Kyllä varmasti on! Varinävaimennin pyörä, muistaakseni olikohan joku paininut myös kyseisen pyöränkanssa. Tätä juuri hain että vika on pakko olla moottorissa/ sen ohjauksessa.
No niin nyt olis värinäpyörä ja hihnat vaihettu, tuloksena sama tuttu tärinä kiihdyttäessä.
Tokihan tuon vaihto oli ajankohtainen kun oli jo rikki ja käyntikin tasaantu joten ei menny hukkaan sekään.
Vanteet varmasti suorat? Ei auta vaikka saisi kuinka tasapainoon jos ovat kierot niin kyllä se tärinä tuntuu. Eikös nois ny tarvi mitään merkittävää vekkiä olla, yleensä mat.prof. renkaalla sisäreunalle painuu suoria kohtia ja ravistaa.
Taas olis iltapäivä vietetty auton parissa ja tälläkertaa saatiin kuntoon. Ihmeiden aika ei sittenkään ole ohi.
Elikkä vaihtovuorossa oli moottorinkumityynyt jotka oli ihan ehjän näköset, nämä vaihtamalla ravistuksesta tuli loppu...
Samalla tuli korjattua pakoputken haitari osa.
Kaikki osat mitä on vaihettu on ollu jo vaihtokunnossa ja jollain tapaa osallisia tärinään kiihdyttäessä.
Päivä jolloin bemari toimii... Joutuu varmasti juhlistamaan tätä harvinaista hetkeä.
Onko vinkkejä noiden tukikumien vaihtoon? Onko kuinka iso homma? Haitko motonetistä/kl vai marmorilta? Itellä varmasti auttais tohon tärinään niiden vaihto.
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Onko vinkkejä noiden tukikumien vaihtoon? Onko kuinka iso homma? Haitko motonetistä/kl vai marmorilta? Itellä varmasti auttais tohon tärinään niiden vaihto.
Kl-varaosilta hain tukikumit ei ole ihan kauheen vaikee vaihtaa. Pohjasta ylimääräiset suojat pois ja tunkkaa moottoria hieman ylöspäin, sitten vaan kumien ruuvit auki ja vaihtaa uudet tilalle...
No niin, ketjun aloittajana kerron tilannekatsauksen omasta kiesistäni. Tässä on näköjään keskustelu päässyt "karkailemaan" ihan muunlaisin tärinäongelmiin.
Omaani siis on vaivannut kiihdytettäessä vapina/tutina joka tuntunut tulevan takaa nopeuksilla 70-90km/h.
Vaihdettuja osia kardaanin tukikumi ja sittemmin tehtiin kardaanin tarkastus. "Paluok" nimimerkiltä löytyi ratkaiseva ajatus. Vetonivelet kun rasvasi moS2 rasvalla, niin vaiva katosi. Luultavasti kohta nuo nivelet saa vaihtaa, koska ovat melko kuivana pyörineet. Lisättiin joka niveleen rasvaa reilulla kädellä suojakumin kapeammasta päästä injektioruiskulla. Tämä korjaus nyt kuitenkin tuntui selvittävän koko vian, joten tämä thread voidaan katsoa omalta osaltani selvitetyksi.
Muille vastaavan ongelma kanssa pähkäileville suosittelen tarkistamaan vetonivelten rasvat samalla kun vaihtelee kardaanin kumia ja tukilaakereita. Vanha rasva "häipyy" ja kuivuu ajan myötä, sitten tietyssä asennossa/ pyörintänopeudessa nivel takkuilee ja alkaa tärisemään.
No niin, ketjun aloittajana kerron tilannekatsauksen omasta kiesistäni. Tässä on näköjään keskustelu päässyt "karkailemaan" ihan muunlaisin tärinäongelmiin.
Omaani siis on vaivannut kiihdytettäessä vapina/tutina joka tuntunut tulevan takaa nopeuksilla 70-90km/h.
Vaihdettuja osia kardaanin tukikumi ja sittemmin tehtiin kardaanin tarkastus. "Paluok" nimimerkiltä löytyi ratkaiseva ajatus. Vetonivelet kun rasvasi moS2 rasvalla, niin vaiva katosi. Luultavasti kohta nuo nivelet saa vaihtaa, koska ovat melko kuivana pyörineet. Lisättiin joka niveleen rasvaa reilulla kädellä suojakumin kapeammasta päästä injektioruiskulla. Tämä korjaus nyt kuitenkin tuntui selvittävän koko vian, joten tämä thread voidaan katsoa omalta osaltani selvitetyksi.
Muille vastaavan ongelma kanssa pähkäileville suosittelen tarkistamaan vetonivelten rasvat samalla kun vaihtelee kardaanin kumia ja tukilaakereita. Vanha rasva "häipyy" ja kuivuu ajan myötä, sitten tietyssä asennossa/ pyörintänopeudessa nivel takkuilee ja alkaa tärisemään.
Comment