Tuosta IMM ja muutenkin livedatasta voisi joku laittaa vähän infoa, että mitä sieltä pitäisi löytyä esim. tyhjäkäynnillä. Kuitenkin sitä pääsee lukemaan helposti vaikka carsoftilla, kun noi vikakoodit tahtoo olla enemmän suuntaa antavia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tehottomuus e46 / post #39
Collapse
X
-
Originally posted by Alhimiq View PostVein auton tänään ohjelmointiin ja oppimismuistin tyhjennykseen laakkoselle...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Täytyy vaan ihmetellä että miksei lambdaa vaihdettu saman tien kun sen vika selvisi vikakoodeista. Tottakai se vaikuttaa koneen seoksiin eikä varmasti ole vetoja jos puolet pytyistä käy aivan väärällä seoksella. Ja suosi mieluummin harrastelijoiden vikakoodinlukua. Laakkonen osaa ainakin rahastaa, muusta en tiedä.- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by Mumtsi View PostTäytyy vaan ihmetellä että miksei lambdaa vaihdettu saman tien kun sen vika selvisi vikakoodeista. Tottakai se vaikuttaa koneen seoksiin eikä varmasti ole vetoja jos puolet pytyistä käy aivan väärällä seoksella. Ja suosi mieluummin harrastelijoiden vikakoodinlukua. Laakkonen osaa ainakin rahastaa, muusta en tiedä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Varmasti on kallista ja varmasti joku olisi löytynyt tekemään tuon halvemmalla. Ei ole enää halua odottaa, että asia menee kuntoon. Toivottavasti menee kuntoon. Tunnetko henkilön Helsingistä, joka pystyisi perjantaihin menneessä ohjelmoimaan tai mitä lie tekemään tuolle IMM:lle? Tai vaikkapa pystyiskö joku tyhjentämään moottoriohjauksen arvot? Laita tietoa, niin haen auton laakkoselta ja suuntaan sinne. Tarttis kato saada se perjantaihin mennessä kuntoon."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Ja lambdan vaihtohan olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten, se on varmaa. Oli mulla jokin syy. Muistaakseni syyksi esitettiin jonkun muun komponentin toimimattomuus, joka korrelloi lambdan kanssa. No, eipä ollut muu komponentti. No, tuli ainaskin kaikki imuvuodot tarksitettua + tuttava teki, niin ei tarvinnut hirveästi maksaa.
Mutta joo, yhdyn mielipiteeseen. Olisi se lambda vaan pitänyt repiä heti irti. Sain sen kuiteskin katalysaattorin kanssa, joka lambdoineen kustansi mulle sen 100€, joten. Toivottavasti kestää
"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Nyt tarvittais hieman viisaampien neuvoja.
Moottorina M52B28.
Imusarjassa on vähän öljyä, putsasin kuukausi sitten separaattorin ja letkut. Sen jälkeen silloin tällöin kylmänä on vähän pöllähtänyt. Venttiilikopan tiiviste vaihtui silloin myös.
Venttiilikopassa mihin huohotusputki tulee kiinni on sisäpuolella jonkinlainen läbyrintti ja kansi sille. Kansi on osittain irti. Miten tämä kannattaa kiinnittää?
Erotteleeko se mahdollisimman paljon öljyä pois ennen huohotinputkea? Voisiko olla osasyynä että imusarjaan päässyt öljyä? Öljyä on luonnollisesti vähän kadonnut.
Huomenna haen uuden separaattorin kun tuon puhdistaminen taisi olla total fail.
Vinkkejä? Ideoita?
EDIT:
I believe it's related to the oil/air separator system, in my humble opinion. Water in the cylinders is white as it is steam. This is due to blown cylinder head gasket. It will 'smoke' continuously, not just for 10 seconds. Intake vacuum will pull in water on each intake stroke and blow out steam
Sama vika ilmeisesti mulla, oli kyllä vielä karumman näköinen tuo kalvo muttei rikki. En ihan täysin ymmärtänyt tuosta tekstistä miksi savuttaa vain hetken?Last edited by Lanakt; 06-07-2009, 23:40.
Comment
-
-
Tama ongelma on muodostumassa jo aikamoiseksi.
Ongelma on tehottomuus. Vaihdettu osia:
- Ilmamassamittari. tehty myos uudelleen ohjelmointi
- vialliset lambdat, jotka antoivat vikakoodia 4-6 sylintereilta.
- tyhjakayntiventtiili (?). Sellainen musta laatikko imusarjassa kiinni.
- huohotin ja huohotinletkut.
- Vaihdettu lohkon 4-6 katalysaattori pakosarjoineen.
- muut imusarjan laheisyydessa olevat letkut on tarkistettu.
Ongelmana on tehottomuus. Viimeksi kun vaihdettiin ilmamassamittari, auto toimi hyvin 2 viikkoa. Nyt tehoa loytyy silloin talloin. Varsinkin kuumalla ilmalla.
Tehottomuudessa auto kayttaytyy oudosti. Yleensa tehottomuus ilmenee kuumalla ilmalla!!!!! Kun kiihdyttaa 80-120, viitosvaihteella, kuuluu jostain moottorista kamalaa jyrinaa. Auto kiihtyy juuri ja juuri, mutta vauhtiin kylla paasee. Samalla auto heittelehtii tieta pitkin (!!!!!!!) ja aina pitaa ohjailla autoa, jotta tiella pysyy. Samassa tilanteessa, kun tehoja loytyy, auto kiihtyy paremmin 80-120 viitosella ja polkimessa tuntuu, etta jotain tapahtuu - auto kiihtyy. Auto ei myoskaan harhaile tiella, vaan on ihan tukevasti menossa. Lisaksi kun lahtee liikkeelle, konehuoneessa huutaa jokin, taitaa olla tuuletin. Huutaa enemman, kuin pitaa.
Kun tehoa loytyy, kuuluu, kun konehuoneessa nakuttaa jokin. Nakutus ei kuulu, kun ikkunat ovat kiinni. Nyt kun on kesa ja ikkunat ovat auki ja kun ajaa jonkun muurin vieressa, kuuluu erittain selvasti, etta jokin nakuttaa. Tehottomassa tilassa ei nakuta. Nakutus kuuluu enemman oikean pyoran suunnalta. Tyhjakaynnilla myos tuota nakuutusta on kuullut ja silloin todennut tuon nakutuksen oikealta puolelta.
Myos tallainen on huomattu. Kuumalla ilmalla palattiin Mikkelin suunnalta. Auto kulki jotenkuten. Aina valilla meni tuo ns. tuuletin paalle. Kuului, kun konehuoneesta jokin huusi. Tehot tipahti dramaattisesti. Ei voinnut ajatella ohittavan. Parin minuutin jalkeen tuuletin hiljeni ja ne menetetyt tehot palasivat.
Olisin kiitollinen neuvoista."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostSamalla auto heittelehtii tieta pitkin (!!!!!!!) ja aina pitaa ohjailla autoa, jotta tiella pysyy.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKatalysaattorista rojut irti ja putki tukossa :think
Vai olikos ne jo vaihdettu?
Luulis että jos katit on tukossa meno on nahkeaa koko ajan."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Ilmastoinnin kompyra saattaa olla jumissa. En osaa sitä testata. Pystyykö sitä mitenkään havainnoimaan, jarruttaako ilmastointi?
Nyt kun auto on tehoton, niin en käytä tuota ilmastointia. Ei auta, kuitenkin siitä puuttuu se potku, joka oli siinä silloin, kun ilmamassamittari vaihdettiin. Sitäkin kesti 2 vk.. ://. OUTOA!!!
TJJ: Kaikki puslat on tarkistettu. Takapää on jämäkkä. Etupäässä alatukivarsien kumatkin pyörän läheiset kumihelat antavat periksi. Tämä on todennettu noin 1,5 kk sitten, jonka jälkeen vaihdettiin IMM. Kulku oli erinoimaista ja auto ei heittelehtinyt. Tätä heittelehtimistä esiintyy VAIN silloin, kun auton tehot ovat jossain muualla, kun sen pitäisi olla ja moottorista kuuluu kovaa jyrinää, kun kaasua painaa. Kun kaasua ei paina, jyrinää ei kuulu. Tehottomassa tilassa kaasua kun painaa, niin ei ole sitä tehon tuntua, vaikka auto liikkuukin.Last edited by Alhimiq; 13-07-2009, 09:17."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Comment