Otetaas kysymys tänne.
Huomasin sigun autossa että rattia kääntäessä kuuluu jokin ihme suhina jostain. Avasin konepellin ja huomasin että jumankauta tehostajan öljysäiliö ruikkii öljyä pihalle.
Pistin kaverin käänteleen rattia niin se vaan ruikki öljyä menemään siitä korkin reijästä. Avasin korkin ja säiliö oli piripinnassa vaikka en ole vuoteen lisännyt öljyä sinne suuntaan. Imasin säiliöstä pois max tasoon öljyä. Rattia kun kääntelee niin siellä säiliössä kuplii öljyt. Onko vastaavaa kenellekkään käynyt?
Kysymys kuuluu, kumpi on rikki ---> Tehostajan pumppu vai hammastanko?
Huomasin sigun autossa että rattia kääntäessä kuuluu jokin ihme suhina jostain. Avasin konepellin ja huomasin että jumankauta tehostajan öljysäiliö ruikkii öljyä pihalle.
Kysymys kuuluu, kumpi on rikki ---> Tehostajan pumppu vai hammastanko?
säiliö ilmanpuhdistimen vierestä konehuoneesta. Tuossa korkissa on tikku, josta voi mittailla öljymäärää. Ei kuulu huolto-ohjelmaan ohjaustehostimen öljyjen vaihto, mutta itse ainakin olen autoihini sellaisen tehnyt. Ei se pahaakaan tee, ja yleensä on ollut jos ei muuta niin huonon väristä jo se vanha öljy. Öljyksi menee joko CHF tai ATF, riippuen kumpi korkissa lukee.
Comment