Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 nykii ja on välillä tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #16
    Omassa E34:ssä viallinen lambda aiheutti sen, että tuntui kuin yksi pytty olisi tippunut pois pelistä. Seokset luonnollisesti päin helvettiä. Tällöin kävi myös hetken tyhjäkäyntiä nätisti. Sitten alkoi se hömpötys. Pari kunnon polkaisua yli 4500rpm ja taas kävi puolisen minuuttia nätisti. Ajossa ihan mahdoton. Tarkistahan lambdat vielä, vaikka oletkin vaihtanut!
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #17
      Originally posted by neukka View Post
      Näyttäisi siltä että vaatii paljon lisätutkintaa, kalliita osia jos huvikseen alkaa vaitelemaan.. Puolat 50eur kpl = 300eur, bensapumppukaan tuskin ilmainen. Onko tosta bensapumpun tsekkauksesta kellään vinkkejä?
      tuon pumpun voi testata testereiden aktivointi-toiminnolla ilman että auto on käynissä, ja kannattaakin testata koska silloin kuulee paremmin
      jos se pumppu on ehtoo puolella kun ei auton moottori jyrise siinä taustalla.
      nimim: viime viikolla just yhden vastaavan tapauksen yllä mainitulla metodilla varmistanut.

      kannattaa myös tarkistaa bensanpaineet jos ei ole vielä katsottu, tuo "fuel trim"- koodi viittaa sinnepäin.

      Comment

      • neukka
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 89
        • Kajaani

        #18
        98:lla ajellaan normaalisti, tuskin siitäkään johtuu. Eikä bensalinjoista löytynyt vuotoja eikä bensa haise kun esim. auton pysäyttää tms..

        Eikö tuon nokka-akselin asentotunnistimen anturin (imupuoli) pitäisi viallisena antaa vikakoodi?

        Pitää tsekata toi bensapumpun testi ja ne paineet, onko kotikonsteja tuohon paineiden tarkistukseen?

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #19
          antaa se vikakoodin jos on totaalisen paskana. tuon bensanpaineen voit tarkistaa itse jos sulta löytyy sopeva mittari, siinä suutintukin päässä on autonrenkaan ilmaventtiiliä muistuttava liitin josta sen paineen saa mitattua ja tuon bensapumpun kyllä saa käymään ilman testeriäkin "old-school" tyyliin, oikosulkemalla johdonpätkällä bensapumpunreleen kannasta.

          Comment

          • neukka
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 89
            • Kajaani

            #20
            Paljonkohan noi bensanpaineet pitäis olla, halppismittarilla tms. näytti auto käynnissä ~3,7bar, antoi kierrosta niin ei juurikaan vaikutusta asiaan ja hetki sen jälkeen kun sammutin oli jotain alle 2bar..

            Hajuja kellään?

            Comment

            • neukka
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 89
              • Kajaani

              #21
              Eikö kukaan tiedä noista paineista?

              Comment

              • neukka
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 89
                • Kajaani

                #22
                Olipa taas mielenkiintoa tutkia.

                Otin tuon vanoksen intake johdon irti ja dadaa, käynti parantuu huomattavasti
                (http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=17)

                Olisikohan sittenkin tuo vanos noiden vikojen aiheuttaja, pitää tutkia vielä lisää kun tuo vika on satunnaista niin ei sitä pahinta tilaa saanut juuri nyt.

                Sitten huomasin toisenkin ropleeman, tiedä sitten onko normaalia. Kun öljykorkkia kiertää auki, ja jättää raolleen kuuluu imusarjan luota/alta sellainen ujellus ääni, jatkuu niin kauan kuin pitää ölppäkorkkia raollaan, jos aukaisee korkin kokonaan käynti muuttuu raskaammaksi.

                Kävin tossa välillä vedättämässä koneen lämpimäksi, ja bongasin että taaemmalta pakosarjalta lähtevä putki oli kirkkaan punainen (lämpösuojan alta paistoi kirkkaasti), onkohan toi normaalia? Toinen pakosarja ei näyttänyt läheskään niin kuumalta, en huomannut mistään välistä punoittavaa.

                Comment

                • Bääm
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 401
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by neukka View Post
                  Sitten huomasin toisenkin ropleeman, tiedä sitten onko normaalia. Kun öljykorkkia kiertää auki, ja jättää raolleen kuuluu imusarjan luota/alta sellainen ujellus ääni, jatkuu niin kauan kuin pitää ölppäkorkkia raollaan, jos aukaisee korkin kokonaan käynti muuttuu raskaammaksi.
                  Näissähän on suljettu huohotusjärjestelmä, eli kun avaat öljykorkin, niin aiheutat samalla "imuvuodon". Sitten toi ääni... mites separaattorin kunto? Saattaa olla kalvo rikki.

                  Edit. Tässä osa numero 1. http://bmwfans.info/original/E46/Cou...1/ill-11_2194/
                  Muutenki jos osa on alkuperänen niin vähintään eristää sen tai hakee sellasen eristetyn mallin. Saattaa jäätyä ja öljyt tulee mäkeen.
                  Last edited by Bääm; 05-03-2009, 00:35.
                  330d -03 M57N

                  Comment

                  • neukka
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 89
                    • Kajaani

                    #24
                    Hyvä tietää

                    Separaattorista ei kyllä minkäänlaista käryä, voisi juuri noilta main tuo ääni kuulua. Todennäköisesti alkuperäinen. Huomasin samassa että oli ölppäkorkkiin kerännyt ylimääräistä tahnaa..

                    Minkälainen homma toi separaattori on vaihtaa? Ja haittaako se moottorin toimintaa jos rikki?
                    Last edited by neukka; 05-03-2009, 01:03.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by neukka View Post
                      Näyttäisi siltä että vaatii paljon lisätutkintaa, kalliita osia jos huvikseen alkaa vaitelemaan.. Puolat 50eur kpl = 300eur, bensapumppukaan tuskin ilmainen. Onko tosta bensapumpun tsekkauksesta kellään vinkkejä?
                      Miksi niitä pitää summamutikassa tai huvikseen vaihtaa?
                      Sytkäpuolia voi testata niin että heittää puolan jonka pytty herjaa sytkähäiriötä, toimivalle pytylle ja katsoo siirtyykö sytkähäikkä myös..

                      Ja, polttonesteen vaihtaminen korkeaoktaanisempaan ei mielestäni ole mikään korjaus koska muuten ehjä M52 ei sellaista tarvitse (toimiakseen oikein).
                      Originally posted by neukka View Post
                      Eikö kukaan tiedä noista paineista?
                      No, en tiedä mutta ei tuo matalalta paineelta vaikuta. Jos sopan saantia epäilee niin tuosta seuraavaksi olisi että uusii pa-suotimen.

                      Tosta lambdaherjasta tuli mieleen, onko pakosarja/katit/putki vakiot?
                      Last edited by petrolhead; 05-03-2009, 17:24.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Bääm
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 401
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Tosta lambdaherjasta tuli mieleen, onko pakosarja/katit/putki vakiot?
                        Eikös noista lambdoista ole ollut juttua, että vioittuvat todella harvoin näissä. Eli todennäköisempää on imuvuoto, joka antaa lambdan vikakoodin jostain syystä.

                        Sinne separaattoriin pääset käsiksi, kun purat ilmanputsarin kotelon, kaasuläpälle menevän kumiputken, imusarjasta sen säätimen siitä "päädystä" (tästä en ole ihan varma) eli läheltä vasenta loksua ja kaasuläppä. Sitten separaattori tuntuu jo kädellä. Ekalla kerralla menee vähän aikaa ihmettelyyn, mutta ei siis mikään paha homma. Separaattorille tulevista putkista muistaakseni kaksi on kiinnitetty kiertämällä. Jos siis ei lähde, purista/nyppää menetelmällä, niin älä kisko väkisin. Ja siis koko putkea tai separaattoria pitää pyöräyttää että aukeaa. Mulla ainakin oli ne putket jo vähän hauraita, että saattaa hajota irrottaessa. Materiaalina jonkin sortin ohut alumiini tms. Ei siis juurikaan taivu. Näitä myydään myös eristettyinä, mutta ovat samanlaisia kun eristämättömät, mutta päälle on laitettu jonkinlainen eriste. Kannattaa miettiä maksaako erotuksen vai eristääkö itse.
                        330d -03 M57N

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Originally posted by Bääm View Post
                          Eikös noista lambdoista ole ollut juttua, että vioittuvat todella harvoin näissä. Eli todennäköisempää on imuvuoto, joka antaa lambdan vikakoodin jostain syystä.
                          Muistui tältä foorumilta mieleen yksi tapaus jossa lambda herjasi laihaa. Viriputkeen asennettuna sensori asettui pakokaasuvirtaan väärin (oliko liian reunaan vai liian keskelle putkea, ei muista) ja siksi kertoi liian laihasta seoksesta. Siinäkin kyseessä oli M50/52
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • neukka
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 89
                            • Kajaani

                            #28
                            Täysin vakioputkisto, pakosarjat ja katalysaattorit vaihdettu 5tkm takaperin.
                            Ja polttoainesuodatin on vaihdettu.

                            Misfiret tulee aivan sekaisin, joskus löytyy jokaiselle sylinterille => ei puola vika.

                            Comment

                            • MunBemu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 27
                              • Varkaus

                              #29
                              Se voi johtua väsähtäneestä MAFfistakin.. mutta vaikuttaa aika oudolta että se vain pahenee kun vaihdat osia. olet todennäköisesti menossa oikeaan suuntaan.
                              BMW - Ajamisen iloa

                              Comment

                              • neukka
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 89
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by MunBemu View Post
                                Se voi johtua väsähtäneestä MAFfistakin.. mutta vaikuttaa aika oudolta että se vain pahenee kun vaihdat osia. olet todennäköisesti menossa oikeaan suuntaan.
                                maffikin on uusittu :/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎