Elikkä seuraavanlainen homma ilmennyt pari kertaa ajossa. Kun ajaa jonkun matkaa 6kymppiä vaihteisto sportti asennossa ja lyö lämän tiskiin,niin lähtee niinkuin lehmä makuulta eli ei mihinkään.Kulutusmittari nousee tappiin ja kiihtyy tosi tunkkaisesti,aivan kuin ei kickdowni toimisi ollenkaan...D-asennossa ei tee vikaa koskaan eikä manuaalipuolella.160 tonnia ajeltu katiska ja lootan öljynvaihdoista ei tietoa.Onko kellään sattunu samanlaista vikaa kohdille tai tietoa mikä tuohon auttais
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330da outo häikkä
Collapse
X
-
Lainataampa tätä omaa topiccia tämän valtavan vastaus tulvan ohella.Elikkä voisko tämä ihme puutuminen tehoissa välillä johtua viallisesta ilmamassa mittarista?Nyppäsin piuhan irti ja ajelin kunnon lenkin sen jälkeen,niin ei teho hävikkiä tehnyt kertaakaan..Ja muutenkin kulku puoli oli aika terveen oloista.Mitä nyt hivenen laiskemmin kiihtyi 80-120 kokeilussa keppi d-asennossa,piuha irti 6,7sek ja piuha kiinni 5.6 sek.Ja heti kun laitoin johdon takasin niin teki hyytymisen jälleen.Voiko tuo vika olla tuossa maffissa kun vain silloin tällöin näin oireilee?Vai mistä kannattaa alkaa oireitä etsimään
-
-
Vikakoodien luvulla tuon ongelman kartoittamisen voisi aloittaa.
MAFfi voi oireilla kyllä juuri noinkin.. Tai siirtopumppu tai.... -Arvaillahan voi vaikka kuinka.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..Niin ja auto limingassaLast edited by samppa...; 01-07-2009, 16:04.
Comment
-
-
Originally posted by samppa... View PostOnko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..
Comment
-
-
Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.
Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.
Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTaisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.
Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.
Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostMielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.
Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".
Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.
Comment
-
-
No nyt pari päivää tullut ajeltua tuon alipaineletkun tulppauksen jälkeen ja kertaakaan ei ole tuo vika tullut päälle.Ja kuten clavurion mainitsikin niin tuli vetoja lisää alakierroksille että persedynollakin huomasi heti ekavetoa ottaessa.Jospa se ois nyt ollut tässä se vika,ei auta kun ajella ja kuulostella tilannetta.Kiitokset vielä Clavurionille avusta.
Comment
-
-
Täällä etelässä täsmälleen samanlainen tapaus ja tuohon en ainakaan itse pysty muuta kuin arvailemaan ennen kuin joku kokeilee että vika on joko turbon solenoidissa tai turbossa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment