Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -03 pöläyttää kylmänä sinistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Veeksi View Post
    No joo. Ei sinänsä. Mutta öljytkin on vaihdettu joskus vuos sitten Saksassa ja yleensähän ne noitakin uusii öljynvaihtojen yhteydessä. Vois samalla nistiä useamman kärpäsen yhdellä iskulla ja vaihdattaa öljyt, öljynerottimen, laatikon öljyt, egr-termarin (näkyy nousevan lämmöt enintään 75 asteeseen) ja "lohkolämppäri" ...kai tuosta saa jo jonkun paljous alennuksen. Ei uskalla tätä foorumia enää paljo lueskella, ku näkyy tosiaankin löytyvän kaikki e60:n "herkut" tästä yksilöstä...viikko sit se oli vielä ihan ehjä...

    Uskaltaako näitä e60:ejä viedä mihkää nyrkkipajalle edes laitettavaks? On tuota sähköhärdelliä (dynamic drivet yms.) niin paljon, että hirvittää toimiiko siinä mikään sen jälkeen kun ne siellä erehtyy akusta vetämään piuhat irti...
    No jos sulla olikin e60 niin silloin siinä on hyvin suurella todennäköisyydellä huoltovapaa vortex öljyerotin.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Thuppu View Post
      No jos sulla olikin e60 niin silloin siinä on hyvin suurella todennäköisyydellä huoltovapaa vortex öljyerotin.
      Aika monesta alkupään E60:stä on vielä löytynyt huoparulla, kun asia on tarkistettu läppäprojektin yhteydessä. Joten kannattaa varmistaa asia.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Nettipepe View Post
        Tuleeko pöllähdys vain kylmällä koneella käynnistettäessä?
        Voi olla vain hehku palanut jostain pytystä.Itse huomasin moisen oireen edellisessä autossa ja hehkuhan siitä oli palanut.
        Niinkuin tuolla ketjun aloituksessa kirjotin niin vikakoodeja ei ainakaan hehkujen osalta ole.

        Comment

        • tonttu81
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 37
          • Joensuu

          #19
          Onpas aika laaja hintahaitari noilla suuttimilla. Tänään tiedustelin paikalliselta marmorilta 450e ilman vanhaa vaihtosuutinta, kl-varaosat 380e ilman vaihtosuutinta ja jos on vanha antaa tilalle niin hinta tippuu 310e. Halvempi on boschin korjaama vaihtosuutin. Oma(M47N -02) ainakin alkoi käymään tyhjäkäynnillä kuin vanha zetor ja tänään kateltiin suuttimen korjaus arvoja niin 2 pytyllä +5 ja risat ja 3 pytyllä -3 ja risat. Että näin, kaks suutinta uusissa ja on halpaa kun saippua... miten muu porukka minkälaisiin hintoihin ootte törmänny kun ootte joutunu uusimaan suuttimia?

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Aika monesta alkupään E60:stä on vielä löytynyt huoparulla, kun asia on tarkistettu läppäprojektin yhteydessä. Joten kannattaa varmistaa asia.
            No ehdottomasti siinä tapauksessa kannattaa tarkistaa kumpi sielä on ja vaihtaa jos sieltä paisunut tampaxi löytyy.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #21
              Itsellä on sitten kokemus että suutinten vaihto olisi ollut lähes ilmainen vaihtoehto, kun suutinten huollosta seurauksena kaksi koneremonttia. Ensin rakennettiin vanhasta ja nyt vanha tuhoutui niin että koko kone on vaihdettava. Molemmissa remonteissa syynä männän sulaminen, mutta vian aiheuttaja selvisi vasta, kun moottori hajosi toisen kerran.

              Että tämä se on halpaa kuin saippua!
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                #22
                Aika erikoiselta kuulostaa, noita korjattuja suuttimia on minun tietojeni mukaan vaihdettu kuitenkin paljon autoihin.

                Comment

                • tonttu81
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 37
                  • Joensuu

                  #23
                  Just tulin tallilta. 4,5 h meni ja kaksi uutta suutinta meni paikoilleen ja bemari käy ja kukkuu taas niinkuin ennenkin... saa vain nähdä kuinka kauan...mitkäs aapolla oli oireet ennenkö mäntä suli?? tai männät..

                  Comment

                  • 330d Black
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 18
                    • Kuopio

                    #24
                    Omassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
                    Vika poistui suutin rempassa.
                    Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
                    Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
                    Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.

                    Comment

                    • Sami.
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 2527
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by aapok View Post
                      Itsellä on sitten kokemus että suutinten vaihto olisi ollut lähes ilmainen vaihtoehto, kun suutinten huollosta seurauksena kaksi koneremonttia. Ensin rakennettiin vanhasta ja nyt vanha tuhoutui niin että koko kone on vaihdettava. Molemmissa remonteissa syynä männän sulaminen, mutta vian aiheuttaja selvisi vasta, kun moottori hajosi toisen kerran.

                      Että tämä se on halpaa kuin saippua!
                      ....................
                      Last edited by Sami.; 19-09-2009, 03:37.
                      eDIRTY
                      kliks

                      Comment

                      • tonttu81
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 37
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by 330d Black View Post
                        Omassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
                        Vika poistui suutin rempassa.
                        Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
                        Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
                        Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.
                        Joo näin on... Suosittelen KL-varaosia, boschin tehtaalta korjattu suutin takuulla, jäi kappaleelle hintaa 330e kun tilasin kaksi. ja tulivat kolmessa päivässä pikana. Ja kun palauttaa vanhat rungot saa hyvitystä 73e/kpl, jos ovat ehjiä... eli jää 257e kpl.. ei paha. Ja jos on nikkarin verta niin ei ole ollenkaan paha vaihtaa itse, liukuvasaran tosin tarviaa varalta ulosvetämiseen jos on päässyt karstottumaan pahasti. Ja vaihdon jälkeen kun nollaa vika muistin niin muita ohjelmointeja tietokone ei tarvitse.

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2175
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by 330d Black View Post
                          Omassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
                          Vika poistui suutin rempassa.
                          Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
                          Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
                          Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.
                          Olisko kovinkin tarkkoja vinkkejä Kuopion seudun bemaripajoista?
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #28
                            Päivitämpäs tämän eli, sinisen pöläyttely paheni ja ohivuotomittaus suuttimille paljasti 3 pytyn suuttimen vuotavan kuin seula. Korjausarvot oli kaikissa ok.

                            Uusi suutin 3 pyttyyn ja savutus katosi, autokin alkoi käymään varsinkin kylmämä paljon tasaisemmin. Samalla myös pidentynyt starttausaika lyheni normaaliksi.

                            Suuttimen ostin boschin takuukunnostettuna+vanha vaihdossa
                            Last edited by Antsah; 20-09-2010, 15:31.

                            Comment

                            • bear3
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 131
                              • laitila

                              #29
                              samat oireet omassa 530d,korjausarvot ok,ohivuodot ok,mites sais selvil oireilevan suuttimen?suuttimet o n. 100000km sit kaikki vaihdettu uusiin. korkeapainepumpun leikkauksen seurauksena,kansi myös...ym ym...suuttimet m57n moottorista. eli mitä kandeis kokeil seuraavaks?ideoita:think
                              "itse tein...siksi hyvä "

                              e91 330xd 2007

                              Comment

                              • salsal
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 38
                                • Lahti

                                #30
                                Oma autoni m57 koneella pölläytteli tässä syksyllä aina kylmäkäynnistyksessä vaaleaa savua. Ei siis sinistä öljysavua, vaan vaaleaa kitkerän hajuista huonosti palaneen dieselin katkua. Tätä ilmeni suunnilleen alle +10 asteen lämpötiloissa. Autossa on hehkut kunnossa, samoin suuttimet ja toimii täysin normaalisti.
                                Nyt näitä savutus topikkeja lukiessa jälleen tarkastelin muutamaan otteeseen kylmäkäynnistyksen savutusta ja totesin, että eipä pölläytä enää vaaleaa, ei sitten pätkääkään... Mitään korjauksia ei ole tullut tehtyä tässä välillä, mutta tankkasin reilu puoli tankkia talvilaadun dieseliä:think Polttoainesuodatin on tuossa jo parin talven verran ajettu, joten olisiko siellä vähän vettä pohjalla.. Dieselkonehan savuttaa vaaleaa ja käy huonosti, jos polttoaineen seassa on liikaa vettä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎