330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JTP
    replied
    [quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.[/quote]

    Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....
    Ja homma jatkuu....niin minun tuurilla kun irroitettiin turbo ni alipainepöntöstä turbon luona katkes letkun kiinnitys ja liimasin takas, no ei se mitään mutta nyt kun puhdistin ton alipainesäätimen ni olipas yhtaikaa irronnut toi alipaineletku. Ja perk... ehdin uuden tunnistimen jo laittaa turhaan.

    Ja nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.

    Leave a comment:


  • -kim81-
    replied
    Omassa rottelossa myös kova vihellys kun tallan tööttää pohjaan. Ollut tosin alusta asti kyseinen ääni (ostin 118tkm ajetun ja nyt 155tkm ajettu. Auto ollut vajaa 2v) Ääni ei ole kasvanut eikä muutenkaan ole mitään vikaa tullut vastaan. Ääntä ei tosin kuule sisälle ikkunoiden ollessa kiinni.
    Auto käynyt useasti bosch:n testerissä jossa ei mitään vikakoodeja ole ilmennyt. (autoni toiminut kts opetuksessa)

    ja moottorina M57N

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
    Onko tehnyt vastaavaa kellään?

    No nyt ei ahda liikaa, putsasin imusarjasta sen ahtopainesäätimen ja ei ahda enää yhtään....

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by Izzman View Post
    Mikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?
    Se on absoluuttista ilman painetta. Eli normi ilman paine 1000 mbar + ahdettu paine = 2100 mbar.

    Leave a comment:


  • Izzman
    replied
    Mikä kone kyseessä? Jos tossa 330Dssä pitäis olla 1.1 bar niin onko sitten normaalia, että mun (530D) M57Nssä INPAlla kattoessa ahdot nousee n. 2100 mbar ja pysyy siellä "niin kauan kun tarvii" niin sanotusti?

    Edit: \/ Incidious: aa, selvä pyy
    Last edited by Izzman; 22-09-2009, 12:44.

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Toimivalla turbollahan ahtojen täytyy käyttäytyä niin että lintta tiskiin polkaistaessa ahdot käy nopeasti n.1,3bar jonka jälkeen palautuu vakio 1.1bar. mikäli sinulla sen enempää ahdot heijailee ja turbon siivet liikkuu herkästi niin ahtopaineen tunnistin (imusarjan takana) tai siipien säätö sodenoidi (turbon vieressä) ei toimi oikein.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Turbo avattu ja siivet ehjät ja likkkuu herkästi, ahtopainesäädintä en tiedä pystyykö jotenkin testaa vai heti ostettava uusi?

    Ja maffin johto oli irti ja huononi meno todella paljon

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
    Onko tehnyt vastaavaa kellään?

    Olisko siivet jumissa tai ahtopaineen säädin ei pelaa ok.
    Eihän tuo turbon pitäisi lämpinä paljon vihellellä varsinkaan kovasti

    Leave a comment:


  • surface
    replied
    Oletko ottanut MAF:n johdon irti ja katsonut mitä tapahtuu?

    Leave a comment:


  • wmb330d
    started a topic 330D Ahtaa liikaa

    330D Ahtaa liikaa

    En löytänyt tämmöistä ongelmaa vaikka kattelin että, 2500 kierrokseen asti ahtaa 1.3-1.0 ja sitä humpaa kunnes kierrosta 2500 niin heti tasaantuu vakioon 1.1 ja toimii hienosti eteenpäin. Turbo vislaa kovasti heti 1500 kierroksen jälkeen, avasin ahtimen ja ei päittäisvälyksiä, ja kaikki siivet ehjiä.
    Onko tehnyt vastaavaa kellään?
Working...
X