Originally posted by Warra
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oikea liitin tuo realoemän kuvassa ja johdot tinailtu edellä mainittuihin. Tarkastettu sulakkeet. Ei worki... Ei edes mene apukuskin peili pakitus asentoon niinkuin aina ennen kun pakin lykkäs silmään...
Mitäköhän sitä seuraavaks keksis???
Kai se on vielä kerran käytettävä kaikki sulakkeet irti kun noista saksankielisistä teksteistä mitään ymmärrä...e65 730d
Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...
Comment
-
-
Originally posted by AMP View PostOikea liitin tuo realoemän kuvassa ja johdot tinailtu edellä mainittuihin. Tarkastettu sulakkeet. Ei worki... Ei edes mene apukuskin peili pakitus asentoon niinkuin aina ennen kun pakin lykkäs silmään...
Mitäköhän sitä seuraavaks keksis???
Kai se on vielä kerran käytettävä kaikki sulakkeet irti kun noista saksankielisistä teksteistä mitään ymmärrä...
Ainut peileille vaikuttava sulake F57.
Vikakoodit korimodulilta?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
potilas E46 318ci vm. 2000
Aiemmin päivällä kauppareissulle lähtiessä liikkeellelähdössä kuului vähän erikoinen paukaus takapäästä.. Tapaan ajella ilman luistonestoa(kitkoilla tahtoo vähän turhan hanakasti repiä tuo luistonesto jatkuvasti) tässä kaupunkipyörityksessä ja huomasin, että kiihdytyksessä kun pyörät pääsevät "sutimaan" niin perä alkaa pompottamaan. Autossa ei ole esiintynyt vastaavaa..
Jotain todennäköisesti meni, mutta mikähän mahtaa moista oiretta aiheuttaa.
Testailin sitten.. Tavallisesti ilman luistonestoa perä lähtee aika herkästikin luistoon (ilmeisesti auto jarrulla sitoo enemmän pyörivää pyörää tms.), mutta nyt tuntuu että auto kulkee suoraan ja toinen pyörä jatkaa vaan sutimistaan.
nypytystä/pomputusta ei tule joka kiihdytyksessä.
Ideoita?Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Comment
-
-
Auttakaa..
miten saan e46 cabriosta katon auki avaimella? mitä pitää painaa?:think[SIZE=1]Ollut ja mennyt :
e36 325i coupe -94
E30 325 iax -87
E46 325 m-sport 2 cabrio -05
e34 530 ia -92
-----------------------------------------------------
Tallis: e36 325i cabrio , mb s 430 -02, Pontiac Trans am 6.6l
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostAutona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.
Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?
Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.
Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.
Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
Joten käy kyselemässä Sachsin kaasuiskareita vakioalustalle.
Suojakumit kannattaa tarkistaa, että ovatko vaihtokunnossa, samoin pohjaanlyöntikumit. Jos ovat vielä hyvässä iskussa niin turha vaihtaa. Iskarin yläpäiden tukilaakerit kannattaa myös tarkistuttaa, jos on paljon ajettu niin voivat alkaa väljistymään ja ne on helppo vaihtaa samalla kun iskaritkin vaihdetaan.
Alla olevasta kuvasta kannattaa tarkistaa osat nro. 1, 9, 10
[IMG]
Guide support/spring pad/attaching parts - BMW parts catalog[/IMG]"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
e46 ovien säätö
Mitäköhän korjaamolla on mennyt vikaan, kun kuskin puolen ovet vaihdettiin, ja nyt ne istuvat toisiinsa nähden huonosti paikallaan? Eli ovet näyttävät olevan hyvin paikallaan, mutta esim. etuoven yläosan tiiviste ei mene tiiviisti kiinni takaoven tiivisteeseen. Myös takaovi on hieman liian korkealla, sillä lukko ottaa kiinni vastakappaleeseensa kiinni ennen aikojaan. Menen huomenna valittamaan asiasta korjaamolle, mutta olisi sitä ennen mukava tietää, pystyykö ovia säätämään saranoistaan jotenkin paremmin paikalleen, vai ovatko purkaamolta tulleet ovet kieroja/viallisia?f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostKummalles puolelle konetta tuollainen säteilylämmitin tulee e46 330d:ssä Alustavasti kyselen kun huomenna alkaisi vastuksen asentaminen niin helpottaa paljon kun tietää jo vähän alustavasti.
Mites kun olette asennellu noita lohkolämppäritä niin mihis olette sen maadoituksen pistäny joka on siinä johtosarjassa? Onko väliä laittaako sen runkoon vai moottoriin? Ohjeet hukassa...
Maadoituksen voit laittaa siihen oikeanpuoleiseen iskaritolppaan.
Siinä on kolme "pulttia" valmiiksi niin siihen vaan ja ihan perus M6 mutterilla kiinni.525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
540i 6v Estate
Volvo 240 -82 TiC
Audi 1.8t Q
Subaru Justy 1.2 Tbo
Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostAutona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.
Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?
Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.
Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.
Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
Comment
-
-
Originally posted by Tomizima View Postmiten saan e46 cabriosta katon auki avaimella? mitä pitää painaa?:think
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostItse asiassa nuo aiemmin mainitut johtovärit on 2003-> mallista. Se oli kuitenkin ainut kaavio, jossa nuo mainitsemasi värit ja pinnit 1-4 oli miehitetty. Sinun auton mukaan katsottuna ne on muuten samat, mutta ruskean johdon tilalla pitäisi olla sin./kelt.
Ainut peileille vaikuttava sulake F57.
Vikakoodit korimodulilta?
Date: 01/09/10 13:12:13
ECU: ZKE5
JobStatus: OKAY
Variant: ZKE5
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
61 Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate
Error frequency : 1
Sporadic error
Errorcode: 3D 01
Taitaa tämä liittyä keskuslukitukseen? Hälytin ei mene päälle ja syy siihen luulen olevan polttoainetankin luukun lukitus mekanismin/moottorin puuttuminen??
Mutta tämä peilien säätö ongelma ei ole kyllä ratkennut. Ja tämä boksi mistä löytyi tää vikakoodi niin on varmaankin se korimoduli tms??e65 730d
Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...
Comment
-
-
käynnistys ongelma 2002 330D:
auto toimi normaalisti kunnes autoa käynnistäessä kaverini unohti hehkuttaa (-20c) jonka jälkeen ei siis tietenkään käynnistynyt - uusi yritys ja sahaa akun loppuun, apuvirralla pyörii hyvin muttei mitään eloa.
epäilin että p.suodatin kerännyt vettä joka jäätynyt ja hinasin auton lämpimään talliin ja annoin sulaa 24h mutta ei mitään elo. katsoin pumpun sulakkeen ja ehjä oli!
mitä teen tuon suhteen sillä bemarille sitä en mieluusti vie, auto 142tkm ajettu ja karalan lastulla jos sillä nyt mtn merkitystä on tämän suhteen
Kiitos jo etukäteen!Harraste: Hymer 588 by Fiat
Comment
-
Comment