Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #91
    Originally posted by Kurre View Post
    Itse kyllä pistäisin rahani likoon juurikin ko. ABS-anturin puolesta..eipä siellä renkaan tienoilla muita antureita edes ole Ja tuo "speed sensor" voi vain olla jonkin aftermarket-testerin tapa ilmoittaa ko. vika. Tämänhän kyllä voisi testata lukemalla livedataa ja pyörittelemällä renkaita, jotta näkee tuleeko ko. renkaalta nopeustietoa.
    e46:ssa nopeustieto tulee kuskinpuolen takarenkaan ABS-anturilta. Se kun pimenee, niin pimenee nopeusmittarikin. Mutta kyllä muutkin noista antureista nopeustietoa mittaa, koska auto tunnistaa jos edessä ja takana on paljon eri kokoa olevat renkaat. Eli villi veikkaukseni on, että olisi sama asia kuin ABS-anturi.

    Tarkoitatko Esko Xenon-anturilla akseleilla olevia antureita, vai umpioiden välissä olevaa anturia?

    Eli näitä:


    Vai tästä osaa no.13/14:
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #92
      Originally posted by AMP View Post
      Tankinluukun lukitus moottori ehjä mutta tappi vaan hypännyt jostain syystä pois reiästään. Muuten toimii normaalisti.
      Tuo vikakoodi on takaluukun (=tailgate) lukitusmoottorilta, ei tankin luukun. Johto poikki / oikosulku, oliskohan perinteisesti saranan kohtaa piuhaa paskana.

      Esko: Wheel speed sensor on just se abs-järjestelmän käyttämä anturi. Mitään abs-antureita ei erikseen ole, pyörimisnopeuksilla se järjestelmä pelaa ja niitä voidaan tarvittaessa haaroittaa muillekin järjestelmille, kuten just takaa nopeustiedon mittaukseen. Voi olla että kannattaa kokeilla akun kengän tuulettelua jos ei nollaukset auta, siis ennen anturin vaihtoa. Pidempään suditellessa järjestelmä toteaa jonkin pyörän nopeusanturin tiedon olevan epäuskottavaa, ja sulkee sen pois. Etupään anturi löytyy realoemista etutolpan kuvista ja kulkee nimellä pulse generator, abs.

      Nokileka: Umpioiden välissä ei ole antureita, toi alempi on itse säätömoottori.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #93
        Kiitos vastauksista tuohon nopeusanturiin. Tuota veikkailin jo alunperin ennen vikakoodien lukua, mutta toi RealOEM laittoi empimään.

        Xenon-valojen korkeudensäädöllä tarkoitan sitä muovista tankoa, joka on kiinni oikean eturenkaan puoleisessa vakaajantangon koiranluussa. Eli siis jotankuinkin tämän linkin näköinen kapistus. Ainakin itsellä toi on murtunut ja rek.katsastuksessa katsuri osasi sanoa, että on xenonien korkeudensäätöanturi. Nyt toi anturin tanko on murtunut irti siitä koiranluusta. Pitää nyt vielä ruuvata rengas irti ja varmistaa, että anturi on samanlainen mitä tuossa kuvassa. Valot kuitenkin on mittauksissa suunnattu oikein eli ilmeisesti antureita on enemmänkin tai jotain?

        Kysytään nyt vielä yhtä juttua, kun ei vikakoodien luvulla selvinnyt eli toi RDC-järjestelmä eli rengaspaineenvalvonta ei tahdo pelata. Se merkkivalo syttyy mittaristoon aina samaan aikaan noin 10min auton käynnistämisestä. Renkaiden vaihtojen yhteydessä olen tuon valon aina nollannut eli ongelma ei ole siinä ainakaan. Tietääkseni joka renkaalle on oma anturi ja joku ohjausboksi, mutta eipä päässeet huollossa käsiksi koko järjestelmään eli tyhjä rasti tuli. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Pitää ettiä vissiin joku pätevämpi vikakoodien lukija, niin ei menisi pelkäksi päivittelyksi

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #94
          Koko anturia ei kannata ostaa jos se on ehjä, ton pelkän tangon saa erikseen marmorilta niinkun NokiLekan kuvista näkyy. Valot voi silti olla oikeassa kohtaa, mutteivät ne säädy enää oikein siinä vaiheessa kun vaikkapa takapää laskee kuorman takia. E39:ssä lakkasi toimimasta myös perän korkeussäätö kun etupään anturista meni tuo linkkitanko poikki.

          Jos sulla on se järjestelmä jossa paineanturi on vanteessa, niin noista menee akut tyhjäksi eikä sitä puheiden mukaan saa vaihdettua -> uusi anturi $$. Sitten on vielä se toinen järjestelmä joka toimii pyörien nopeusantureiden kautta, vahtii renkaan halkaisijan kautta "painetta", mutta taitaa tuossa olla se erillisillä antureilla oleva tsydeemi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #95
            Originally posted by Cell View Post
            Koko anturia ei kannata ostaa jos se on ehjä, ton pelkän tangon saa erikseen marmorilta niinkun NokiLekan kuvista näkyy. Valot voi silti olla oikeassa kohtaa, mutteivät ne säädy enää oikein siinä vaiheessa kun vaikkapa takapää laskee kuorman takia. E39:ssä lakkasi toimimasta myös perän korkeussäätö kun etupään anturista meni tuo linkkitanko poikki.

            Jos sulla on se järjestelmä jossa paineanturi on vanteessa, niin noista menee akut tyhjäksi eikä sitä puheiden mukaan saa vaihdettua -> uusi anturi $$. Sitten on vielä se toinen järjestelmä joka toimii pyörien nopeusantureiden kautta, vahtii renkaan halkaisijan kautta "painetta", mutta taitaa tuossa olla se erillisillä antureilla oleva tsydeemi.
            Se tuon korkeudensäätömötikän (nro.1) kyljessä olevan "tanko" on murtunut rikki siitä kiinnitysreiästä, joka tulee sitten tuohon nro. 5:een kiinni. Eli pitäisi ostaa kai koko mötikkä ellen sitten jollain metallipatentilla virittele tota takaisin kiinni.

            Tuli nyt googlattua ihan huolella tota RDC-asiaa ja jollain muulla ollut ihan sama ongelma ja tosiaan tuossa E46:ssa on näköjään vielä noi painetta valvovat venttiilit. Uudemmissa malleissa on sitten näemmä toi halkaisijaa mittaava järjestelmä. Tuskin itellä on noissa kummassakaan auton mukana tulleessa rengassarjassa edes noita RDC-järjestelmän venttiilejä. Jos sitä panostaisi sitten sellaisiin, kun hommaa uudet vanteet autoon tms.

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 729
              • Tampere

              #96
              Mites, kun tuossa 2001/2002 vaihteessa tuli se facelift, eli muiden muutosten muassa etulyhtyjen kulmat nousi ylöspäin eikä autot olleet enää jatkuvasti masiksessa, yms yms...Anyhow, katselin jostain että jenkeissä olisi tähän samaan syssyyn nykäisty valkoiset vilkunlasit, pitäneekö tuo paikkansa, ja eikö tuo sama sitten pätenyt Euroopassa kun joka toisessa on vielä nuo keltaiset vilkut?
              Last edited by vilsku; 13-01-2010, 19:19.
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #97
                Originally posted by Esko View Post
                Xenon-valojen korkeudensäädöllä tarkoitan sitä muovista tankoa, joka on kiinni oikean eturenkaan puoleisessa vakaajantangon koiranluussa.
                Tuo anturihässäkkä tulee kiinni etualatukivarteen, näin ainakin mun vanhassa E46:ssa
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #98
                  Originally posted by vilsku View Post
                  Mites, kun tuossa 2001/2002 vaihteessa tuli se facelift, eli muiden muutosten muassa etulyhtyjen kulmat nousi ylöspäin eikä autot olleet enää jatkuvasti masiksessa, yms yms...Anyhow, katselin jostain että jenkeissä olisi tähän samaan syssyyn nykäisty valkoiset vilkunlasit, pitäneekö tuo paikkansa, ja eikö tuo sama sitten pätenyt Euroopassa kun joka toisessa on vielä nuo keltaiset vilkut?
                  Ajovalot ja takavalot, kylkivilkut, konepelti ja puskurit muuttuivat näin ulkoisesti.
                  Kylkivilkut "puhtaiksi" oli lisävaruste.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Jisv
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Pori

                    #99
                    Lisävaruste noi kirkkaat vilkut.
                    e46 non m-sport touring
                    Dieselin kulutus

                    Comment

                    • kuirikki
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 116
                      • Keski-Pohjanmaa, Himanka

                      etusumuvaloista

                      Onko paha rasti vaihtaa tuohon -03 vuosimallin E46 Bemariin tuo etusumuvalon poltin? Onko kuinka ahtaassa paikassa? Tilasin tuonne led-polttimot ja pitäisi asennella ne paikoilleen tässä joku päivä.
                      Ex:BMW 525 TDS E34 -93
                      Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
                      Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        Originally posted by Dani View Post
                        Tuo anturihässäkkä tulee kiinni etualatukivarteen, näin ainakin mun vanhassa E46:ssa
                        Joo taisin muistaa väärin, kun siitä on yli puol vuotta aikaa ku ihmeteltiin katsurin kanssa sitä anturia. Vähän samannäköinen tanko siinä silti näytti olevan

                        Tilasin nyt Saksasta tuon ABS-anturin. Hintaa jäi huimat 22,90€ ilmaisilla postikuluilla. Paypalilla kun maksaa, niin varmaan alkuviikosta anturi täällä. Olisko ollu jotain 80€ BMW:n tiskillä toi anturi. Pitää lähtee ruuvaa toi pelkääjän eturengas vielä tässä irti, että saako tosta korkeudensäätöanturista kalua vai pitääkö sekin tilata
                        Last edited by Esko; 14-01-2010, 15:54.

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Muistaako joku että minkälaiset ovat etuvilkkujen ja takavilkkujen polttimoiden nastat, onko ne vastakkain vai ei-vastakkain?
                          ..sigun kottero.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Tietäis sitten että minkälaiset polttimot (SilverVision) tilaa Octanesta, löytyy molempia eli nastat vastakkain ja ei vastakkain.
                            Osaako joku sanoa, itse en millään muista kun edelliseen autoon ne laitoin.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • seidltuning
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1941
                              • Vantaa

                              menee tietysti väärinpäin ,kun joudun ulkomuistista vetäseen eli jos sulla on kirkkaat vilkunlasit on vilkkupoltin oranssi eli eri kohdassa
                              G30 530e Sedan
                              E30 325i Cabriolet

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Tämmöset etuvilkut kyseessä:
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎