Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 328i Viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kessu87
    BTCF Member
    • Jun 2007
    • 39

    BMW E46 328i Viritys?

    Eli kuinka kannattais lähtee viritteleen jos haluis lisää potkua?
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Remmi, turbo tai M3
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #3
      Lastu, vapaavirtaussuodatin, rosterimurinapönttö, poikittaistuki konehuoneeseen, V-poweria tankkiin, nitroa lasinpesunestesäiliöön, Powerflexin puslat, S-sarjan kone, alustavalot, siniset parkkivalot, joku kiva "Race"-teksti auton kylkeen, ruutulipputeippaukset, kromispinneriwunderbaum, kromipeilit, paljon kromiosaa (yleensä tarjoustalo+motonet ovat hyviä paikkoja näiden hankkimiseen) ja tietysti kuski laihdutuskuurille ja kaverit pois kyydistä jos niitä on.

      Näillä muutoksilla veikkaisin alkuperäisistä 193:sta hevosvoimasta olevan tallella vielä 150 hevosvoimaa.
      Mutta ei sen väliä, ai että ku näyttää viikonloppusin kylällä hyvältä

      Eikä herneitä, oli vaan pakko. Näitä viritysjuttuja kun kysytään "harvoin".
      Eli searchilla löytyy melko paljon vapari M52:sen "tuunausta" koskevia tietoja.
      Harvemmin niille kuitenkaan mitään tehdään kun vaparin virittäminen on kallista tehojen nousuun nähden..
      E46 on muutenkin hieman vaikea virittää koska tehorajat tulevat nopeasti vastaan kun E46-sarjassa isoja koneita ei ole..

      Se on remmi tai hyrskytin kylkeen mutta lailliseksi et ihan helposti ja halvasti saa.
      Joku voi tämän avautumisen kumota jos haluaa

      Kiitos ja anteeksi.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Originally posted by peltone View Post
        Lastu, vapaavirtaussuodatin, rosterimurinapönttö, poikittaistuki konehuoneeseen, V-poweria tankkiin, nitroa lasinpesunestesäiliöön, Powerflexin puslat, S-sarjan kone, alustavalot, siniset parkkivalot, joku kiva "Race"-teksti auton kylkeen, ruutulipputeippaukset, kromispinneriwunderbaum, kromipeilit, paljon kromiosaa (yleensä tarjoustalo+motonet ovat hyviä paikkoja näiden hankkimiseen) ja tietysti kuski laihdutuskuurille ja kaverit pois kyydistä jos niitä on.

        Näillä muutoksilla veikkaisin alkuperäisistä 193:sta hevosvoimasta olevan tallella vielä 150 hevosvoimaa.
        Mutta ei sen väliä, ai että ku näyttää viikonloppusin kylällä hyvältä

        Eikä herneitä, oli vaan pakko. Näitä viritysjuttuja kun kysytään "harvoin".
        Eli searchilla löytyy melko paljon vapari M52:sen "tuunausta" koskevia tietoja.
        Harvemmin niille kuitenkaan mitään tehdään kun vaparin virittäminen on kallista tehojen nousuun nähden..
        E46 on muutenkin hieman vaikea virittää koska tehorajat tulevat nopeasti vastaan kun E46-sarjassa isoja koneita ei ole..

        Se on remmi tai hyrskytin kylkeen mutta lailliseksi et ihan helposti ja halvasti saa.
        Joku voi tämän avautumisen kumota jos haluaa

        Kiitos ja anteeksi.
        Ei tuota kumota tarvii, koska noin se on.
        Paitsi, että sä peltone unohdit ne kaksi 12-tuuman subbaria, jotka kuuluu konttiin laittaa.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by siksta View Post
          Ei tuota kumota tarvii, koska noin se on.
          Paitsi, että sä peltone unohdit ne kaksi 12-tuuman subbaria, jotka kuuluu konttiin laittaa.
          Itsestäänselvyyksiä ei tarvitse mainita

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1889
            • 01830

            #6
            Oletetaan, että topikin aloittaja meinaa ihan oikeasti virittää vehjettään. Katsohan siinä tapauksessa tuolta Kellenersiltä palikkaa. Löytyy ihan valmiita paketteja ahtamiseen tai n/a -virittämiseen. Osien laatu oman kokemuksen perusteella on hyvä. Ilmaisia kiinapaskoja ne eivät tosin ole.

            ...

            Comment

            • WnBasisti
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 69
              • Nastola

              #7
              Nokat, putkisto ja niitä varten tehty ohjelma esim. täältä:


              Pakosarja ja katit vaikka tästä:


              Noilla siitä saa varmaan kaiken vähänkään järkevän hintaisen tehon ulos ja silti rahaa menee n.4000e (vrt. ess:n halvin remmipaketti maksaa 4300e/290hp/380nm).

              Vaparinakin autoa saa nopeammaksi myös vaihtamalla kevyemmän vauhtipyörän esim. uuc motorwerksiltä:
              ModBargains.com offers the Lowest Prices Online for parts, wheels & accessories from BMW, Audi, VW, Porsche, Camaro's and more. Buy Online NOW or call 714-582-3330 to Save $$$.


              Myös perän vaihto tiheämpi välityksiseen ja lukolliseen(3.38 tai 3.46) kannattaa tehdä jos on valmis tinkimään mukavuudesta. Nyt sinulla on auto johon on mennyt rahaa noin 7000e+alusta ja jarrupäivitykset(4000e?) ja mikä parasta, autosi jälleenmyyntiarvo ei ole noussut juuri yhtään.

              Sitten vaan auto painonpudotuskuurille vaihtamalla vanteet kevyempiin ja korinosia hiilikuituisiin ja repimään autosta irti kaikki mitä se ei liikkuakseen tarvitse. Tässä vaiheessa voisi olla hyvä avata kone kokonaan ja rakentaa koko alakerta uudestaan ja teettää kansi jossain ja etsiä joku joka tekee ohjelman näille muutoksille. Lopputuloksena on auto jossa on tehoa ehkä vähän yli 300hp(?), joka on erittäin mielenkiintoinen ajettava normaali kaupunkiajossa ja jota voit ajaa vain yksinään(peltorit päässä tietysti). Arvo on laskenut huomattavasti ja se ei vieläkään pärjää M3:selle eikä edes remmitetylle 328:lle vaikka rahaa on mennyt jotakin 20-25ke:n väliltä, MUTTA jos raha ei ole este niin tuleehan tuosta nyt aika perkeleen häijy peli joten eikun vaan rakentamaan viimeistään tänään!
              E91 318i Touring -All show&no go-
              Corvette C5 -Got Vortech?-

              Comment

              • e46 ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 583

                #8
                Totta. Toisaalta tuoretta topikkia lainaten: catit tyhjiksi ja cat back plus ohjelma= 230hv. Tosin se antaa jo vakiona 205hv..
                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                Comment

                • tero_v
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 970
                  • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                  #9
                  Originally posted by e46 ci View Post
                  Totta. Toisaalta tuoretta topikkia lainaten: catit tyhjiksi ja cat back plus ohjelma= 230hv. Tosin se antaa jo vakiona 205hv..
                  näiden uudenpien autojen katit ahdistaa niin vähän, ettei niitä kannata poistaa. kaverin e38 540 2kpl katteja pois, eikä persdynolla huomannu mitään eroa katilliseen.

                  topikin alottajalle. laita remmi "vain ratakäyttöön" niin alkaa liikkua.
                  E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                  650hp/850nm 1.8bar
                  1/4m 11.48s/208km/h
                  100-150km/h 2.01s
                  100-200km/h 6.99s


                  EX jatkeet:
                  e39 528 M-Sport -99
                  e36 318is "M-sport" -92

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Kessu87 View Post
                    Eli kuinka kannattais lähtee viritteleen jos haluis lisää potkua?
                    Uudempaa vähäpäästöistä kannattaa lähteä "viritteleen" vasta kun auto on ollut alla vuoden tai kaksi....
                    Siinä ajassa se "virittelyinto" ehtii jo kääntyä sinne Laakkosen vaihtoautoriviin.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Erittäin samaa mieltä Hemin kanssa.

                      Comment

                      • bulk
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 324
                        • Sink Hell

                        #12
                        Järkevät vaihtoehdot taitaa asettua siihen, valkkaako ESS:n vai VF:n remmiahtimen





                        Molemmat toki katulaittomia, mutta remminhan voi aina (unohtaa) ottaa kadulla pois.

                        edit: Ainii ilokaasulla saa kans helposti ja halvalla hevosia. Ihan yhtä katulaillisesti. Helpoin tapa olisi varmasti siirtyä 328i->330i.
                        Last edited by bulk; 12-02-2009, 21:15.
                        [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

                        Comment

                        • johniemi
                          Newbiemmer
                          • Sep 2005
                          • 15

                          #13
                          Muuttuikos e46-mallisarjan ahtaminen laillisesti nyt helpommaksi kun Trafilta tuli uudet säädökset? Vai pysyykö edelleen hankalana? Jos helpotti niin melkein alkaisi kiinnostamaan hommata käyttikseksi e46 coupe jonka ahtaisi kevyesti.

                          Comment

                          • Juhnukka
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 604
                            • Lohja

                            #14
                            Ennen 00 vuosimallia voi pystyä virittää

                            Mutta ota ensin selvää mille päästöluokalle autosi on tyyppihyväksytty :think
                            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Teho/massasuhde pätee, samoin +20% sääntö käsittääkseni.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎