Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325i xenonit himmeät.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    #46
    On kyllä jäätävä ero valotehossa ja oem xenon päivitys kittikään ei ole pahan hintainen.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • Bimmer-05
      BTCF Member
      • May 2013
      • 55
      • Marttila

      #47
      Originally posted by Pekumie View Post
      Eipä liiemmin tullut kuvia räpsittyä umpioiden puukotuksesta, mutta täytyy sanoa että ero oli kutakuinkin sama, kuin noilla retrofitlabin videoillakin. Monttu auki pitää kyllä hämmästellä valotehoa uusin projektorein ja Osramin 66240CBI polttimoin.

      Bi-Xenonin läppä ei jostain syystä jää auki pitkät sytyttäessä, räpsähtää auki ja takaisin kiinni. Pitää selvitellä syytä. :think
      Mulla myös ongelmia bi-xenonin läppien kanssa. Tänään kytkin hetkeksi bi-xenonit kokeiluksi kiinni, tuloksena toimivat kun pistän pitkät päälle (läpät pysyvät auki), mutta auto räpsii ajon aikana välillä itse läppiä auki ja kiinni vaikka ajovalot ovat kytketty vain lähivaloille. Täten päätin kytkeä projektoreiden pitkät pois käytöstä.

      Lähivalojen osalta valokuvio on erittäin tarkka ja laaja, kyllä näkee ajella vaikka pelkästään lyhkäsillä.

      Itse otin rosvoliittimellä pitkien johdoista virrat bi-xenonin virtajohtoihin, omaan kiesiin ei tuo mukana tullut "adapterijohtosarja" sopinut. Miten sulla kytketty?

      Tarvinneeko ottaa yhteyttä tuonne Retrofitlabiin vai mahtaako tämä johtua siitä, että auto tarkastelee jatkuvasti polttimoiden kuntoa ja tämä toiminta aiheuttaa läppien räpsähtelyä?
      E46 320D Touring -00

      Comment

      • Pekumie
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 243
        • -

        #48
        Originally posted by Bimmer-05 View Post
        Itse otin rosvoliittimellä pitkien johdoista virrat bi-xenonin virtajohtoihin, omaan kiesiin ei tuo mukana tullut "adapterijohtosarja" sopinut. Miten sulla kytketty?
        Mullahan on alkuperäiset Bi-Xenonit autossa, joten kaikki johdotukset ym. on alkuperäistä. Myös tuo alkuperäinen bi-xenon läpän ohjausjohdon liitinkin sopi uuteen projektoriin, mutta ilmeisesti ohjaus/jatkuva virta on tuossa väärinpäin uudelle projektorille. Täytyy selvitellä tuota ongelmaa kun ehtii. Tosiaan lyhkäsilläkin ja noilla halogeenipitkillä pärjää hyvin, valoteho on aika jäätävä.

        Comment

        • Sami_R
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 276
          • Kurikka

          #49
          Eikös tämä ZKW umpioiden laatu vaikuta selkeältä materiaali-/valmistusvirheeltä? Onko kukaan yrittänyt saada näitä takuuseen? Jos umpioon ei myydä varaosana tuota heijastinta niin on kai oletettava, että sen on ajateltu kestävän koko auton eliniän.
          BMW F11 520d -11
          MINI Cooper D -11
          BMW E90 318i -11
          BMW E90 318i -06

          Ex:
          BMW E46 316i -04
          E70 X5 3.0sd M-Sport -08
          E46 325iA -03
          E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

          Comment

          • Ovaali
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 240
            • ylivieska

            #50
            Mitenkäs näissä bixenon retrofiteissä käy katsastuksen kanssa? Pitääkö rakentaa normi h1 polttimoista erikseen "katsastuspolttimot"? Kovastii kiinnostais askarrella tuommoset mutta mutta :think

            Originally posted by Sami_R View Post
            Eikös tämä ZKW umpioiden laatu vaikuta selkeältä materiaali-/valmistusvirheeltä? Onko kukaan yrittänyt saada näitä takuuseen? Jos umpioon ei myydä varaosana tuota heijastinta niin on kai oletettava, että sen on ajateltu kestävän koko auton eliniän.
            Taitaa tehtaan mielestä olla jo kaikki nelikutoset paalikamaa. Lisäksi muualla maailmassa ei taideta ajella ajovalot päällä keskellä kirkasta kesäpäivää. Ei sillä etteikö noita umpiota menis liian aikaisin.

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              #51
              Originally posted by Ovaali View Post
              Mitenkäs näissä bixenon retrofiteissä käy katsastuksen kanssa? Pitääkö rakentaa normi h1 polttimoista erikseen "katsastuspolttimot"? Kovastii kiinnostais askarrella tuommoset mutta mutta :think
              Jos autossa xenonit alunperin niin ei ongelmaa, jos halogeenit niin pesurit ja autom. korkeussäädöt pitäisi rakentaa.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #52
                Taitaa olla aikamoinen operaatio vaihtaa halogeeneistä → xenonit, piuhoja ja kaiketi myös valomoduuli pitää kaiken muun lisäksi vielä vaihtaa/asentaa.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • urria
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 223
                  • Lohja

                  #53
                  Originally posted by Pekumie View Post
                  Mullahan on alkuperäiset Bi-Xenonit autossa, joten kaikki johdotukset ym. on alkuperäistä. Myös tuo alkuperäinen bi-xenon läpän ohjausjohdon liitinkin sopi uuteen projektoriin, mutta ilmeisesti ohjaus/jatkuva virta on tuossa väärinpäin uudelle projektorille. Täytyy selvitellä tuota ongelmaa kun ehtii. Tosiaan lyhkäsilläkin ja noilla halogeenipitkillä pärjää hyvin, valoteho on aika jäätävä.
                  "To operate the Bi-xenon solenoid, an H7 splitter is included. This bypasses the original solenoid wiring. Experience has proved that when placing new projectors in ZKW headlights, electronics could fail when the original solenoid wiring was used. The H7 splitter takes 12V directly from the high beam"

                  tämmöstä sanotaan retrofitlabin sivuilla?
                  E46 323Ci -99

                  Comment

                  • Pekumie
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 243
                    • -

                    #54
                    Originally posted by urria View Post
                    "To operate the Bi-xenon solenoid, an H7 splitter is included. This bypasses the original solenoid wiring. Experience has proved that when placing new projectors in ZKW headlights, electronics could fail when the original solenoid wiring was used. The H7 splitter takes 12V directly from the high beam"

                    tämmöstä sanotaan retrofitlabin sivuilla?
                    Mulla on omassa AL valot, noissa tuo solenoidin ohjaus on erilainen(3-napainen) jne.. Ei oikeastaan hirveästi yhtäläisyyksiä ZKW valojen kanssa.

                    Comment

                    • GSD
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 5
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by Pekumie View Post
                      Mulla on omassa AL valot, noissa tuo solenoidin ohjaus on erilainen(3-napainen) jne.. Ei oikeastaan hirveästi yhtäläisyyksiä ZKW valojen kanssa.
                      Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

                      Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.

                      Comment

                      • Pekumie
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 243
                        • -

                        #56
                        Originally posted by GSD View Post
                        Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

                        Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.
                        Tuossa kun oli aikaa tutkiskella ja perehtyä asiaan, niin samat jutut sieltä selvisi. Tuossa uudessa projektorissa/solenoidissa tuo heikko maa ja vahva maa oli vain väärinpäin, johdot vaan toisinpäin ja rupesi varjostimet pysymään auki.

                        Tässäpä kuva uusin projektorein ja Osramin 66240CBI polttimoin. Kuvassa lyhyet päällä.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #57
                          Originally posted by GSD View Post
                          Niistä kolmesta navasta yksi on plussa, yksi on heikko maa ja yksi on vahva. Vahvaa maata käytetään vetämään varjostin sivuun lyhyesti täydellä jännitteellä, jonka jälkeen se pidetään paikallaan pienemmällä jännitteellä. AL-projektorien solenoidi kuitenkin kestäisi olla päällä koko ajan (100% duty cycle), mutta kestävyyttä varmentamaan laittoivat tuollaisen. Muissa projektoreissa ei ole näkynyt ja aina ovat kestäneet.

                          Jos on ohjelmoitu pitkät halogeenit syttymään (kuten kannattaakin!) pitkien bi-xenon -valojen kaveriksi, niin niiltä voi ottaa noilla splittereillä jännitteen sitten uuden projektorin solenoidille ja kaikki toimii.
                          Onko siitä xenon-option "päälle" koodauksesta ollut käytännössä hyötyä?

                          Comment

                          • GSD
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 5
                            • Joensuu

                            #58
                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Onko siitä xenon-option "päälle" koodauksesta ollut käytännössä hyötyä?
                            Kyllä kiitos! Jokaisen käynnistyksen yhteydessä siitä on hyötyä, kun ei tarvitse koskeakaan valokatkaisijaan vaan automatiikka toimii kuten se on suunniteltukin.

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              #59
                              Hjyvä

                              Comment

                              • tume86
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 123
                                • Ylivieska

                                #60
                                Pitääpäs itekin laitella tuolta Retrofitlabista uudet projektorit tiluuseen. Pari vuotta on teipattuna ollut nyt omat ZKW:t ja alkaa taas valoteho oleen melko hukassa

                                Ajattelin värkätä AL:n projektorit noihin ZKW:n runkoon, mutta jos tuolta kerran löytyy ihan bolt-on kamaa, niin eipä maksa paljo vaivaa

                                EDIT: Noniin, tilaus tuli tehty. Samalla laitoin tuleen myös noi Osram 66240CBI polttimot. On kyllä aika jäätävän hintaset, mutta kerranhan se vaan kirpasee
                                Last edited by tume86; 04-03-2014, 21:40.
                                BMW 330i M-Sport II SMG -03
                                ----
                                Ex:
                                BMW 325tdsA Touring M-Sport -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎