Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kulkuri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 27
    • Siuntio

    #16
    Originally posted by J-Poika View Post
    jos diesel ei lähde käyntiin... hehkut rikki, polttoaine jäätynyt esim putkiin, huono akku
    Voisiko huonompi akku vaikuttaa hehkutuksen tehokkuuteen että se ei ole niin voimakas? Montako kertaa pitäisi näillä pakkasilla hehkuttaa? 2-3?
    E30 316 M-Tech2
    EX E30 325
    EX E36 325 Cabriolet
    EX E46 330D Touring

    Comment

    • Bmw 730 e32
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 84
      • kotona:)

      #17
      aHOO

      :thinknO JOS KERTA LÖYTYY,NI HYVÄ, mUTA NIIKU SANOIN NI TÄÄLÄ TOIMITTIIN NUIN JA KEHVELI KUN KÄYNNISTYI KAHTENA ERIKERTANASAMOIN OLI KOKO KAAPUNNISTA JÄÄN ESTOT LOPPU...???

      ..JA TOSIN VOIHA SITÄ VIKKOOKIN OL MUTA NÄIN YLEESESTI EIPÄ TUOSTA HAITTOOKAAN..NÄÄ PAAKKASET OSSOO KYL KIUSAT

      Comment

      • Jonem
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 341
        • Salo

        #18
        Originally posted by J-Poika View Post
        jos diesel ei lähde käyntiin... hehkut rikki, polttoaine jäätynyt esim putkiin, huono akku
        Näinhän se on.. Nimim. Tänään 6h lämmittelyä vanhaan tiisseliin, että sai eloa.

        Ja jäänestot on ilmeisesti koko valtakunnasta loppu, näin uhkailivat täällä lännessä.

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          #19
          Pikahehkut on perseestä. Vanhanajan hehkut kestävät paljon pitempään ja muutenkin ovat varmempia. Tosin näillä kovilla pakkasilla hehkutusajat menevät jo yli 10 sekunnin.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            #20
            Originally posted by Bmw 730 e32 View Post
            :thinknO JOS KERTA LÖYTYY,NI HYVÄ, mUTA NIIKU SANOIN NI TÄÄLÄ TOIMITTIIN NUIN JA KEHVELI KUN KÄYNNISTYI KAHTENA ERIKERTANASAMOIN OLI KOKO KAAPUNNISTA JÄÄN ESTOT LOPPU...???

            ..JA TOSIN VOIHA SITÄ VIKKOOKIN OL MUTA NÄIN YLEESESTI EIPÄ TUOSTA HAITTOOKAAN..NÄÄ PAAKKASET OSSOO KYL KIUSAT
            asiaa!!
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #21
              Hekujen tominta/toimimattomuus kannattaa tarkastaa ottamalla hehkureleestä liitin irti ja sitten mitata hehkujen vastusarvot.
              Ääretön tai todella suuri vastus = viallinen hehkutulppa!

              Itsellä on oli/on edelleen 530D:ssa kolme hehkua pimeänä ja roikasta lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä (täällä on välillä jopa -40) ja lämmittämättä noin -20 asteeseen asti.
              Kunnossa oleva suoraruikkari kyllä lähtee käyntiin ilman hehkujakin tuonne -20 tietämille asti
              Hyväähän se ei tee, mutta käynnistyy kuitenkin :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • kulkuri
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 27
                • Siuntio

                #22
                Montako kertaa yleensä hehkutatte valon sammuttua uudelleen noin 15asteen pakkasessa? 2-3kertaa?
                E30 316 M-Tech2
                EX E30 325
                EX E36 325 Cabriolet
                EX E46 330D Touring

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by kulkuri View Post
                  Montako kertaa yleensä hehkutatte valon sammuttua uudelleen noin 15asteen pakkasessa? 2-3kertaa?
                  Yhden kerran, ei siis yhtään uudelleenhehkutuksia.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Jisv View Post
                    Yhden kerran, ei siis yhtään uudelleenhehkutuksia.
                    Sama.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      #25
                      Mulla kusi 2 suutin aivan loronaan kun tein ohivuoto testin, nyt ainakin lähtee lämpösenä heti käyntiin ei starttuuta, aamua odotellessa kun pakkanen nousee että miten käy....

                      Comment

                      • 324tdic2d
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 136
                        • Kemi, Oulu, Vaala

                        #26
                        Originally posted by Jube View Post
                        Hekujen tominta/toimimattomuus kannattaa tarkastaa ottamalla hehkureleestä liitin irti ja sitten mitata hehkujen vastusarvot.
                        Ääretön tai todella suuri vastus = viallinen hehkutulppa!

                        Itsellä on oli/on edelleen 530D:ssa kolme hehkua pimeänä ja roikasta lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä (täällä on välillä jopa -40) ja lämmittämättä noin -20 asteeseen asti.
                        Kunnossa oleva suoraruikkari kyllä lähtee käyntiin ilman hehkujakin tuonne -20 tietämille asti
                        Hyväähän se ei tee, mutta käynnistyy kuitenkin :think
                        Näissä uudemmissa 330d:ssä on hehkuille ohjausyksikkö imusarjan alla, joten suuri homma lähteä mittailemaan hehkuja äkikseltään..

                        Mullakin kakistelee pakkasilla.
                        Säteilylämmittimet on perseestä, jos lämmittää lyhyemmän ajan kuin 24h vuorokaudessa.
                        Säteilylämmitin nostaa 1c asteen kannen lämpötilaa -20 pakkasella ja 2h lämmityksellä, joten ei ihme ettei käynnisty kunnolla. Tässä on lisäksi vaarana, että kansi halkeaa!

                        Viikonloppuna lämmitettiin kaverin 320d 2h (-24c), jossa on letkulämmitin, käsin koittamalla koko kansi/lohko oli miedosti lämmin. Lähti käyntiin ensi pyörähdyksellä ja lämpömittari nousi heti.

                        Laitan omaani ens vk-loppuna säteilylämmittimen lisäksi letkulämmitimen, että josko sitten lämpiää kunnolla sekä ylä- että alakerta.
                        Olisihan se mukavaa, että normaalilla 2h lämmityksellä auto olisi käytettävissä, toisin kuin nyt on saanut puoli vuorokautta odotella.
                        Last edited by 324tdic2d; 04-01-2010, 17:28.
                        325iA Cabriolet 3/1987
                        330d 6/2003

                        Comment

                        • kulkuri
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 27
                          • Siuntio

                          #27
                          Se on juu totta että säteilylämmitin on kehno lämmitys teholtaan, pitänee itsekkin laittaa tuo letkulämmitin vielä rinnalle. Mutta aloitetaan koodien lukemisella, ja katotaan mitä poeka on oikeasti syönyt

                          Eikö BMW:ssä ole sellaista vika diagnoosi tekniikka kuten esim opelissa ja seatissa että jos joku noinkin tärkeä osa kuttuilee niin sytyttää moottorin vikavalon?

                          Ja miten muilla 330d omistajilla!?

                          Palaako teillä hehkun merkkivalo sitä kauemmin mitä kylmempi ilma on?
                          E30 316 M-Tech2
                          EX E30 325
                          EX E36 325 Cabriolet
                          EX E46 330D Touring

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #28
                            Ei ole kyllä minun mielestä tuokaan normaalia, että jäänestoa pitäisi aina kovilla pakkasilla lurutella tankkiin. Itse en ole yhteenkään autooni kertaakaan joutunut moisiin sortumaan.

                            Täälläpäin on sellainen sanonta, että jos auton totuttaa jäänestoaineisiin niin sitä saa laittaa jatkossa aina

                            Oma 320d lähti käyntiin lauantaina -32 pakkasesta ilman lämmitystä. 3:lla starttauksella jäi käyntiin Käynti oli kyllä aika raakaa aluksi, mutta minkäs teet kun ei saanut lämmitykseen. Ei voi kyllä valittaa, hyvä talviauto on

                            Kannattanee myös pitää ne tankit aika täynnä talvisin.
                            Last edited by Antsah; 04-01-2010, 21:36.

                            Comment

                            • surface
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 257

                              #29
                              Originally posted by kulkuri View Post

                              Palaako teillä hehkun merkkivalo sitä kauemmin mitä kylmempi ilma on?
                              Niin mites porukoilla on? Itselläni palaa aina saman verran oli lämpötila mikä tahansa, tiiä sit onko normaalia.

                              Eli siis mitä kettua, saako M57N:ään sittenki letkulämppärin?

                              Tänään oli aamulla noin -18, eikä ollu auto lämmityksessä ja aika monta kertaa sai starttauttaa ennen kuin lähti. Sitten kun lähti, niin voi jösses miltä se kuulostaa sen 5 sekuntia, huhhuh.
                              Last edited by surface; 04-01-2010, 22:08.
                              E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                              Comment

                              • kulkuri
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 27
                                • Siuntio

                                #30
                                Minullakin palaa yhtäkauan oli lämpötila mikä tahansa. Taitaa olla vag konsernin autoissa tuo ominaisuus.

                                Ja kyllä calixilta ainakin saa letkulämppärin!
                                E30 316 M-Tech2
                                EX E30 325
                                EX E36 325 Cabriolet
                                EX E46 330D Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎