330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel Performance
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Miten niinkin tyhmän laitteen ku IMM voi koodata? Sieltä joko nollataan adaptiiviset arvot tai ajetaan uudet kartat sisään.

    -Janne
    siis tarkoitin että moottorinohjaus boksiin pitää päivittää massamittari jos on eri numerolla. ainakin kahta erilaista boschin mittaria on olemassa jotka erottaa siitä että uudemmassa "mittatikku" on sellaisen muovisen ritilän sisällä ja vanhemmassa ei ritilää tikun ympärillä ole. jos aiemmin ollut vanhempi ja lyödään uudempi paikalleen ilman boxin päivitystä niin ei tule toimimaan.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Diesel Performance View Post
    Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..
    Miten niinkin tyhmän laitteen ku IMM voi koodata? Sieltä joko nollataan adaptiiviset arvot tai ajetaan uudet kartat sisään.

    -Janne

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    No miten oireili sulla ennen uutta mittaria? Ja asettuiko pelkällä mittarilla

    Leave a comment:


  • hattiwatti
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    En kyllä ihan bosch on, jä väittivät että ei tarvi päivittää
    Näin muuten väitettiin minullekkin parissa paikkaa kun ostin uuden maffin. Että kuulemma riippuu mikä oli entinen malli, ei välttämättä tarvitse päivittää vaikka numero oli eri. Pitäisiköhän tuo omakin sitten päivittää kuitenkin varmuuden vuoksi :think Onko se hommaa, jota meidän arvon palstalaiset osaa tehdä vai pitääkö käydä BMWllä?

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by Diesel Performance View Post
    Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..
    En kyllä ihan bosch on, jä väittivät että ei tarvi päivittää

    Leave a comment:


  • Diesel Performance
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

    Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
    Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..

    Leave a comment:


  • elnabu1
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

    Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
    Kyllä se pitää mun mielestä koodata jos on eri numerot

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

    Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
    Last edited by wmb330d; 02-11-2009, 08:51.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    JEEEESSSS....auto toimii, puoli kiekkoa turbon tankoa kiinnipäin ja se on siinä!!!

    Ja jos ihan ruvetaan vanhoja muistelee niin toi tangon säätö välttämätön koska, kun turbo irroitettiin ja tarkastettiin niin kellohan oli irti ja niissä ruuveissa on vähän pelivaraa joten jääny siinä säädöt perseelleen, tai ainakin minä uskon niin kun nyt toimii todella hienosti.Paineet käväisee reilussa 1.5 ja tasoittuu melkein heti 1.4 pintaan.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by Incidious View Post
    turbotecin ohjelma on.. mutta nyt mättää jossain muualla ku ku vakiosoftallakin oli ongelmia topicin aloittajalla.. Miltä ajalta vikakoodit oli? ettei vain olisi jäänyt koodi jo ennenkuin vaihdoit uuden ahtopaineen tunnistimen?

    Ensin tyhjennettiin bosch carilla vikamuisti ja kävin ajaa ja sitten tuli uudestaan toi ahtopainetunnistin vika ilmoitus,vakio softalla ei meno katkennut niinkuin nyt, vaan paineet sompaili ja tasoittui sitten normaaliin.

    Mites jos sais huijattua painekellon vierestä paineita alemmas, mutta pitääkö ahistaa letkua vaiko laittaa ohivuotoa? Tiedän vippaskonsti....
    Last edited by wmb330d; 03-10-2009, 09:16.

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by elreino View Post
    kenenkä värkkäämä viritys ohjelma on ?
    turbotecin ohjelma on.. mutta nyt mättää jossain muualla ku ku vakiosoftallakin oli ongelmia topicin aloittajalla.. Miltä ajalta vikakoodit oli? ettei vain olisi jäänyt koodi jo ennenkuin vaihdoit uuden ahtopaineen tunnistimen?

    Leave a comment:


  • elreino
    replied
    kenenkä värkkäämä viritys ohjelma on ?

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    No päivitystä taas, nyt luettu vikamuisti ja nollattu sitten kävin ajaa ja tuloksena AHTOPAINETUNNISTIN IMPULSSI LIIAN KORKEA

    Mitä meinaa uusi anturi on ja herjaa? Vai oisko että on vääränlainen 3117 09B 25/250KPA lukee anturassa,prrrrr ku vanhaa ei oo enää tai vois löytyä ku kaivelis...


    ja ennen nollausta oli myös IMUILMAN LÄMPÖTUNNISTIN IMPULSSI LIIAN KORKEA
    Last edited by wmb330d; 02-10-2009, 18:50.

    Leave a comment:


  • wmb330d
    replied
    Originally posted by Incidious View Post
    ÄÄÄ! Nykyisella ohjelmallasi paineiden pitää käydä 1.6-1.8 ja palata 1.3-1.5bar. se pönttö ei vaikuta siihen miten korkealla paineet käy. mittasitteko ne siirtopaineet älkää säätäkö sitä tankoa
    No eipä mitattu paineita, ja uusi huomio on että kylmänä mitä uskalsin polettaa ni toimii mutta heti kun lämpenee lähelle normaalia ni alkaa meno tökkii



    No eipä toiminu enää kylmänäkään, otin ilmämäärämittarin johdon irti ni toimii mutta vähän laiskemmin
    Last edited by wmb330d; 02-10-2009, 09:51.

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by wmb330d View Post
    No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
    ÄÄÄ! Nykyisella ohjelmallasi paineiden pitää käydä 1.6-1.8 ja palata 1.3-1.5bar. se pönttö ei vaikuta siihen miten korkealla paineet käy. mittasitteko ne siirtopaineet älkää säätäkö sitä tankoa

    Leave a comment:

Working...
X