Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330da, uusi laatikko ATB-Berliinistä, ei kule...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by O.J View Post
    Joku hollantilainen yritys oli muistaakseni kyseessä.

    Eivät mulle ainakaan noin laatikon korjauksesta sanoneet (viitaten siis jälkimmäiseen lauseeseen), vaan että jokainen tapaus käsitellään erikseen eli toisinsanoen, jos laatikko on siinä kunnossa, että korjaus ei ole järkevää niin silloin vaihtoaskia tilalle jne.
    Sitäpaitsi hinnat olivat vaihtolaatikko tapauksessa aivan toista luokkaa kuin silloin jos laatikko on korjauskelpoinen eli kyllä se laatikon korjaus ainakin heillä olisi ollut asiakkaan kannalta huomattavasti halvempaa kuin vastaavasti, että he olisivat vaihtaneet tilalle vaihtoaskin.
    Ainakin ATB:n vaihtoaski on halvempi kun entisen korjauttaminen powermaticilla. Siitä heidän tilalle ottamasta askista en osaa sanoa.
    Freude am Fahren

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Eikös tässä nyt juuri siihen keskitytä?
      Eli mikäli edellisen laatikon vaurioitumiseen johtaneet syyt löytyvät ko.öljynvaihdosta johtuneesta "paskashokista" niin, että venttiilikoneiston jumin vuoksi pakat/kytkinlevyt ovat luistaessaan sulaneet, on kierrossa ollut todella paljon kytkinmateriaalia+metallia. Nyt jos sitten uusi laatikko on isketty suoraan kiinni lähes tai jopa tukkeutuneisiin lauhdutinputkiin/lauhduttimeen, voi syyttävä sormi osua aivan väärään paikkaan. Eli onko nyt varmistettu että lauhdutinlinjasto on yleensä auki?
      Aika kaukaa haettua, että öljynvaihto (paskashokki joksi sitä nimität) rikkoisi laatikon VASTA lähes 40 000 km ajon jälkeen.. Se on tietysti totta että laatikko olisi varmaan tuon kestänyt öljyjä vaihtamattakin joten se meni tässä tapauksessa hukkaan. Ajomäärää kun ei tiedä ei voi tarkemmin tietää syytä hajoamiseen.
      Freude am Fahren

      Comment

      • TiK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 109
        • suomi

        #33
        Autolla on nyt ajettu noin 196tkm
        - Vihellys ja Pauke -

        E91 320dA Touring -06

        Comment

        • TiK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 109
          • suomi

          #34
          Ei päästä helpolla nyt.
          Tuore laatikko autossa paikallaan, uudet öljylinjat ja jäähdytin, uutta öljyäkin reilu 4 litraa ja kun auto pitäisi saada käymään että öljyä voisi pumpata lisää niin...

          Eipä suostukkaan tulille. Syykin taitaa olla ilmeinen nimittäin vaihteen indikaattori mittaristossa näyttää jatkuvasti S ja jos manuaalipuolella vaihtaa ylös tai alas tulee M ja 1.

          INPA ei näytä mitään vikakoodeja, status ikkuna näyttää "Waehlhebelposition ???(0)" eli ilmeisesti vaihteen asentotunnistus on hukassa?

          Onko ideoita? Ilmeisesti kepin tyvessä ei ole kuin mikrokytkimet S/M - D asennolle ja stepin + ja -.
          Itse asentotunnistushan on laatikon sisäinen?

          Tiedä vaikka vielä tämän vuoden puolella saisi liikenteeseen...
          - Vihellys ja Pauke -

          E91 320dA Touring -06

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #35
            S/M ja manuaalipuolen +/- kytkeytyvät maadoittamalla. Nosta kepin ympäriltä verhoilu pois ja irrota steppipuolen kytkimeltä johdotus. Jos edelleen näyttää olevan S:llä, niin kytkimeltä EGS:lle menevä johto oikosulussa maihin tai EGS:n sisäinen vika.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • TiK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 109
              • suomi

              #36
              Originally posted by Clavurion View Post
              S/M ja manuaalipuolen +/- kytkeytyvät maadoittamalla. Nosta kepin ympäriltä verhoilu pois ja irrota steppipuolen kytkimeltä johdotus. Jos edelleen näyttää olevan S:llä, niin kytkimeltä EGS:lle menevä johto oikosulussa maihin tai EGS:n sisäinen vika.
              Kiitos Clavu, kokeillaan tätä ja toivotaan...
              - Vihellys ja Pauke -

              E91 320dA Touring -06

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Yksi samanlainen vika aiheutui EGS:n liittimestä. Silloin auto oli jäänyt vain yksi päivä parkkipaikalle kun S palaa ruudussa eikä tietenkään lähde käyntiin. Merkkiliike halusi vaihtaa muuten laatikon heti.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • rasanttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 530
                  • Tuusula

                  #38
                  tupla
                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #39
                    Onko E39 530D ja E39 530D faceliftin laatikot identtisiä, meneekö heittämällä ristiin?
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • TiK
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 109
                      • suomi

                      #40
                      Originally posted by TiK View Post
                      Kiitos Clavu, kokeillaan tätä ja toivotaan...

                      Kokeiltiin, ei vaikutusta.
                      Kytkinten signaalit tulee EGS:lle asti.
                      Sensijaan laatikosta kepin asentokytkimelta ei näyttäisi tulevan mitään tietoa ulos, ei purkin liittimestä eikä laatikon liittimestä.
                      Seuraavaksi otetaan öljypohja pois ja ihmetellään sitä asentokytkintä ja laatikon sisäistä johtosarjaa.
                      Kyllä tää nyt vastustaa, vaikea olis uskoa että tämäkin laatikko olisi viallinen... :(
                      - Vihellys ja Pauke -

                      E91 320dA Touring -06

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by TiK View Post
                        Kokeiltiin, ei vaikutusta.
                        Kytkinten signaalit tulee EGS:lle asti.
                        Sensijaan laatikosta kepin asentokytkimelta ei näyttäisi tulevan mitään tietoa ulos, ei purkin liittimestä eikä laatikon liittimestä.
                        Seuraavaksi otetaan öljypohja pois ja ihmetellään sitä asentokytkintä ja laatikon sisäistä johtosarjaa.
                        Kyllä tää nyt vastustaa, vaikea olis uskoa että tämäkin laatikko olisi viallinen... :(
                        No johan on. Eihän sillä laatikon asentotunnistimella oikein voi olla mitään tekemistä sen kanssa, että EGS väittää olevansa S-asennossa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • TiK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 109
                          • suomi

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          No johan on. Eihän sillä laatikon asentotunnistimella oikein voi olla mitään tekemistä sen kanssa, että EGS väittää olevansa S-asennossa.
                          Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
                          ATB-Berliinin pojilla on tainut olla kiire...
                          Nyt se pelaa niinkun kuuluu, huomennä öljyt sisään ja toivotaan.
                          Attached Files
                          - Vihellys ja Pauke -

                          E91 320dA Touring -06

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by TiK View Post
                            Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
                            ATB-Berliinin pojilla on tainut olla kiire...
                            Nyt se pelaa niinkun kuuluu, huomennä öljyt sisään ja toivotaan.
                            Vähintäänkin mielenkiintoista. Nyt kun vielä joku kertoisi, että miten ihmeessä tuo aiheuttaa S-asennon. :think

                            No pääasia, että pääsette projektissa eteenpäin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • TiK
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 109
                              • suomi

                              #44
                              Öljyt on laatikossa (Valvoline maxlife atf) ja ainakin vielä tuntuis toimivan ihan niinkun pitää.
                              Koeajoa takana noin 60km, toivotaan parasta vaikka kyllä se varmaan osaa vielä murheeksi muuttua...
                              - Vihellys ja Pauke -

                              E91 320dA Touring -06

                              Comment

                              • TiK
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 109
                                • suomi

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Vähintäänkin mielenkiintoista. Nyt kun vielä joku kertoisi, että miten ihmeessä tuo aiheuttaa S-asennon. :think

                                No pääasia, että pääsette projektissa eteenpäin.

                                Niin en tosiaan osaa sanoa miten tuo sen saa aikaan mutta jokatapauksessa siellä laatikossa oli päät ns. ilmassa kun liitin oli irti.
                                D kirjainta tai mitään muutakaan kirjainta siihen D:n kohdalle ei saanut näkymään, ainut kun meni M puolelle siihen tuli 1 mutta silloinkaan ei muita vaihteita kun 1.
                                - Vihellys ja Pauke -

                                E91 320dA Touring -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎