Onko myös single-vanoksellisessa M52:sessa jotain letkuja siinä moottorin päällä olevan muovisuojuksen alla? Vai onko näissä uudemmissa M52TU ja M54:sissa aivan erilaiset systeemit? Itselläkin suhahtelee sammutuksen yhteydessä ja vinkuna kuuluu joskus kierroksilla. Kai vuodon täytyy olla jossain "syvemmällä" koska kaikki muut mahdollisuudet on jo eliminoitu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostImusarjan päällä on suojamuovilevy, joka on kiinni kahdella peitelevyjen alta löytyvällä mutterilla. Sen alta löytyy ko.letku/putki.
Pölijä, kysyin niistä kumitulpista enkä siitä letkusta... No eilen vaihtelin separaattorin letkun niin samalla löysin nuo kumitulpatkin.
Comment
-
-
Kiva ku nämä ongelmat tulee aina just ennen reissua, huomenna pitäs lähtä Eurooppaan ajamaan... Auto ei ole E46 mutta moottori on sama kuin aloittajan autossa.
Mulla sytty eilen moottorin vikavalo (E39 530i M54B30) palamaan ja illalla luettiin vikakoodit. Koodia tuli laihasta seoksesta ja pari missfireäkin tais olla. Koodin nollattiin ja pikku ajolenkin jälkeen taas löyty samat koodit laihasta seoksesta ja valokin syttyi myöhemmin palamaan uudestaan. Koko huohotusjärjestelmä on vaihdettu puoli vuotta sitten ja venttiilikopan tiiviste viikko sitten, joten imuvuoto taitaa löytyä enää joko haitariputkesta tai niistä imusarjan takaosassa olevista kumitulpista?
Pitää yrittää suoraan metsästää uudet haitariputket ainakin. Tarviiko klemmareita vaihtaa välttämättä, jos niitä ei nyt satu saamaan? Onko vinkkejä haitariputkien vaihtoon, esim. mitään erityistä, mitä pitää ottaa huomioon?E61 525d LCI
Comment
-
-
Klemmareita ei tarvitse vaihtaa.
Kun vaihdat kumiputken joka tulee kiinni kaasuläpän runkoon niin putken alapuolella on 1.5cmx1cm kieleke joka tulee kaasuläpän alapuolelle sille tehdylle koloon, pieni teleskooppipeili tjms. + taskulamppu auttaa mielettömästi.
Sen läpän pitää mennä uraan ja pysyä siinä kun klemmaria kiristät, muuten sulla saattaa olla pieni imuvuoto kaauläpän kohdalla ja muutenkin alku putkien kiinnitykselle kierossa = MAF kiinni putsarikoteloon menee vääntämiseksi jolloin kumiputket saattavat taipua.
Näillä pärjäät:- Teleskooppipeili.
- Ruuvari jonka päähän sopii hylsy.
- Pikkuräikkä nivelillä ja pidennyksillä.
- 6mm hylsy.
- Pitkä talttapää ruuvari.
- Tehokas taskulappu.
- Aikaa ja hermoja.
Last edited by Dani; 15-06-2010, 11:36.
Comment
-
Tosiaan aikaa ja hermoja ainakin pariksi-kolmeksi tunniksi. Itellä oli alemman haitarin pikkuhaara hapertunut. Sen klemmareihin oli mahdoton päästä käsiksi ennen kuin leikkasin puukolla vanhan letkun kokonaan pois tieltä. Sitten klemmarit sai auki. Uuden letkun kanssa ne piti asetella eri tavalla jotta kiristys onnistui yläkautta. Jonkun läppämurikan sai myöskin irrotella imusarjan kyljestä tilan tekemiseksi.
Comment
-
-
Ei taida olla 3- ja 5-sarjan vastaavat putket samoilla koodeilla vaikka samat moottorit ovatkin kyseessä. Minulla olisi omaan autoon vaihtoa odottamassa toinen haitariputkista (13541438759), eli pistä viestiä jos et satu muualta oikeaa löytämään ja jotain pitää keksiä/soveltaa...
Originally posted by Ha2 View Post...
Pitää yrittää suoraan metsästää uudet haitariputket ainakin. Tarviiko klemmareita vaihtaa välttämättä, jos niitä ei nyt satu saamaan? Onko vinkkejä haitariputkien vaihtoon, esim. mitään erityistä, mitä pitää ottaa huomioon?435i
Ex: 330i
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostTosiaan aikaa ja hermoja ainakin pariksi-kolmeksi tunniksi. Itellä oli alemman haitarin pikkuhaara hapertunut. Sen klemmareihin oli mahdoton päästä käsiksi ennen kuin leikkasin puukolla vanhan letkun kokonaan pois tieltä. Sitten klemmarit sai auki. Uuden letkun kanssa ne piti asetella eri tavalla jotta kiristys onnistui yläkautta. Jonkun läppämurikan sai myöskin irrotella imusarjan kyljestä tilan tekemiseksi.
Itse en ole irroittanut kun ilmanputsarikotelon, muuta ei tarvitse (E46 M52B28TU + M54B30)
Comment
-
-
Joo ei löydy nyt tähän hätään haitariputkia Suomesta. Tai no jos joku tietää sellaset reitin varrelta, niin sitten kyllä ostan ne pois. Tuossa on ne hanurit ja osanumerot, osat 3 ja 7. Mahdollisestihan vuoto voi olla myös täällä osissa 2 ja 3. Eli ajan huomenna Oulusta Helsinkiin, lähtö iltapäivällä. To aamuna pitää olla jo Viroon laivassa. Kaipa ne putket viimeistään Saksasta löytyy, jos sinne asti pääsee.
Pitää kattoa tänään, jos ehtii illalla/yöllä käyttää haitariputken irti ja ruiskia Bräkleeniä haitareihin. Jos ois selvä halkeama, niin koittas vaikka jesarilla tukkia sikis aikaa, että saa uuden.E61 525d LCI
Comment
-
-
Noniin täällä vähän vastaavia ongelmia, tosin auto käy kyllä ihan ok. Moottorin vikavalo syttyi, --> korjaamolle, koneen mukaan 2 lambdaa mennyt ja jotain muita pakokaasuongelmia. Mitäs tohon nyt sit sanois, 2 lambdaako mennyt samanaikaisesti ? Eli olisikohan tässäkin kyse imuvuodosta? Ja tietysti tällä hetkellä Itävallassa eikä suomessa.
Ja auto siis 330i vm 2002
Comment
-
-
Eiköhän sekin valita lambdan säätöalueen ylittymisestä, eikä itse anturin rikkoutumisesta. Syy löytynee kaikista todennäköisimmin tästäkin sieltä imuvuotojen puolelta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Noniin, vaihdettiin se pieni letku joka menee EGRään vai mikä lie härpäke. Nollattiin koodit ja katsottiin uusiks, kaikki muu hävinny mutta. Väittää että kaikista lambdoista lämppäri paskana, mitä helvettiä ? Eivät osanneet kertoa mistä voisi johtua. 4 lambdaa en lähde ihan arpomalla ostamaan.
Comment
-
-
Mulla on nyt tämmönen tilanne. Moottorin (M54B30) vikavalo palaa aina vaan huonojen päästöjen takia. Aina vaan laiha seos ja sytytyskatkoja eli imuvuotoa. Katsastuskin meni luonnollisesti uusiksi.
Vaihdettu n. 6 kk sitten:
- kaikki huohotinletkut ja huohotinventtiili
Vaihdettu viimeisen kuukauden viikon aikana:
- imuputket/haitariputket (kaasuläppää lähinnä olevassa oli pikkuhaarassa 2 isoa reikää)
- imusarjan takana olevat kumitulpat (löysin tunnin etsinnällä vain 2 vaikka pitäs olla ETK:n mukaan 3; toinen löytämistäni oli ihan halkirikki)
- venttiilikopan tiiviste
Eilen tutkin taas asiaa. Ruiskin starttipilottia imusarjan tiivisteeseen ja kaikkiin letkuihin. Ei mitään havaintoja. Sitten ruiskin osaan #7, ja sieltä tuli heti reaktio. Kun painoi korvan lähelle tuota DISA-boksin yo. kuvasta katsottuna kulmikkaan osan oikeaan laitaan, niin selvä suhinahan sieltä kuului. Ajattelin irrottaa osan ja tutkia voisiko sille tehdä mitään. Kuulin eilen, että jollakin oli vuotanut myöskin tuo DISA ja se oli tukittu jollain mäskillä. Näyttää olevan "kivan" hintainen osa uutena tuommoseksi muoviboksiksi. Vähän heikosti löytyy purkuosia Suomesta, Ruotsista tai Saksasta.
Jos jollain on varmasti ehjä tuollainen osa myydä, niin ota yhteyttä. Osanumero 11 61 7 502 275 tai sen korvaava uusi osanumero 11 61 7 502 275. Lienekkö tuolla uudella osanumerolla sais jonkun parannellun version. Myös vinkki käytetystä osasta kelpaa.
Sama osa löytyy näistä autoista:
http://bmwfans.info/parts/catalog/11617502275/ (vanha osanumero)
http://bmwfans.info/parts/catalog/11617544805/ (uusi osanumero)E61 525d LCI
Comment
-
Selvitäppä vuotaako disan ja imusarjan välinen tiivistys, vai vuotaako ilma akselin kautta. Mikäli on vain tuo välin tiivistys, on ongelma varmasti helposti korjtattavissa325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment