Announcement

Collapse
No announcement yet.

330da outo häikkä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    330da outo häikkä

    Elikkä seuraavanlainen homma ilmennyt pari kertaa ajossa. Kun ajaa jonkun matkaa 6kymppiä vaihteisto sportti asennossa ja lyö lämän tiskiin,niin lähtee niinkuin lehmä makuulta eli ei mihinkään.Kulutusmittari nousee tappiin ja kiihtyy tosi tunkkaisesti,aivan kuin ei kickdowni toimisi ollenkaan...D-asennossa ei tee vikaa koskaan eikä manuaalipuolella.160 tonnia ajeltu katiska ja lootan öljynvaihdoista ei tietoa.Onko kellään sattunu samanlaista vikaa kohdille tai tietoa mikä tuohon auttais
    Last edited by samppa...; 10-06-2009, 19:19.
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    #2
    Lainataampa tätä omaa topiccia tämän valtavan vastaus tulvan ohella.Elikkä voisko tämä ihme puutuminen tehoissa välillä johtua viallisesta ilmamassa mittarista?Nyppäsin piuhan irti ja ajelin kunnon lenkin sen jälkeen,niin ei teho hävikkiä tehnyt kertaakaan..Ja muutenkin kulku puoli oli aika terveen oloista.Mitä nyt hivenen laiskemmin kiihtyi 80-120 kokeilussa keppi d-asennossa,piuha irti 6,7sek ja piuha kiinni 5.6 sek.Ja heti kun laitoin johdon takasin niin teki hyytymisen jälleen.Voiko tuo vika olla tuossa maffissa kun vain silloin tällöin näin oireilee?Vai mistä kannattaa alkaa oireitä etsimään

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Vikakoodien luvulla tuon ongelman kartoittamisen voisi aloittaa.

      MAFfi voi oireilla kyllä juuri noinkin.. Tai siirtopumppu tai.... -Arvaillahan voi vaikka kuinka.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • samppa...
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 117
        • .

        #4
        Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..Niin ja auto limingassa
        Last edited by samppa...; 01-07-2009, 16:04.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by samppa... View Post
          Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..
          Clavu... http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=9861
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #6
            Jos olis paikkakunta näkyvissä niin joku voi jopa tarjoutua lukemaan koodit
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.

              Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.

              Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.

                Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.

                Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
                Mielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.

                Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Mielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.

                  Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
                  Eipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".

                  Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Incidious
                    Banned
                    • Apr 2009
                    • 123
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Eipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".

                    Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.
                    Hmm. taitaapa sitten olla suunnitelma huomiseksi. Nimittäin EGR:n kans räplääminen. karvan verran alkaa hermoon ottaa kun ohitustilanteessa ei tapahdukkaan yhtään mitään. Kiitokset vielä Clavurion:lle softapuukotuksesta ps. ainakaan kotimatkalla ei vielä airbagin valo syttyny

                    Comment

                    • samppa...
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 117
                      • .

                      #11
                      No nyt pari päivää tullut ajeltua tuon alipaineletkun tulppauksen jälkeen ja kertaakaan ei ole tuo vika tullut päälle.Ja kuten clavurion mainitsikin niin tuli vetoja lisää alakierroksille että persedynollakin huomasi heti ekavetoa ottaessa.Jospa se ois nyt ollut tässä se vika,ei auta kun ajella ja kuulostella tilannetta.Kiitokset vielä Clavurionille avusta.

                      Comment

                      • samppa...
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 117
                        • .

                        #12
                        Eipä vika hävinnytkään näköjään minnekään,piteli ilmeisesti kesä lomia välillä...Pari kertaa tehny saman hommelin jälleen.Tasakaasulla ajon jälkeen kiihdyttäessä taas hevoset laitumella..palaavat takasin hetken ajon jälkeen,outoa.kellään ideoita mitä tuolle alkais tekemään.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Täällä etelässä täsmälleen samanlainen tapaus ja tuohon en ainakaan itse pysty muuta kuin arvailemaan ennen kuin joku kokeilee että vika on joko turbon solenoidissa tai turbossa.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • samppa...
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 117
                            • .

                            #14


                            tuolta osa n.1,voisko olla asiaan vaikutusta koska ahdot häviää tyystiin kun vika tulee päälle?Eräällä tutulla oli volvo tehny vähän samaa ja oli korjaantunut tuon osan vaihdolla.Btw,ohjaako tuo osa just ahtopaineita vai mitä tuo tekee,viisaammat kertokaa.

                            Comment

                            • Incidious
                              Banned
                              • Apr 2009
                              • 123
                              • Kainuu

                              #15
                              onko tälle löytynyt vikaa selville? itse painin vieläkin saman vian kanssa. kokeilin eri ilmamassamittaria jolla ei ollut vaikutusta. jos ajelee massamittarin piuha irti niin vikaa ei ilmesty

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎