Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ihme kummittelua E46:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olli t4R
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 67
    • Oulu

    Ihme kummittelua E46:ssa

    Elikkäs kaikki lähti eilen siitä että kuskin puolelta originaalin seenon lähivalon tunnit tuli täyteen ja lappu paloi. Samalla sekunnilla kaikki ajonvakautussysteemit kytkeyty kokonaan pois päältä, eikä niitä saanu päälle ku vasta monen sammutuksen jälkeen. Noh, tänään ilmeni uusia ihmeellisyyksiä, kaikki viisarimittarit (polttoaine, kierrosluku, moottorin lämpötila) paitsi kulutus, alkoivat näyttää yli puolta liikaa (eli esim jos tankki tyhjänä ni nyt näyttää puolta tankkia, kone kylmänä ni näyttää normaalia ajolämpöä, kierroksetkin on muka viisarin mukaan noin 2500rpm tyhjäkäynnillä).

    Kellään vastaavia kokemuksia? Eilen ku tuo lamppu paloi ni keliolosuhteet ihan perus muutama pakkasaste eikä mitaan ihmeellisyyksiä, tänään ku viisarit temppuilee ni on ollu n. -20astetta.


    e60 530xd m-sport lci
    e30 320ia
  • jiiärr
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 552
    • Wanda

    #2
    Originally posted by Olli t4R View Post
    Elikkäs kaikki lähti eilen siitä että kuskin puolelta originaalin seenon lähivalon tunnit tuli täyteen ja lappu paloi. Samalla sekunnilla kaikki ajonvakautussysteemit kytkeyty kokonaan pois päältä, eikä niitä saanu päälle ku vasta monen sammutuksen jälkeen. Noh, tänään ilmeni uusia ihmeellisyyksiä, kaikki viisarimittarit (polttoaine, kierrosluku, moottorin lämpötila) paitsi kulutus, alkoivat näyttää yli puolta liikaa (eli esim jos tankki tyhjänä ni nyt näyttää puolta tankkia, kone kylmänä ni näyttää normaalia ajolämpöä, kierroksetkin on muka viisarin mukaan noin 2500rpm tyhjäkäynnillä).

    Kellään vastaavia kokemuksia? Eilen ku tuo lamppu paloi ni keliolosuhteet ihan perus muutama pakkasaste eikä mitaan ihmeellisyyksiä, tänään ku viisarit temppuilee ni on ollu n. -20astetta.
    Piuhan päähän eli kannattaa ihan ekaks lukee vikakoodit
    Founder of Team Kalsari kaenni ....

    Comment

    • Olli t4R
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 67
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jiiärr View Post
      Piuhan päähän eli kannattaa ihan ekaks lukee vikakoodit
      Joo, tottakai mut ajattelin ny kuitenki kysäistä jos jollain olis vastaavasta kokemusta. Eikä muutenkaan viitsi nyt välttämättä pajalle lähtee ku lomareissulla olen parhaillaan.


      e60 530xd m-sport lci
      e30 320ia

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 922
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Ainakin veljen E39 viime talvena hävitti mittarit kokonaan ja pelleili muistaakseni muutenkin kun akku veteli viimeisiään. Akku oli kuitenkin sellaisessa kunnossa että tuntui vielä lähtevän ihan hyvin käyntiin jne.
        Ne mittarit vaan voi mennä varmaan jotenkin sekasin jos käynnistäessä käy jännite liian alhaalla.

        Eli akun vois jollain rasitustesterillä mitata ja samalla latausjännitteen, ettei oo liikaa tai liian vähän. Ja eikös ne vikakooditkin nollaudu kun pitää sitä akun piuhaa aikansa irti.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Olli t4R
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 67
          • Oulu

          #5
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          Ainakin veljen E39 viime talvena hävitti mittarit kokonaan ja pelleili muistaakseni muutenkin kun akku veteli viimeisiään. Akku oli kuitenkin sellaisessa kunnossa että tuntui vielä lähtevän ihan hyvin käyntiin jne.
          Ne mittarit vaan voi mennä varmaan jotenkin sekasin jos käynnistäessä käy jännite liian alhaalla.

          Eli akun vois jollain rasitustesterillä mitata ja samalla latausjännitteen, ettei oo liikaa tai liian vähän. Ja eikös ne vikakooditkin nollaudu kun pitää sitä akun piuhaa aikansa irti.
          Jep, pitää mittauttaa akku varalta. Ei se ainakaan käytössä mitenkään tunnu huonolta, kovallakin pakkasella jaksaa hyvin pyöräyttää käyntiin.

          Mutta jos Kuusamon suunnalla on joku joka pystyy lukemaan vikakoodit tänään tai huomenna aamupäivästä niin ottaa yhteyttä 0404188040. Kuusamossa kun ei bmw:n huoltoa Wetterin mukaan ole. Huomena lähen takas kohti Oulua eikä huvittais jäädä tuonne pakkaseen. :think


          e60 530xd m-sport lci
          e30 320ia

          Comment

          • Olli t4R
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 67
            • Oulu

            #6
            Vika korjaantui ajovalopolttimot vaihtamalla, aina ei vissiin kaikkea voi ymmärtää.


            e60 530xd m-sport lci
            e30 320ia

            Comment

            • Ody
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 93
              • Vaasa

              #7
              Veikkaisin että jotain tekemistä xenonien induktiivisen kuorman kanssa
              E36 318is Coupe

              Comment

              • Olli t4R
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 67
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Ody View Post
                Veikkaisin että jotain tekemistä xenonien induktiivisen kuorman kanssa
                Varmaan jotakin sinnepäin.. Ite en oo aiheeseen kovin syvästi perehtyny.


                e60 530xd m-sport lci
                e30 320ia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎