Jos hehkut ja akku on kunnossa nyky dieselissä niin lähtee suomen oloissa ekalla käyntiin.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Palaako teillä hehkun merkkivalo sitä kauemmin mitä kylmempi ilma on?
Mulla kyllä palaa sitä kauemmin mitä kylmempi, mikäli on kyseessä kylmäkäynnistys ja en ole käyttänyt Eberiä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tänään oli aamulla noin -18, eikä ollu auto lämmityksessä ja aika monta kertaa sai starttauttaa ennen kuin lähti. Sitten kun lähti, niin voi jösses miltä se kuulostaa sen 5 sekuntia, huhhuh.
Ei oo kaikki kunnossa, niinkuin rahu sanoi niin ekalla kuuluu lähteä ja sahaamatta. -27 ilman lämmitystä ja 530d hyrähti tulille välittömästi, mitä nyt kuulosti pari sekuntia aika traktorilta.
Tänäänhän sen joutui aamulla sitten todentamaan (heti kun pääsi täällä sanomasta) kun olin unohtanut kääntää ulkopistorasian päälle, että -21 asteesta lähtee kolmella hehkulla 530D käyntiin mutta kun tulin ulkoa sisälle niin rouva kysyi että menikö aura-auto ohi?
Sanoin että ei ku laitoin Bemarin käyntiin niin ei oikeen meinannu käsittää
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Käytin auton johdon päässä ja valitti 2- ja 4 sylinterin hehkuja. Ei taida aiheuttaa ainoastaan kaksi pimeetä hehkua sen, että sahauttaa monta minuuttia yli 20 asteen pakkasilla, vai vaikuttaisko noin paljon? Eipä noikaan Boschin hehkut kestäneet kuin 2kk...
Käytin auton johdon päässä ja valitti 2- ja 4 sylinterin hehkuja. Ei taida aiheuttaa ainoastaan kaksi pimeetä hehkua sen, että sahauttaa monta minuuttia yli 20 asteen pakkasilla, vai vaikuttaisko noin paljon? Eipä noikaan Boschin hehkut kestäneet kuin 2kk...
Mitäs se viallinen hehkun rele aiheutti? Eikö se juuri antanut koodia ehjistäkin hehkuista tms.
En tiedä, mutta näin mulla toimii. Auto 330xD touring 135kW .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tänään aamulla jäi tääläkin auto käynnistymättä kun weba ei lähtenyt päälle (tai kävi vaan hetken). Pakkasta oli -24 ja ei lähtenyt kylmänä vaikka jaksoi hetken aikaa pyörittääkin konetta. No laturi kiinni ja hetken päästä weba tulille vartiksi niin tämän jälkeen lähti hyvin käyntiin. Tästä vittuuntuneena vaihdoin hyllyssä lojuneet uudet hehkut paikoilleen tänään. Vikaakoodia hehkuista oli tullu jo kauan. Kaksi hehkua oli paskana. Ehkä auton saa nyt tarvittaessa käyntiin myös ilman lämmitystä -2X pakkasessakin. Tohon webaan kun ei tosiaan voi luottaa.
Kyllä 530d ainakin hehkuttelee pidempään jos oikeen kylmä on. Tosin ei se tossa pakkasillakaan ollu ku varmaan jonkun 3-4sek mitä kesti. Kesällä hehkuvalo ei edes syty, vaan aika pitkälle saa syksyyn mennä ennen kuin ilmoittelee itsestään.
Samanlaisia kokemuksia minullakin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itsellä oli moinen vika vime talvena. Ei meinannut millään lähteä edes -10*c pakkasella käyntiin. Kaksi hehkua oli pimeänä ja vaihdoin kaikki kerralla. Samalla vaihdoin hehkureleen kun oli siinä näppärästi esillä. Hinnaltaan ei juuri mitään tuonut lisää (tarvike osa joka selvisi vaihdon yhteydessä orkkis osaksi =D )
Nyt auto on käynnistynyt aivan normaalisti. Tolpassa en ole käyttänyt kertaakaan kun en moista omista. Pahin pakkanen oli -25*c josta lähti 2viikon seisomisen jälkeen kuin palmun alta.
Olen kyllä huoltanutkin autoni 15-20tkm välein. Polttoainesuodattimen vaihdoin syksyllä.
Suoraruikkareiden pikahehkut palaa paskaksi jos niitä hehkuttaa enemmän kuin kerran samaan syssyyn. Vanhan mallin laiskat hehkut sen kestää, ei nämä 4s pikahehkut.
En tiedä kuinka kovasta pakkasesta voisi M57:n jyräyttää ilman lämmitystä käymään, mutta sigun kosla lähtee -26:sta ilman mukinoita kertahehkutuksen jälkeen käymään. Eihän se hyvää tee mutta pakon edessä tuli sekin kokeiltua. Tuli vaan mieleen että eikö topic:in aloittajalla ole autossaan webastoa? Jos ei niin joko olisi aika hankkia sellainen?
--Tero
Comment