Originally posted by wmb330d
View Post
330D Ahtaa liikaa
Collapse
X
-
Melko todennäköistä että turbo on finaalissa. Veikataan et pakoturbiinista lähteny paloja. Ei mitenkään kauhean harvinaista näissä.
-
vika jossain aivan muualla.. mittasitteko ne siirtopaineet?Originally posted by wmb330d View PostNo nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnasta
Leave a comment:
-
Originally posted by Incidious View PostNo katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..No nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnastaOriginally posted by Clavurion View PostVoihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.
Leave a comment:
-
Voihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.Originally posted by wmb330d View PostNo nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
Leave a comment:
-
Originally posted by Incidious View PostNo katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..
No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
Leave a comment:
-
No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..Last edited by Incidious; 30-09-2009, 19:44.
Leave a comment:
-
niin ja paineet käy kyllä jossain 1.7 koska menee asteikon yliOriginally posted by wmb330d View PostNo joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaasta
Leave a comment:
-
No joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaastaOriginally posted by wmb330d View PostAutossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkin
Leave a comment:
-
Ahtopaineisiin vaikuttaa turbo, se imusarjan takana oleva tunnistin, turbon vieressä oleva solenoidi ja ilmamassamittari. Sinulla kun on kaikki muut nyt käyty läpi niin mikäli sinulla on jollain tutulla samanlainen massamittari niin kannattaisi kokeilla sitä. Alkaa kuulostaa jo utopistiselta vialta :think Tarkista myös varalta ettei siellä ole railipaine anturissa ole mitään huijausboksia kiinni. Se löytyy imusarjan takaa polttoainelinjan päästä..Originally posted by wmb330d View PostHomma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?
Edit: tuli mieleen myös että sinulla aikalailla pätkäsee se auto kiihdytyksessä niin ettei vain olisi siirtopumppu menossa? livedatan lueskelulla pystyisi kiihdytyksen aikana seuraamaan pysyykö siirtopaineet tarpeeksi korkealla. Tarkista siirtopaineet ennenkuin alat massamittaria hommaamaan.Last edited by Incidious; 30-09-2009, 12:05.
Leave a comment:
-
Autossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkinOriginally posted by jsr85 View PostSulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.
Leave a comment:
-
Sulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.
Leave a comment:
-
Originally posted by wmb330d View PostJotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä
Homma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?
Leave a comment:
-
Jotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä
Leave a comment:
-
Se pönttö varaa alipainetta jotta siipien asentoa muuttaessa viive olisi mahdollisimman pieni.
Leave a comment:
-
Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think[/quote]Originally posted by JTP View Post[quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.
Juu juu mutta tarkoitusta haen sille
Leave a comment:
Leave a comment: