sen verran taas eteenpäin päästy että uus lambda tilattu, saa nähdä kuin käy kun sen vaihtaa.
mittailtiin ja tutkittiin noita arvoja ja rikkinäiseltä se näyttäis, vaihdettu 5tkm sitten. Jollei vika ole siinä niin sitten on joku boksi pahasti sekaisin.
edit. viestissä #44 mainittu osa vaihdettu, se kumi vuoti sieltäkin eli yks vika paikka nyt vähemmän.
Enpä oo vaihtanu.. Vaihdoin huohotin systeemit ja muut, nyt auto toimii lähes 100% oikein, alakierroksille tuli todella paljon lisää vääntöä, myös selvä kaasun viive hävisi. Pätkimistä on tapahtunut enää todella vähän.
Bensatankki/imunokan asentoanturi seuraavana listalla...
Enpä oo vaihtanu.. Vaihdoin huohotin systeemit ja muut, nyt auto toimii lähes 100% oikein, alakierroksille tuli todella paljon lisää vääntöä, myös selvä kaasun viive hävisi. Pätkimistä on tapahtunut enää todella vähän.
Bensatankki/imunokan asentoanturi seuraavana listalla...
Itsellä samaa vikaa tosiaan nykimistä lämpimänä vain, kylmänä auto toimii moitteetta. Olen aika varma et tulppa tai puola sökö?
Tänään kävin ekan kerran vikakoodit poistaa tuon huohotin rempan jälkeen. Kävin ajaa n. 20km kaiken näköisellä kaasulla, vikakoodien lukuun, eikä mitään löytynyt. Auto tuntuisi toimivan, vääntöä on tasaisesti, vastaa kaasuun, varsinkin yläkierroksilla on menoa nykyisin todella mukavasti
Ei vikakoodeja.. Auto toimii täysin muuten mutta välillä tyhjäkäynnillä yrittää vielä käydä viidellä.. ei jätä tuosta vikakoodeja. Muuten koko tehoalue toimii hyvin
Voiko toi bensapumppu aiheuttaa VAIN tyhjäkäynnin käymisongelmia, vai onkohan vika sähköpuolella, puolissa/tulpissa? Tulpat vaihdettu original tuotteisiin alle 4tkm takaperin.. Onko noille puolille jotain testaus ohjetta, vai joutuuko kylmän viilesti nipun uusia ostamaan? Tulpan vaihdossa en huomannut mitään kummallista noissa puolissa päälepäin..
puolia saa ostettua yks kerrallaan ja hinta on korvikkeena 70e. ajat vian päälle ja testeriin niin pitäs ilmottaa sytkähäröö ja sylinterinumeron. sinne sitten toinen puola ja takas baanalle ja uudestaan vika päälle ja testeriin.
Ja taas tutkittiin lisää, nyt kun on jo aikaa vikamuistin nollauksesta löytyi: - Vehicle speed, idle control and auxiliary inputs - manufacturer controlled
Eikä mitään muuta.
Sitten kun antaa tyhjäkäydä ja selkeästi alkaa käymään viidellä, lukee vikakoodit ns. vika päällä:
-Cylinder misfire joka sylinterille
Auton käyttää sammuksissa, niin ei löydy muuta kuin tuo ensimmäinen.
annat auton käydä tyhjäkäyntiä ja nykit yksitellen puolan johtoja irti ja sen puolan kohdalla missä ei käynnissä tapahdu eroa kun johdon ottaa irti on vika.
Comment