Ongelma on sellainen, että täyskaasukiihdytyksessä auton kiihtyvyys hyytyy selvästi 2000 rpm kohdalla kunnes hieman ennen 3000 rpm taas paranee selvästi. Osakaasulla kiihdyttäessä ongelmaa ei ilmene. Kysymys on, että mikä tämän mahdollisesti aiheuttaa? Vikaa on selvitelty sen verran, että vikakoodit on luettu -> ei vikoja. Myös live-dataa on luettu, mistä selvisi, että ahtopaineet nousevat hitaasti ollen vasta yläkierroksilla sen mitä pitääkin. EGR on otettu pois käytöstä ja imusarjaa puhdistettu. Ilmamassamittari on vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen sekä ohjelmoitu. Turbon ohjaussolenoidi on myös vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen. Lisäksi ohjaussolenoidia edeltävä alipainesäiliö on uusittu (entinen omistaja oli ohittanut vanhan rikkinäisen). Myös kaikki turbon ohjaukseen liittyvät alipaineletkut on uusittu. Seuraavaksi olisi tarkoitus vielä tarkastaa ahtopaineanturi.
Testasin autoa siten, että ohitin turbon ohjaussolenoidin kokonaan ja kas, silloin veti hyvin tuon kierroalueen läpi. Onko kellään ajatuksia mikä mättää? Voisiko jakajapumppu oikutella tuolla tavoin? Toisaalta auto on ollut tuollainen jo useamman 10tkm eikä ongelma ole pahentunut.
Testasin autoa siten, että ohitin turbon ohjaussolenoidin kokonaan ja kas, silloin veti hyvin tuon kierroalueen läpi. Onko kellään ajatuksia mikä mättää? Voisiko jakajapumppu oikutella tuolla tavoin? Toisaalta auto on ollut tuollainen jo useamman 10tkm eikä ongelma ole pahentunut.
Comment