Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d (100kW) hyytyy täyskaasukiihdytyksessä **kunnossa tällä hetkellä**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heke68
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 43
    • Porvoo

    #16
    Ei sitten ainakaan saa tarpeeksi mehua... mulla ennen maffin koodausta vaelsi kiihtyvyys ja kulutusmittarin neula samalla.

    Originally posted by huupi View Post
    Mulla menee nyt lastutettuna juurikin valmistajan aikoihin kaikki kiihtyvyydet. Ennen sitä ajat olivat todella heikkoja puutumisesta johtuen. Kulutusmittari painuu kyllä pohjaan kaikilla vaihteilla, paitsi silloin kun hyytyminen tapahtuu, jolloin viisari nousee n. 12l kohdalle.
    E90 325d -07

    ex-bemut
    E21 316 -81
    E28 520i -82
    E46 320d touring -01

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1196
      • Tyrnävä

      #17
      Kiitoksia tiedosta ja hyvistä linkeistä. Pikaisesti lukemalla tuo Briteissä oleva pulju näyttäis tarjoavan 35 £:lla edc:n tarkastuksen rahtikuluineen. Toinen juttu on sitten tuleeko otettua toimivasta autosta osa irti ja lähettää maailmalla tietämättä onko vika edes siinä. Mitä sitä on valmis tekemään, jotta auto tulee kuntoon... :think

      Originally posted by Tojopa View Post

      Tosin eniten epäilen näissä VP44-pumpulla varustetuissa olevan pumpun ohjauselektroniikassa (EDC) vikaa. Maailmalla pumppujen EDC-bokseja on onnistuneesti korjailtu, ja ilmeisesti kotomaassakin muutama firma kyseistä hommaa jo tekee. Jossain oli, että jopa yli 90% VP44 vioista olisi juurikin EDC:ssä, ja itse mekaaninen puoli olisi pumpussa varsin kestävää.


      http://www.vp44diesel.de/english
      I01 i3s 94

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #18
        No nii! Huolto ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Puhdistin myös maffin samalla. Se on kylläkin varmaan 2v vanha tarvikeosa. Mulla on autossa 463tkm taulussa mutta turbo siihen on joskus vaihdettu ei tietoa millon.Pitäs varmaan aloittaa tosta maffin vaihdosta originaali osaan ja tehdä se päivitys. Sitten imusarja irti ja vaihtaa se ahtopaineanturi samalla kun puhdistaa imusarjan. Sitten vasta suutin remonttia...... Niin ja mun auto on 11/00 käyttöön otettu 320dat.
        edit
        Mitenkäs se alipaine säiliö? ei olis kallis eikä paha vaihtaa.
        HUUPI
        Kun olet ohittanut tuon turbon ohjaus-solenoidin,niin oletko laittanut sen solenoidille tulevan alipaineletkun suoraan turbon kelloon? Eikös siihen tule kokoajan imua? Sehän säätää johdesiivet silloin kokonaan toiseen äärilaitaan. Ja ilmeisesti juuri siihen suuntaan että ahtaa kokoajan täysillä.
        Last edited by kalkkuna; 23-06-2009, 14:32. Reason: unohtu
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1196
          • Tyrnävä

          #19
          Originally posted by kalkkuna View Post
          Mitenkäs se alipaine säiliö? ei olis kallis eikä paha vaihtaa.
          Tais jollain jossain vanhassa topicissa aiheuttaa haljennut säiliö vastaavia oireita. Itselläni tuo oli jostain syystä ohitettu kokonaan (rikki?)

          Originally posted by kalkkuna View Post
          Kun olet ohittanut tuon turbon ohjaus-solenoidin,niin oletko laittanut sen solenoidille tulevan alipaineletkun suoraan turbon kelloon? Eikös siihen tule kokoajan imua? Sehän säätää johdesiivet silloin kokonaan toiseen äärilaitaan. Ja ilmeisesti juuri siihen suuntaan että ahtaa kokoajan täysillä.
          Juurikin niin tein ja niin tekee. Piti saada selvyys, että ahtaako täysillä milloinkaan. Ja tuntui ahtavan.
          I01 i3s 94

          Comment

          • kalkkuna
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 864
            • vaajakoski

            #20
            Jep jep. No täytyy tässä yrittää saada tuo kuntoon. On niin ärsyttävä/vaarallinen ajaa. Kun välillä toimii ihan ok välillä tosi huonosti. Oli aika ylläri kun viimeviikolla ohitin yhtä autoa ja rinnalla hävis tehot,no pidin vaan monon lattiassa niin kohta oli taas vetoja.
            VW sharan 1,8T
            e30 318i 4d -89 projekti
            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

            Comment

            • kalkkuna
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 864
              • vaajakoski

              #21
              No nii vaihdoin mittarin toissapäivänä. KL-varaosasta hain boschin mittarin. Auto parani huomattavasti. Mutta mutta Konehuoneesta alkoi kuulumaan ylimääräinen "vihellys" mitä ei ennen kuulunut. Taitaa vuotaa jostain kun ahtopaine nousee niin se alkaa. Vihellys pysyy koko ajan yhtä voimakkaana esim kun ajaa pitkään ylämäkeen ja kiihdyttää tasaisesti, ääni ei muutu vaikka vaihteet vaihtuu. Niin ja kylmänä ei kuulu ääntä mutta kun lämpömittari nousee eka viivalle niin sitten jo viheltää. Täytyy hieman tutkia.

              Sitten vielä siitä koodauksesta mittarin laatikossa oli lappu jossa luki että jos vanha mittari on loppunumeroltaan 314 tai pienempi niin tarvii koodata. Mulla taas oli 467 se numero ja saman näköinen kun se uusi.Kun vaihdoin aiemmin sen tarvikemittarin niin vaihdoin pelkän sielun.
              VW sharan 1,8T
              e30 318i 4d -89 projekti
              e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

              Comment

              • huupi
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 1196
                • Tyrnävä

                #22
                Hieman on tullut lisätietoa auton käyttäytymisestä, kun asensin ahtopainemittarin. Ongelma ei ainakaan johdu alhaisista ahtopaineista, sillä nätisti nousee paine täyskaasukiihdytyksessä aluksi sinne 1,4-1,5 bariin ja ahdot pysyvät koko ajan, siis myös sen hyytymisen aikana, vähintään 1 bar. Paine tosin vaihtelee nykimisen tahtiin 1,4 ja 1,0:n välillä, ikään kuin ahdot nousisivat liian ylös, jolloin "piikittää" ja paineet tippuu yhteen, josta taas nousevat hyvin pian 1,4:ään, josta taas tippuu. Ykkösellä ja kakkosella kiihdyttäessä paineet nousee hetkellisesti jopa 1,7:ään. Myös kolmosella yläkierroksilla kiihdyttäessä paineet on 1,4:ssä. Eikös muuttuvasiipisen turbon pitäisi ahtaa vähemmän yläkierroksilla? Alkaako tämä vaikuttamaan jo turbo-vialta, siivet jumissa? Arvailen vain, mutta jospa jollakulla olisi tietoa.
                I01 i3s 94

                Comment

                • Heke68
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 43
                  • Porvoo

                  #23
                  Mulla käyttäytyi auto tolleen ennen IMM:n softausta, ahtoi liikaa ja piikkasi sitten ja auto meni vikatilaan. Vaikuttaisi siltä, ett turbon siivet jumittaisi.
                  E90 325d -07

                  ex-bemut
                  E21 316 -81
                  E28 520i -82
                  E46 320d touring -01

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1196
                    • Tyrnävä

                    #24
                    Originally posted by Heke68 View Post
                    Mulla käyttäytyi auto tolleen ennen IMM:n softausta, ahtoi liikaa ja piikkasi sitten ja auto meni vikatilaan. Vaikuttaisi siltä, ett turbon siivet jumittaisi.
                    Tuostahan voisi myös päätellä, että mun kannattaisi käydä uudelleen ohjelmoimassa maf. Mutta kun se on tehty vuosi sitten.. Tosin ei kai se ainutkertaista olisi, että reisille olisi mennyt remontti merkkiliikkeessä.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • kalkkuna
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 864
                      • vaajakoski

                      #25
                      Vielä en ole itse ehtinyt etsiä vihellyksen aiheuttajaa. Nyt viheltää kylmällä moottorilla myös. Välillä auto hieman tehoton mutta välillä taas ihan jees. Täytyy sitten kirjotella lisää kun on tietoa.
                      VW sharan 1,8T
                      e30 318i 4d -89 projekti
                      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1196
                        • Tyrnävä

                        #26
                        Originally posted by huupi View Post
                        Ykkösellä ja kakkosella kiihdyttäessä paineet nousee hetkellisesti jopa 1,7:ään. .
                        Nyt kun olen enemmän seuraillut ahtopaineen käyttäytymistä, niin paineet nousevat vielä tuosta 1,7:stä jopa kahteen bar:iin. Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Tässä oli pitkään tutkittu erästä 530d tapausta joka myös ahtoi liikaa. Syyksi paljastui väljistyneet laakerit turbossa. Pakopuolen siivet olivat osuneet ahtimen säätösiipiin ja pari siipeä oli vääntynyt niin että jumitti eikä ahtoja saanut rajoitettua.
                          Kantsii ainakin laakerin välykset kokeilla ja jos välystä on havaittavissa turbo pöydälle niin näkee mikä on tilanne.
                          Last edited by Supa; 13-07-2009, 13:19.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Maddox
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 27

                            #28
                            Moro! Olen tässä n. vuoden taistellut teho ongelmaisen e46 320d -00 kanssa..
                            Olen seurannut kaikkia topickeja missä näistä on ollu puhetta ja sitä mukaa olen autoon palikkaa vaihtanut. Ilmamassamittari, ahtopaine anturi, turbon mankkuventtiili ja monta muuta osaa on tullu vaihdettua ja auto on käyny monella korjaamolla. Nyt auto on kunnossa mutta ei se helpolla tullut.. auto oli tammerdieselillä lakalaivasssa tutkittava, tutkivat melkein kaiken mahdollisen ja sitten luovuttivat ja sanoivat että seuraavaksi rupee maksaan isoja summia jos edetään, sanoivat että vie hariselle valkeakoskelle. Näin tein ja Harinen sanoi että turbo ahtaa liikaa, siivet jumittaa. Mittarissahan mulla on 100t. Tammerdieselissäkin olivat turboa testanneet mutta vain niin että siivet aukee kokonaan.. sillä ei selviä että siivet jumittaa niinkun mulla teki. No sitten varasin hariselle ajan ja turbo vaihdettiin. Harisella sanottiin että nyt on kunnossa mutta kun lähdin ajeleen niin sama aaltoileva teho ongelma oli vieläkin. Soitto hariselle ja sielä sitten ruvettiin ihmetteleen mikä vikana. Sitten tuli hariselta soitto että turbon vaihdon jälkeen pitää nollata "mukautumat" ecu:sta. Eli auto oli turbon vaihdonkin jälkeen samanlainen koska auto oli opetellut viallisen turbon viat. Mukautumien nollauksen jälkeen auto tuli kuntoon ja kiihtyy tasaisesti!! Huh huh tulipahan sepostus mutta toivottavasti siitä selvän saa!?
                            E46 320d 2000

                            Comment

                            • KATKU
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 230
                              • Vaasa

                              #29
                              Originally posted by Maddox View Post
                              Moro! Olen tässä n. vuoden taistellut teho ongelmaisen e46 320d -00 kanssa..
                              Olen seurannut kaikkia topickeja missä näistä on ollu puhetta ja sitä mukaa olen autoon palikkaa vaihtanut. Ilmamassamittari, ahtopaine anturi, turbon mankkuventtiili ja monta muuta osaa on tullu vaihdettua ja auto on käyny monella korjaamolla. Nyt auto on kunnossa mutta ei se helpolla tullut.. auto oli tammerdieselillä lakalaivasssa tutkittava, tutkivat melkein kaiken mahdollisen ja sitten luovuttivat ja sanoivat että seuraavaksi rupee maksaan isoja summia jos edetään, sanoivat että vie hariselle valkeakoskelle. Näin tein ja Harinen sanoi että turbo ahtaa liikaa, siivet jumittaa. Mittarissahan mulla on 100t. Tammerdieselissäkin olivat turboa testanneet mutta vain niin että siivet aukee kokonaan.. sillä ei selviä että siivet jumittaa niinkun mulla teki. No sitten varasin hariselle ajan ja turbo vaihdettiin. Harisella sanottiin että nyt on kunnossa mutta kun lähdin ajeleen niin sama aaltoileva teho ongelma oli vieläkin. Soitto hariselle ja sielä sitten ruvettiin ihmetteleen mikä vikana. Sitten tuli hariselta soitto että turbon vaihdon jälkeen pitää nollata "mukautumat" ecu:sta. Eli auto oli turbon vaihdonkin jälkeen samanlainen koska auto oli opetellut viallisen turbon viat. Mukautumien nollauksen jälkeen auto tuli kuntoon ja kiihtyy tasaisesti!! Huh huh tulipahan sepostus mutta toivottavasti siitä selvän saa!?
                              Hyvä, että auto tuli kuntoon.
                              Pitikö vanha turbo mitään normaalista poikkeavia ääniä ?

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1196
                                • Tyrnävä

                                #30
                                Originally posted by Maddox View Post
                                Moro! Olen tässä n. vuoden taistellut teho ongelmaisen e46 320d -00 kanssa..
                                Olen seurannut kaikkia topickeja missä näistä on ollu puhetta ja sitä mukaa olen autoon palikkaa vaihtanut. Ilmamassamittari, ahtopaine anturi, turbon mankkuventtiili ja monta muuta osaa on tullu vaihdettua ja auto on käyny monella korjaamolla. Nyt auto on kunnossa mutta ei se helpolla tullut.. auto oli tammerdieselillä lakalaivasssa tutkittava, tutkivat melkein kaiken mahdollisen ja sitten luovuttivat ja sanoivat että seuraavaksi rupee maksaan isoja summia jos edetään, sanoivat että vie hariselle valkeakoskelle. Näin tein ja Harinen sanoi että turbo ahtaa liikaa, siivet jumittaa. Mittarissahan mulla on 100t. Tammerdieselissäkin olivat turboa testanneet mutta vain niin että siivet aukee kokonaan.. sillä ei selviä että siivet jumittaa niinkun mulla teki. No sitten varasin hariselle ajan ja turbo vaihdettiin. Harisella sanottiin että nyt on kunnossa mutta kun lähdin ajeleen niin sama aaltoileva teho ongelma oli vieläkin. Soitto hariselle ja sielä sitten ruvettiin ihmetteleen mikä vikana. Sitten tuli hariselta soitto että turbon vaihdon jälkeen pitää nollata "mukautumat" ecu:sta. Eli auto oli turbon vaihdonkin jälkeen samanlainen koska auto oli opetellut viallisen turbon viat. Mukautumien nollauksen jälkeen auto tuli kuntoon ja kiihtyy tasaisesti!! Huh huh tulipahan sepostus mutta toivottavasti siitä selvän saa!?
                                Miten sulla auto sitten kiihtyi ennen kuin se tuli kuntoon? Noin kuin itse olen kuvannut aiemmissa viesteissäni (nykimällä)?
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎