Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d jäähdytysneste ongelma (ratkaistu), nyt lämmöt seilaa (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikozu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 256
    • Tampere

    #16
    Originally posted by tonttu81 View Post
    Paljo köyhdyit vesipumpusta? Täällä marmorilla ois ollu 166e ja vanha ois pitäny viedä tilalle...en tilannut Kerrohan muuttuuko lämmöt kohan saat vaihdettua..
    Kouvolan AutoProsta sain päivän tilausajalla, hinta oli 79e. Kuitissa näköjään ilman alennusta 90,50 mutta antoi reilun kympin alennusta kun vain sanoi mikä on myyntihinta Pitkäjärven Auto-Osat Mikkelissä olisi maksanut pumppu 110e, ja marmorilla täällä Kouvolassa juurikin tuon 160e luokkaa tosin vanhasta ei puhunut mitään että pitäisi antaa vaihdossa.

    Lauantaina olisi tarkoitus jumpata vesipumppu, termari ja EGR termari paikoilleen eli laittelen lauantai-iltana miten muuttui.
    Tesla Model 3 Performance -21
    MB Sprinter -23

    Comment

    • JIP1976
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 5
      • Alahärmä

      #17
      Originally posted by e46touring View Post
      moro

      samoja vikakoodeja tuli täälläkin 43 FI ja 4AB 2
      ja tänään on purettu tuo sähköinenlämmitin aivan atomeiksi.
      tässä linkki lisälämmittimelle


      selvisihän tuo mahdollinen vikakin.
      lämmittimen ohjaus transistorit tai tyristorit yht 6 kpl
      yhdellä lämmitysvastuksella 2kpl trans./tyristoria kytketty rinnakkain

      yhdeltä vastukselta oli palanut kortilta folio poikki.kortin sisällä oli 1kpl kiinnitys ruuvi IRTONAISENA joka oli todennäköisesti aiheuttanut oikosulun ja polttanut folion piirilevyltä.
      vastukset ottivat virtaa 36A kpl ja niitä on yht 3kpl
      joten tehoksi tulee noin 1.3 Kw 12voltilla
      pitäisi tuolla vesi lämmetä.

      purappa oma vastuksesi auki ja katso onko piirilevyllä foliot ehyet.

      privana voin laittaa kuvia tuosta projektista

      t: e46touring

      Moi!

      Samat koodit tääläkin, lisäksi hehkutulppien katkoksia 3:ssa sylinterissä.
      Voitko lähettää kuvia lämmitin-projektista? [email protected]

      Comment

      • Mikozu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 256
        • Tampere

        #18
        Tänään taas jumpattu auton kanssa ja kuntoonhan se tuli.
        EGR-Termostaattia tässä yksilössä ei sitten ollutkaan, joten alhaisten lämpöjen aiheuttajaksi ei jäänyt kuin termostaatti. Nyt lämmöt eivät tipu isommilla kierroksilla ajettaessa, ulkona -14c ja nostaa lämmöt 90 asteeseen 5km matkalla, lämpömittari näyttää suoraan ylöspäin kokoajan ja sisälle tulee todella kuumaa ilmaa.

        Myös vesipumppu tuli vaihdettua ja pientä heittoa oli jo havaittavissa 150tkm ajetulla pumpulla, eipä mennyt sekään työ sitten hukkaan
        Tesla Model 3 Performance -21
        MB Sprinter -23

        Comment

        • Jukka_
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 156
          • finland Keski-suomi

          #19
          Pitäs mittailla itekkin tuo lisälämmitin, lämmöt ei meinaa nousta puoleen väliin näilläkään keleillä. Vikakoodia se pukkaa juurikin kyseisestä laitteesta.

          Mites onkos näissä prefacelift malleissa 2 termaria vai yksi :think
          Bmw X5 3.0DA 2005

          Comment

          • rioj
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 47
            • Hyvinkää

            #20
            Moro

            Kyllä tuolla näyttäisi EGR-termostaatti olevan, eli siis kaksi.
            Varmistat sen helposti kun irroitat sen moottorin suojamuovin.

            Comment

            • rioj
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 47
              • Hyvinkää

              #21
              Linkki unohtui...

              Comment

              • Jukka_
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 156
                • finland Keski-suomi

                #22
                EGR termari vaihdettu mutta eipä nuo lämmöt oikein nouse, pitänee vaihtaa vielä päätermari.
                Bmw X5 3.0DA 2005

                Comment

                • eizzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 234
                  • jeppis

                  #23
                  Miten se on täytyykö noissa dieseleissä lämpömittarin pysyä koko ajan tikkusuoraan ylöspäin? Itellä 320da -00 ja hieman jää vajaaksi. Välillä pari viisaria alle, mut kohtisuoraan ei nouse. Onkohan termostaatti vaihtokunnossa?? Onko tässä -00 mallissa myös tuo EGR termostaatti?
                  Last edited by eizzi; 07-12-2010, 13:14.

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #24
                    Originally posted by eizzi View Post
                    Miten se on täytyykö noissa dieseleissä lämpömittarin pysyä koko ajan tikkusuoraan ylöspäin? Itellä 320da -00 ja hieman jää vajaaksi. Välillä pari viisaria alle, mut kohtisuoraan ei nouse. Onkohan termostaatti vaihtokunnossa?? Onko tässä -00 mallissa myös tuo EGR termostaatti?
                    Itselläni sigun E46 ainakin tikkusuoraan ylöspäin ja -5asteen pakkasessa lämmöt salavalikosta katsottuna 85astetta.
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • eizzi
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 234
                      • jeppis

                      #25
                      Voisko tuosta siis päätellä, että termostaattu pitäs vaihtaa jos ei nouse ainakaa näillä alle -10 pakkasillakaan pystysuoraan? Onko paha homma vaihtaa tuo remari? Mite ilmaus tässä nakunaku kattilassa?

                      Comment

                      • JardoX
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 74
                        • Kokkola

                        #26
                        Missähän mahtaa olla vika ku vaihdoin omaan -02 320da:han päätermarin ja EGR-termarin mutta ei siltikään lämmöt nouse. Testerillä katoin Livedataa niin lämmöt heitteli siinä 57 ja 69 asteen välillä. Voihan tietenki olla mahdollista että toinen termareista uutena jo rikki? Koneesta ei häviä nestettä ja oon pariinki otteeseen ilmannu konetta ettei pitäs olla ilmaa järjestelmässä
                        BMW E46 320d M-Sport touring -02

                        Ex:BMW E46 320da -02
                        Ex: BMW E46 330ci -01
                        Ex: BMW E36 316i -91

                        Comment

                        • JardoX
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 74
                          • Kokkola

                          #27
                          Originally posted by JardoX View Post
                          Missähän mahtaa olla vika ku vaihdoin omaan -02 320da:han päätermarin ja EGR-termarin mutta ei siltikään lämmöt nouse. Testerillä katoin Livedataa niin lämmöt heitteli siinä 57 ja 69 asteen välillä. Voihan tietenki olla mahdollista että toinen termareista uutena jo rikki? Koneesta ei häviä nestettä ja oon pariinki otteeseen ilmannu konetta ettei pitäs olla ilmaa järjestelmässä
                          Tuossa kävin yheltä korjaamolta kyseleen että missä vika vois olla niin veikkasivat että lämmönvaihdin olis rikki. Voiskohan asia olla noin? :think
                          BMW E46 320d M-Sport touring -02

                          Ex:BMW E46 320da -02
                          Ex: BMW E46 330ci -01
                          Ex: BMW E36 316i -91

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            No kun se on automaatti niin siellä on vielä kolmaskin termostaatti, osa 4 täältä.

                            Voihan se lämmönvaihdin olla sökönä, ei sekään mahdottomuus ole, tai tukossa mutta kait harvemmin.

                            Comment

                            • JardoX
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 74
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by MNi View Post
                              No kun se on automaatti niin siellä on vielä kolmaskin termostaatti, osa 4 täältä.

                              Voihan se lämmönvaihdin olla sökönä, ei sekään mahdottomuus ole, tai tukossa mutta kait harvemmin.
                              pitääpä käydä merkkihuollosta vielä kyseleen tosta termarista tuola syylärissä ja lämmönvaihtimesta.
                              BMW E46 320d M-Sport touring -02

                              Ex:BMW E46 320da -02
                              Ex: BMW E46 330ci -01
                              Ex: BMW E36 316i -91

                              Comment

                              • JardoX
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 74
                                • Kokkola

                                #30
                                Originally posted by MNi View Post
                                No kun se on automaatti niin siellä on vielä kolmaskin termostaatti, osa 4 täältä.

                                Voihan se lämmönvaihdin olla sökönä, ei sekään mahdottomuus ole, tai tukossa mutta kait harvemmin.
                                Kävin hakeen marmoritiskiltä kyseisen termostaatin ja tänään sitte laitoin sen paikoilleen. yllätyksekseni paisuntasäiliön alla ei ollut mitään ei ihme ettei lämmöt noussut. eli uusi termari paisarin alle ja nyt lämmöt nousee normaaliin ihan hetkessä
                                BMW E46 320d M-Sport touring -02

                                Ex:BMW E46 320da -02
                                Ex: BMW E46 330ci -01
                                Ex: BMW E36 316i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎