Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #61
    Originally posted by Warra View Post
    Autona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.

    Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?

    Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.

    Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.

    Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
    Vastausta ei ole antaa, mutta mielenkiinnosta kyselen.... Onko paljonkin ajettu, että joutuu iskareita jo uusimaan?
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • Warra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 483

      #62
      120 000km tulee täyteen. Oikea etuiskari on löysän puoleinen, takana vielä toimii napakasti.
      E46 320i Facelift Touring M54b22
      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

      Comment

      • AMP
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 536
        • Turku

        #63
        Originally posted by Clavurion View Post
        WDS auttaa:

        Pin 1 Sin./Valk.
        Pin 2 Rusk.
        Pin 3 Sin./Must.
        Pin 4 Sin./Vihr.

        Edit: Liitin + pinnit taitaa olla tuossa Nr. 6.

        Oikea liitin tuo realoemän kuvassa ja johdot tinailtu edellä mainittuihin. Tarkastettu sulakkeet. Ei worki... Ei edes mene apukuskin peili pakitus asentoon niinkuin aina ennen kun pakin lykkäs silmään...

        Mitäköhän sitä seuraavaks keksis???

        Kai se on vielä kerran käytettävä kaikki sulakkeet irti kun noista saksankielisistä teksteistä mitään ymmärrä...
        e65 730d

        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

        Comment

        • AMP
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 536
          • Turku

          #64
          edit: tuplat
          e65 730d

          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #65
            Originally posted by AMP View Post
            Oikea liitin tuo realoemän kuvassa ja johdot tinailtu edellä mainittuihin. Tarkastettu sulakkeet. Ei worki... Ei edes mene apukuskin peili pakitus asentoon niinkuin aina ennen kun pakin lykkäs silmään...

            Mitäköhän sitä seuraavaks keksis???

            Kai se on vielä kerran käytettävä kaikki sulakkeet irti kun noista saksankielisistä teksteistä mitään ymmärrä...
            Itse asiassa nuo aiemmin mainitut johtovärit on 2003-> mallista. Se oli kuitenkin ainut kaavio, jossa nuo mainitsemasi värit ja pinnit 1-4 oli miehitetty. Sinun auton mukaan katsottuna ne on muuten samat, mutta ruskean johdon tilalla pitäisi olla sin./kelt.

            Ainut peileille vaikuttava sulake F57.

            Vikakoodit korimodulilta?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Ketzi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 217
              • Pohojammaa

              #66
              potilas E46 318ci vm. 2000

              Aiemmin päivällä kauppareissulle lähtiessä liikkeellelähdössä kuului vähän erikoinen paukaus takapäästä.. Tapaan ajella ilman luistonestoa(kitkoilla tahtoo vähän turhan hanakasti repiä tuo luistonesto jatkuvasti) tässä kaupunkipyörityksessä ja huomasin, että kiihdytyksessä kun pyörät pääsevät "sutimaan" niin perä alkaa pompottamaan. Autossa ei ole esiintynyt vastaavaa..

              Jotain todennäköisesti meni, mutta mikähän mahtaa moista oiretta aiheuttaa.

              Testailin sitten.. Tavallisesti ilman luistonestoa perä lähtee aika herkästikin luistoon (ilmeisesti auto jarrulla sitoo enemmän pyörivää pyörää tms.), mutta nyt tuntuu että auto kulkee suoraan ja toinen pyörä jatkaa vaan sutimistaan.

              nypytystä/pomputusta ei tule joka kiihdytyksessä.

              Ideoita?
              Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

              Comment

              • Tomizima
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 19
                • vahto

                #67
                Auttakaa..

                miten saan e46 cabriosta katon auki avaimella? mitä pitää painaa?:think
                [SIZE=1]Ollut ja mennyt :
                e36 325i coupe -94
                E30 325 iax -87
                E46 325 m-sport 2 cabrio -05
                e34 530 ia -92



                -----------------------------------------------------
                Tallis: e36 325i cabrio , mb s 430 -02, Pontiac Trans am 6.6l

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #68
                  Originally posted by Warra View Post
                  Autona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.

                  Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?

                  Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.

                  Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.

                  Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
                  Vakiona pitäisi olla joko Sachsin tai Bogen iskarit, joka on oikeastaan sama asia (sama firma tekee kahdella eri nimellä). Sachsilta löytyy valikoimista ihan vakioalustalle sekä madalletulle iskareita. Hinta pitäisi paikallisissa varaosaliikkeissä pyöriä siinä 100€ paikkeilla per iskari. Luultavimmin alla on kaasuiskarit, ainakin sport alustassa on tehtaalta Bogen Turbo Gas iskarit.

                  Joten käy kyselemässä Sachsin kaasuiskareita vakioalustalle.

                  Suojakumit kannattaa tarkistaa, että ovatko vaihtokunnossa, samoin pohjaanlyöntikumit. Jos ovat vielä hyvässä iskussa niin turha vaihtaa. Iskarin yläpäiden tukilaakerit kannattaa myös tarkistuttaa, jos on paljon ajettu niin voivat alkaa väljistymään ja ne on helppo vaihtaa samalla kun iskaritkin vaihdetaan.

                  Alla olevasta kuvasta kannattaa tarkistaa osat nro. 1, 9, 10

                  [IMG]
                  Guide support/spring pad/attaching parts - BMW parts catalog[/IMG]
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Warra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 483

                    #69
                    Kiitos, pitääpä käydä joku päivä kyselemässä sachseja tai bogeja. Kaasuiskarit tuossa tosiaan vakionakin on.
                    E46 320i Facelift Touring M54b22
                    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 488
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      e46 ovien säätö

                      Mitäköhän korjaamolla on mennyt vikaan, kun kuskin puolen ovet vaihdettiin, ja nyt ne istuvat toisiinsa nähden huonosti paikallaan? Eli ovet näyttävät olevan hyvin paikallaan, mutta esim. etuoven yläosan tiiviste ei mene tiiviisti kiinni takaoven tiivisteeseen. Myös takaovi on hieman liian korkealla, sillä lukko ottaa kiinni vastakappaleeseensa kiinni ennen aikojaan. Menen huomenna valittamaan asiasta korjaamolle, mutta olisi sitä ennen mukava tietää, pystyykö ovia säätämään saranoistaan jotenkin paremmin paikalleen, vai ovatko purkaamolta tulleet ovet kieroja/viallisia?
                      f22 220i

                      Comment

                      • zeppis
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 54
                        • Kirkkonummi

                        #71
                        Originally posted by Blacksatin View Post
                        Kummalles puolelle konetta tuollainen säteilylämmitin tulee e46 330d:ssä Alustavasti kyselen kun huomenna alkaisi vastuksen asentaminen niin helpottaa paljon kun tietää jo vähän alustavasti.

                        Mites kun olette asennellu noita lohkolämppäritä niin mihis olette sen maadoituksen pistäny joka on siinä johtosarjassa? Onko väliä laittaako sen runkoon vai moottoriin? Ohjeet hukassa...
                        Helppo laittaa ja oikealle puolelle tulee. (Kuten täällä on jo aiemmin mainittu)
                        Maadoituksen voit laittaa siihen oikeanpuoleiseen iskaritolppaan.
                        Siinä on kolme "pulttia" valmiiksi niin siihen vaan ja ihan perus M6 mutterilla kiinni.
                        525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
                        540i 6v Estate
                        Volvo 240 -82 TiC
                        Audi 1.8t Q
                        Subaru Justy 1.2 Tbo
                        Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #72
                          Originally posted by Warra View Post
                          Autona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.

                          Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?

                          Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.

                          Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.

                          Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
                          Jos tarvetta, niin löytyisi hyllystä käytetty kokonainen alustasarja purettuna E46 318 autosta. Privalla lisää jos kiinnostaa.

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #73
                            Originally posted by Tomizima View Post
                            miten saan e46 cabriosta katon auki avaimella? mitä pitää painaa?:think
                            Aukaisu nappia pidät pohjassa n. 5sec niin lähtee aukeemaan. Jos ei aukea tarvitset ns. "roof remote top moduulin" esim. ->http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-E46-Z4...1030181003r718
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • AMP
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 536
                              • Turku

                              #74
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Itse asiassa nuo aiemmin mainitut johtovärit on 2003-> mallista. Se oli kuitenkin ainut kaavio, jossa nuo mainitsemasi värit ja pinnit 1-4 oli miehitetty. Sinun auton mukaan katsottuna ne on muuten samat, mutta ruskean johdon tilalla pitäisi olla sin./kelt.

                              Ainut peileille vaikuttava sulake F57.

                              Vikakoodit korimodulilta?

                              Date: 01/09/10 13:12:13
                              ECU: ZKE5
                              JobStatus: OKAY
                              Variant: ZKE5
                              -------------------------------------------------------------
                              RESULT: 1 errors in error memory !
                              -------------------------------------------------------------
                              61 Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate
                              Error frequency : 1
                              Sporadic error
                              Errorcode: 3D 01


                              Taitaa tämä liittyä keskuslukitukseen? Hälytin ei mene päälle ja syy siihen luulen olevan polttoainetankin luukun lukitus mekanismin/moottorin puuttuminen??


                              Mutta tämä peilien säätö ongelma ei ole kyllä ratkennut. Ja tämä boksi mistä löytyi tää vikakoodi niin on varmaankin se korimoduli tms??
                              e65 730d

                              Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                              Comment

                              • _Teemu_
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 87
                                • Porvoo/HML

                                #75
                                käynnistys ongelma 2002 330D:

                                auto toimi normaalisti kunnes autoa käynnistäessä kaverini unohti hehkuttaa (-20c) jonka jälkeen ei siis tietenkään käynnistynyt - uusi yritys ja sahaa akun loppuun, apuvirralla pyörii hyvin muttei mitään eloa.

                                epäilin että p.suodatin kerännyt vettä joka jäätynyt ja hinasin auton lämpimään talliin ja annoin sulaa 24h mutta ei mitään elo. katsoin pumpun sulakkeen ja ehjä oli!

                                mitä teen tuon suhteen sillä bemarille sitä en mieluusti vie, auto 142tkm ajettu ja karalan lastulla jos sillä nyt mtn merkitystä on tämän suhteen

                                Kiitos jo etukäteen!
                                Harraste: Hymer 588 by Fiat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎