Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slapshot
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 9

    #76
    Mulla vähän samaa ongelmaa kuin Tico76:lla.

    Joulukuussa tuotu Saksasta e91 320dA.
    Joulu-Tammikuun pakkasilla ei käynnisty: kaikki valot palaa, mutta Start-napista painettaessa ei tapahdu mitään. Joskus suostui lähtemään kolmannella yrityksellä.
    Pistin akun(80aH)vaihtoon Keravan Auto-Salpassa. Vanha kuulema jo väsähtänyt (vaikka tarkistussilmä vihreällä). Tilalle mahtui vain 85aH BMW-akku (!), isompaan olisi tarvittu rälläkkää asennukseen.
    Rahu poisti imusarjan läpät ja samalla vaihdettiin hehkut, kiitokset siitä
    Nyt sama vika toistuu näillä pikkupakkasilla eli tänäänkin jollain viidennellä yrityksellä ("avain" koloon -> Start-nappi pohjaan -> ei mitään tapahdu -> "avain pois" x 4). Hehkun valo vilahtaa välillä vähän.
    Liittyisikö johonkin moottorinohjaukseen (matala jännite) vai voisko vain olla kontaktiongelmaa startissa, kun ei edes pyöritä ?

    Comment

    • Slapshot
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 9

      #77
      Mulla vähän samaa ongelmaa kuin Tico76:lla.

      Joulukuussa tuotu Saksasta e91 320dA.
      Joulu-Tammikuun pakkasilla ei käynnisty: kaikki valot palaa, mutta Start-napista painettaessa ei tapahdu mitään. Joskus suostui lähtemään kolmannella yrityksellä.
      Pistin akun(80aH)vaihtoon Keravan Auto-Salpassa. Vanha kuulema jo väsähtänyt (vaikka tarkistussilmä vihreällä). Tilalle mahtui vain 85aH BMW-akku (!), isompaan olisi tarvittu rälläkkää asennukseen.
      Rahu poisti imusarjan läpät ja samalla vaihdettiin hehkut, kiitokset siitä
      Nyt sama vika toistuu näillä pikkupakkasilla eli tänäänkin jollain viidennellä yrityksellä vasta lähti käyntiin ("avain" koloon -> Start-nappi pohjaan -> ei mitään tapahdu -> "avain pois" x 4). Hehkun valo vilahtaa välillä vähän.
      Liittyisikö johonkin moottorinohjaukseen (matala jännite) vai voisko vain olla kontaktiongelmaa startissa, kun ei edes pyöritä ?

      Ja seuraavaksi menee termarit vaihtoon, kun käy vain 80 asteisena

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #78
        Originally posted by Slapshot View Post
        Mulla vähän samaa ongelmaa kuin Tico76:lla.

        Joulukuussa tuotu Saksasta e91 320dA.
        Joulu-Tammikuun pakkasilla ei käynnisty: kaikki valot palaa, mutta Start-napista painettaessa ei tapahdu mitään. Joskus suostui lähtemään kolmannella yrityksellä.
        Pistin akun(80aH)vaihtoon Keravan Auto-Salpassa. Vanha kuulema jo väsähtänyt (vaikka tarkistussilmä vihreällä). Tilalle mahtui vain 85aH BMW-akku (!), isompaan olisi tarvittu rälläkkää asennukseen.
        Rahu poisti imusarjan läpät ja samalla vaihdettiin hehkut, kiitokset siitä
        Nyt sama vika toistuu näillä pikkupakkasilla eli tänäänkin jollain viidennellä yrityksellä vasta lähti käyntiin ("avain" koloon -> Start-nappi pohjaan -> ei mitään tapahdu -> "avain pois" x 4). Hehkun valo vilahtaa välillä vähän.
        Liittyisikö johonkin moottorinohjaukseen (matala jännite) vai voisko vain olla kontaktiongelmaa startissa, kun ei edes pyöritä ?

        Ja seuraavaksi menee termarit vaihtoon, kun käy vain 80 asteisena
        useasti menee uusiksi hehkujen yhteydessä niiden yksikkö ja virtakaapeli
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • Slapshot
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 9

          #79
          Mites toi startin solenoidi? Voisiko se ollakin vikaantunut, kun startti alkaa pyöriä muutaman yrityksen jälkeen ja lämpimänä aina heti?

          Comment

          • Tico76
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 54
            • Savo

            #80
            Originally posted by Slapshot View Post
            Mulla vähän samaa ongelmaa kuin Tico76:lla.

            Joulukuussa tuotu Saksasta e91 320dA.
            Joulu-Tammikuun pakkasilla ei käynnisty: kaikki valot palaa, mutta Start-napista painettaessa ei tapahdu mitään. Joskus suostui lähtemään kolmannella yrityksellä.
            Pistin akun(80aH)vaihtoon Keravan Auto-Salpassa. Vanha kuulema jo väsähtänyt (vaikka tarkistussilmä vihreällä). Tilalle mahtui vain 85aH BMW-akku (!), isompaan olisi tarvittu rälläkkää asennukseen.
            Rahu poisti imusarjan läpät ja samalla vaihdettiin hehkut, kiitokset siitä
            Nyt sama vika toistuu näillä pikkupakkasilla eli tänäänkin jollain viidennellä yrityksellä vasta lähti käyntiin ("avain" koloon -> Start-nappi pohjaan -> ei mitään tapahdu -> "avain pois" x 4). Hehkun valo vilahtaa välillä vähän.
            Liittyisikö johonkin moottorinohjaukseen (matala jännite) vai voisko vain olla kontaktiongelmaa startissa, kun ei edes pyöritä ?

            Ja seuraavaksi menee termarit vaihtoon, kun käy vain 80 asteisena
            Jees, kannattaa tuo termari vaihtaa. Vaihdoin tuossa viikko sitten ja rupesi autossakin jo tarkenemaan muutenkin kuin karvahaalarissa

            Comment

            • Slapshot
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 9

              #81
              No niin...

              Taisi selvitä tuo 320dA käynnistymättömyys;

              enpä tiennyt, että koko käynnistyksen ajan pitää painaa jarrupoljinta. Kovalla pakkasella, kun hehkutus saattaa kestää sekuntikaupalla, niin jarrua pitää painaa koko ajan. Jos lakkaa painamasta, lakkaa myös hehkutus samalla. Oon tainnut nostaa jalan pois liian nopeasti jarrulta, varma en ole, mutta aika todennäköistä.
              Joskus lähti käyntiin useamman yrityksen jälkeen, kun hehkutuspätkiä oli tarpeeksi.

              Edellisessä bensa Bimmerissä tuota ei tietenkään tullut oppineeksi.

              Comment

              • BFJ
                Newbiemmer
                • Dec 2009
                • 3
                • Suomessa

                #82
                Originally posted by Slapshot View Post
                Mites toi startin solenoidi? Voisiko se ollakin vikaantunut, kun startti alkaa pyöriä muutaman yrityksen jälkeen ja lämpimänä aina heti?
                Se ainakin itselläni oli ilmeisesti viallinen.

                Comment

                • Tico76
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 54
                  • Savo

                  #83
                  No niin, nyt sain jonkunlaista selvyyttä tuohon käynnistymis ongelmaan. No akku perkale oli sökönä Jep, reilu kuukausi sitten Motonetistä ostettu Boschin akku ja sökö mikä sökö. Tai ainakin Hartikaiselta näin sanottiin..
                  Testerissä kuulema starttimoottori antaa vääränlaista arvoa. No sehän tästä vielä puuttuu että startti pitäisi vaihtaa. Kohtahan nuo alkaakin olla jo kaikki osat jo uuteen vaihdettu
                  Vähän arvelivat Hartikaisella että josko "viallinen" starttimoottori kuluttaisi akun. Olisikohan näin?!
                  Nyt on kuitenkin auto lähtenyt tosi hyvin käyntiin vaikka ihan kylmänä on välillä käynnistänytkin. Ei ole tarvinnut sahata vaan auto on hyrähtänyt hyvin käyntiin. Nyt tosin jännityksellä odotan loppuviikkoa kun yli -20 asteen pakkaset alkaa.

                  Comment

                  • surface
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 257

                    #84
                    Jos noita hehkuja taas alkais vaihteleen, niin mikähän se oli se paikka, mikä täälläkin joissain keskusteluissa pyörinyt, mistä sai tilattua niitä imusarjan tiivisteitä (neliöitä ja pyöreitä)?
                    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                    Comment

                    • huppe
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 371
                      • Suomi

                      #85
                      Originally posted by surface View Post
                      Jos noita hehkuja taas alkais vaihteleen, niin mikähän se oli se paikka, mikä täälläkin joissain keskusteluissa pyörinyt, mistä sai tilattua niitä imusarjan tiivisteitä (neliöitä ja pyöreitä)?
                      Eihän noi tiivisteet maksa marmoritiskilläkään kuin sen 40 vai 50 euroa /setti. Itse pistin vanhat takaisin...
                      ex E61 530da 2004

                      Comment

                      • surface
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 257

                        #86
                        Originally posted by huppe View Post
                        Eihän noi tiivisteet maksa marmoritiskilläkään kuin sen 40 vai 50 euroa /setti. Itse pistin vanhat takaisin...
                        Itse tarvisin vain pari kappaletta tähän hätään je ne maksoi jotain 2€ kappale, niin en viitsi koko settiä ostaa. Muista vaan yhtään mikä se paikka oli mistä joskus tilasin.
                        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                        Comment

                        • Kine
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 14
                          • LPR

                          #87
                          KL-varaosat näytti kauppaavan tiivisteitä yksittäinkin. Sieltä sain aidot zimmermann-jarrulevytkin mielestäni edukkaasti 330xd:iin.

                          Itsellänihän ei auttanut tuo pelkkä hehkujen vaihto vaikka vikakoodi vain niistä tulikin. Nyt on se ohjausboksikin vaihdettu ja perstuntumalta lähtee käymään tasaisemmin->hehkut kai toimii.. Tuntui melkein siltä, että ensimmäisellä pyörähdyksellä hörähtää. Toisaalta jos hehkut nappaa vaikka 100 ampeeria samaan aikaa kun startti pyörittää, niin silloinhan startille jää vähemmän virtaa käytettäväksi-> pyörittää laiskemmin. Pitää viikonloppuna tehdä kylmätesti = auto varmasti kylmäksi eli noin vuorokausi pihalla ja sitten käymään. Pitäisi lähteä sahaamatta ja kaikilla pytyillä.

                          Ohjausboksin vaihto ~2h kun reippaasti teki. Tällä toisella kerralla kävi jo paljon nopeammin. Boksin johdot on kyllä vängässä paikassa, v-mäinen kaivaa irti.

                          Missä muuten fyysisesti sijaitsee electric auxiliary heater? Sekin oli antanut vikakoodin. Jos vaikka innostuu vaihtamaan.

                          Ja mikä pitäisi olla jäähdytysveden lämpö normaalisti? Salavalikosta kaivettuna näytti tänään parhaimmillaan 74. Tällöin viisari noin normaaliasennossa, hitusen alle. Kabiinissa kyllä tarkenee ihan riittävästi, mutta ei se mitenkään nopeasti lämpene kun egr on poissa pelistä.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17505
                            • Turku

                            #88
                            Originally posted by Kine View Post
                            KL-varaosat näytti kauppaavan tiivisteitä yksittäinkin. Sieltä sain aidot zimmermann-jarrulevytkin mielestäni edukkaasti 330xd:iin.

                            Itsellänihän ei auttanut tuo pelkkä hehkujen vaihto vaikka vikakoodi vain niistä tulikin. Nyt on se ohjausboksikin vaihdettu ja perstuntumalta lähtee käymään tasaisemmin->hehkut kai toimii.. Tuntui melkein siltä, että ensimmäisellä pyörähdyksellä hörähtää. Toisaalta jos hehkut nappaa vaikka 100 ampeeria samaan aikaa kun startti pyörittää, niin silloinhan startille jää vähemmän virtaa käytettäväksi-> pyörittää laiskemmin. Pitää viikonloppuna tehdä kylmätesti = auto varmasti kylmäksi eli noin vuorokausi pihalla ja sitten käymään. Pitäisi lähteä sahaamatta ja kaikilla pytyillä.

                            Ohjausboksin vaihto ~2h kun reippaasti teki. Tällä toisella kerralla kävi jo paljon nopeammin. Boksin johdot on kyllä vängässä paikassa, v-mäinen kaivaa irti.

                            Missä muuten fyysisesti sijaitsee electric auxiliary heater? Sekin oli antanut vikakoodin. Jos vaikka innostuu vaihtamaan.

                            Ja mikä pitäisi olla jäähdytysveden lämpö normaalisti? Salavalikosta kaivettuna näytti tänään parhaimmillaan 74. Tällöin viisari noin normaaliasennossa, hitusen alle. Kabiinissa kyllä tarkenee ihan riittävästi, mutta ei se mitenkään nopeasti lämpene kun egr on poissa pelistä.
                            Paljonko Zimmermanin levyt maksoivat? Eteen vai taakse?

                            Mullakin herjaa tuota electric auxiliary heateriä. Ilmeisesti sähkölämmitinvastus, joka nopeuttaa jäähdytinnesteen lämpenemistä. En aikonut uusia, koska mulla on Eberi. Laita silti tietoa hinnoista ja hankintapaikoista, jos löydät ratkaisun.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Kari hoo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 85
                              • Kymenlaakso

                              #89
                              Originally posted by Slapshot View Post
                              No niin...

                              Taisi selvitä tuo 320dA käynnistymättömyys;

                              enpä tiennyt, että koko käynnistyksen ajan pitää painaa jarrupoljinta. Kovalla pakkasella, kun hehkutus saattaa kestää sekuntikaupalla, niin jarrua pitää painaa koko ajan. Jos lakkaa painamasta, lakkaa myös hehkutus samalla.

                              jaa- onkohan tuo "ominaisuus" kaikissa dieseleissä ???

                              Comment

                              • wmb330d
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 184
                                • KS

                                #90
                                No ei manuaalissa ainakaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎