Originally posted by Veeksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d -03 pöläyttää kylmänä sinistä
Collapse
X
-
Originally posted by Thuppu View PostNo jos sulla olikin e60 niin silloin siinä on hyvin suurella todennäköisyydellä huoltovapaa vortex öljyerotin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostTuleeko pöllähdys vain kylmällä koneella käynnistettäessä?
Voi olla vain hehku palanut jostain pytystä.Itse huomasin moisen oireen edellisessä autossa ja hehkuhan siitä oli palanut.
Comment
-
-
Onpas aika laaja hintahaitari noilla suuttimilla. Tänään tiedustelin paikalliselta marmorilta 450e ilman vanhaa vaihtosuutinta, kl-varaosat 380e ilman vaihtosuutinta ja jos on vanha antaa tilalle niin hinta tippuu 310e. Halvempi on boschin korjaama vaihtosuutin. Oma(M47N -02) ainakin alkoi käymään tyhjäkäynnillä kuin vanha zetor ja tänään kateltiin suuttimen korjaus arvoja niin 2 pytyllä +5 ja risat ja 3 pytyllä -3 ja risat. Että näin, kaks suutinta uusissa ja on halpaa kun saippua... miten muu porukka minkälaisiin hintoihin ootte törmänny kun ootte joutunu uusimaan suuttimia?
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAika monesta alkupään E60:stä on vielä löytynyt huoparulla, kun asia on tarkistettu läppäprojektin yhteydessä. Joten kannattaa varmistaa asia.
Comment
-
-
Itsellä on sitten kokemus että suutinten vaihto olisi ollut lähes ilmainen vaihtoehto, kun suutinten huollosta seurauksena kaksi koneremonttia. Ensin rakennettiin vanhasta ja nyt vanha tuhoutui niin että koko kone on vaihdettava. Molemmissa remonteissa syynä männän sulaminen, mutta vian aiheuttaja selvisi vasta, kun moottori hajosi toisen kerran.
Että tämä se on halpaa kuin saippua!-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Omassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
Vika poistui suutin rempassa.
Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.
Comment
-
-
Originally posted by aapok View PostItsellä on sitten kokemus että suutinten vaihto olisi ollut lähes ilmainen vaihtoehto, kun suutinten huollosta seurauksena kaksi koneremonttia. Ensin rakennettiin vanhasta ja nyt vanha tuhoutui niin että koko kone on vaihdettava. Molemmissa remonteissa syynä männän sulaminen, mutta vian aiheuttaja selvisi vasta, kun moottori hajosi toisen kerran.
Että tämä se on halpaa kuin saippua!Last edited by Sami.; 19-09-2009, 03:37.eDIRTYkliks
Comment
-
-
Originally posted by 330d Black View PostOmassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
Vika poistui suutin rempassa.
Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.
Comment
-
-
Originally posted by 330d Black View PostOmassa 330d-mallissa oli viime talvena samat oireet. Pahenivat kesää kohti. Yksi suutin poikkesi korjausarvoltaan muista.
Vika poistui suutin rempassa.
Ja vinkkinä..älä lähde korjauttamaan suutinta missään vaan osta uusi (bosch:in tehtaalla takuukorjattu suutin). Kysele suuttimen hintaa vähän eri firmoista esim. diesel-huoltofirmat, bemari-pajat yms. mutta merkkiliikkeeseen ei kannata mennä. Saksassa uusi suutin maksaa saman verran kuin Suomessa. Hintaeroja on.
Asennus sitten jossain asiantuntevalla bemari-pajalla...ei merkkiliikkeeseen, muttei välttämättä mihinkään diesel-huoltofirmaankaan vaan bemari-pajalle jos sellainen lähistöllä on.
Omakohtaista kokemusta on näistä asioista.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Päivitämpäs tämän eli, sinisen pöläyttely paheni ja ohivuotomittaus suuttimille paljasti 3 pytyn suuttimen vuotavan kuin seula. Korjausarvot oli kaikissa ok.
Uusi suutin 3 pyttyyn ja savutus katosi, autokin alkoi käymään varsinkin kylmämä paljon tasaisemmin. Samalla myös pidentynyt starttausaika lyheni normaaliksi.
Suuttimen ostin boschin takuukunnostettuna+vanha vaihdossaLast edited by Antsah; 20-09-2010, 15:31.
Comment
-
-
samat oireet omassa 530d,korjausarvot ok,ohivuodot ok,mites sais selvil oireilevan suuttimen?suuttimet o n. 100000km sit kaikki vaihdettu uusiin. korkeapainepumpun leikkauksen seurauksena,kansi myös...ym ym...suuttimet m57n moottorista. eli mitä kandeis kokeil seuraavaks?ideoita:think"itse tein...siksi hyvä "
e91 330xd 2007
Comment
-
-
Oma autoni m57 koneella pölläytteli tässä syksyllä aina kylmäkäynnistyksessä vaaleaa savua. Ei siis sinistä öljysavua, vaan vaaleaa kitkerän hajuista huonosti palaneen dieselin katkua. Tätä ilmeni suunnilleen alle +10 asteen lämpötiloissa. Autossa on hehkut kunnossa, samoin suuttimet ja toimii täysin normaalisti.
Nyt näitä savutus topikkeja lukiessa jälleen tarkastelin muutamaan otteeseen kylmäkäynnistyksen savutusta ja totesin, että eipä pölläytä enää vaaleaa, ei sitten pätkääkään... Mitään korjauksia ei ole tullut tehtyä tässä välillä, mutta tankkasin reilu puoli tankkia talvilaadun dieseliä:think Polttoainesuodatin on tuossa jo parin talven verran ajettu, joten olisiko siellä vähän vettä pohjalla.. Dieselkonehan savuttaa vaaleaa ja käy huonosti, jos polttoaineen seassa on liikaa vettä.
Comment
-
Comment