[quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.[/quote]
Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think
330D Ahtaa liikaa
Collapse
X
-
Ja homma jatkuu....niin minun tuurilla kun irroitettiin turbo ni alipainepöntöstä turbon luona katkes letkun kiinnitys ja liimasin takas, no ei se mitään mutta nyt kun puhdistin ton alipainesäätimen ni olipas yhtaikaa irronnut toi alipaineletku. Ja perk... ehdin uuden tunnistimen jo laittaa turhaan.Originally posted by wmb330d View PostNo nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....
Ja nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.
Leave a comment:
-
Omassa rottelossa myös kova vihellys kun tallan tööttää pohjaan. Ollut tosin alusta asti kyseinen ääni (ostin 118tkm ajetun ja nyt 155tkm ajettu. Auto ollut vajaa 2v) Ääni ei ole kasvanut eikä muutenkaan ole mitään vikaa tullut vastaan. Ääntä ei tosin kuule sisälle ikkunoiden ollessa kiinni.
Auto käynyt useasti bosch:n testerissä jossa ei mitään vikakoodeja ole ilmennyt. (autoni toiminut kts opetuksessa)
ja moottorina M57N
Leave a comment:
-
Originally posted by wmb330d View PostEn löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
Onko tehnyt vastaavaa kellään?
No nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....
Leave a comment:
-
Se on absoluuttista ilman painetta. Eli normi ilman paine 1000 mbar + ahdettu paine = 2100 mbar.Originally posted by Izzman View PostMikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?
Leave a comment:
-
Mikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?
Edit: \/ Incidious: aa, selvä pyy
Last edited by Izzman; 22-09-2009, 12:44.
Leave a comment:
-
Toimivalla turbollahan ahtojen täytyy käyttäytyä niin että lintta tiskiin polkaistaessa ahdot käy nopeasti n.1,3bar jonka jälkeen palautuu vakio 1.1bar. mikäli sinulla sen enempää ahdot heijailee ja turbon siivet liikkuu herkästi niin ahtopaineen tunnistin (imusarjan takana) tai siipien säätö sodenoidi (turbon vieressä) ei toimi oikein.
Leave a comment:
-
Turbo avattu ja siivet ehjät ja likkkuu herkästi, ahtopainesäädintä en tiedä pystyykö jotenkin testaa vai heti ostettava uusi?
Ja maffin johto oli irti ja huononi meno todella paljon
Leave a comment:
-
Originally posted by wmb330d View PostEn löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
Onko tehnyt vastaavaa kellään?
Olisko siivet jumissa tai ahtopaineen säädin ei pelaa ok.
Eihän tuo turbon pitäisi lämpinä paljon vihellellä varsinkaan kovasti
Leave a comment:
-
330D Ahtaa liikaa
En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
Onko tehnyt vastaavaa kellään?Tags: None
Leave a comment: