni kuulua. Todennäköisesti alkuperäinen. Huomasin samassa että oli ölppäkorkkiin kerännyt ylimääräistä tahnaa..
Minkälainen homma toi separaattori on vaihtaa? Ja haittaako se moottorin toimintaa jos rikki?Last edited by neukka; 05-03-2009, 01:03.
Comment
-
-
Originally posted by neukka View PostNäyttäisi siltä että vaatii paljon lisätutkintaa, kalliita osia jos huvikseen alkaa vaitelemaan.. Puolat 50eur kpl = 300eur, bensapumppukaan tuskin ilmainen. Onko tosta bensapumpun tsekkauksesta kellään vinkkejä?
Sytkäpuolia voi testata niin että heittää puolan jonka pytty herjaa sytkähäiriötä, toimivalle pytylle ja katsoo siirtyykö sytkähäikkä myös..
Ja, polttonesteen vaihtaminen korkeaoktaanisempaan ei mielestäni ole mikään korjaus koska muuten ehjä M52 ei sellaista tarvitse (toimiakseen oikein).
Originally posted by neukka View PostEikö kukaan tiedä noista paineista?
Tosta lambdaherjasta tuli mieleen, onko pakosarja/katit/putki vakiot?Last edited by petrolhead; 05-03-2009, 17:24.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTosta lambdaherjasta tuli mieleen, onko pakosarja/katit/putki vakiot?
Sinne separaattoriin pääset käsiksi, kun purat ilmanputsarin kotelon, kaasuläpälle menevän kumiputken, imusarjasta sen säätimen siitä "päädystä" (tästä en ole ihan varma) eli läheltä vasenta loksua ja kaasuläppä. Sitten separaattori tuntuu jo kädellä. Ekalla kerralla menee vähän aikaa ihmettelyyn, mutta ei siis mikään paha homma. Separaattorille tulevista putkista muistaakseni kaksi on kiinnitetty kiertämällä. Jos siis ei lähde, purista/nyppää menetelmällä, niin älä kisko väkisin. Ja siis koko putkea tai separaattoria pitää pyöräyttää että aukeaa. Mulla ainakin oli ne putket jo vähän hauraita, että saattaa hajota irrottaessa. Materiaalina jonkin sortin ohut alumiini tms. Ei siis juurikaan taivu. Näitä myydään myös eristettyinä, mutta ovat samanlaisia kun eristämättömät, mutta päälle on laitettu jonkinlainen eriste. Kannattaa miettiä maksaako erotuksen vai eristääkö itse.330d -03 M57N
Comment
-
-
Originally posted by Bääm View PostEikös noista lambdoista ole ollut juttua, että vioittuvat todella harvoin näissä. Eli todennäköisempää on imuvuoto, joka antaa lambdan vikakoodin jostain syystä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment