330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thuppu
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    niin ja paineet käy kyllä jossain 1.7 koska menee asteikon yli
    Melko todennäköistä että turbo on finaalissa. Veikataan et pakoturbiinista lähteny paloja. Ei mitenkään kauhean harvinaista näissä.

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnasta
    vika jossain aivan muualla.. mittasitteko ne siirtopaineet?

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by Incidious View Post
    No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..
    Originally posted by Clavurion View Post
    Voihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.
    No nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnasta

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
    Voihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by Incidious View Post
    No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..

    No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..
    Last edited by Incidious; 30-09-2009, 19:44.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaasta
    niin ja paineet käy kyllä jossain 1.7 koska menee asteikon yli

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    Autossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkin
    No joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaasta

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    Homma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?
    Ahtopaineisiin vaikuttaa turbo, se imusarjan takana oleva tunnistin, turbon vieressä oleva solenoidi ja ilmamassamittari. Sinulla kun on kaikki muut nyt käyty läpi niin mikäli sinulla on jollain tutulla samanlainen massamittari niin kannattaisi kokeilla sitä. Alkaa kuulostaa jo utopistiselta vialta :think Tarkista myös varalta ettei siellä ole railipaine anturissa ole mitään huijausboksia kiinni. Se löytyy imusarjan takaa polttoainelinjan päästä..

    Edit: tuli mieleen myös että sinulla aikalailla pätkäsee se auto kiihdytyksessä niin ettei vain olisi siirtopumppu menossa? livedatan lueskelulla pystyisi kiihdytyksen aikana seuraamaan pysyykö siirtopaineet tarpeeksi korkealla. Tarkista siirtopaineet ennenkuin alat massamittaria hommaamaan.
    Last edited by Incidious; 30-09-2009, 12:05.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Sulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.
    Autossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkin

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Sulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    Jotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä

    Homma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Jotain tämmöstä epäilinkin eli ei pakollinen, ei huomaa mitään eroa kyllä käytännössä

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Se pönttö varaa alipainetta jotta siipien asentoa muuttaessa viive olisi mahdollisimman pieni.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    [quoteJa nyt kysymys kuuluu, mikä tarkoitus on pöntöllä? yhdistin letkut yhteen eli jätin pöntön välistä ja toimii kuten ennenkin.
    Eiköhän se ole tavallaan sellainen alipainesäiliö...:think[/quote]

    Juu juu mutta tarkoitusta haen sille

    Leave a comment:

Working...
X